Skip to content

חינגה כהלכתה

מ"שירת העבדים" מתוך "נבוקו" ועד "מיסה קריאולה" מאת רמירז –  בפסטיבל  אבו-גוש המתקיים בכנסיית קריית יערים ובקריפטה שבלב הכפר  צפויה לחובבי מוזיקה ווקאלית הנאה מיצירות מוכרות ואהובות לצד הפתעות ויצירות שיושמעו בבכורה שבועות, 7.6.2019 – 9.6.2019 כמדי פסטיבל טורחת חנה צור – המנהלת המוזיקלית של פסטיבל אבו גוש והמנצחת על מקהלת רמת גן – לבנות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מ"שירת העבדים" מתוך "נבוקו" ועד "מיסה קריאולה" מאת רמירז –  בפסטיבל  אבו-גוש המתקיים בכנסיית קריית יערים ובקריפטה שבלב הכפר  צפויה לחובבי מוזיקה ווקאלית הנאה מיצירות מוכרות ואהובות לצד הפתעות ויצירות שיושמעו בבכורה

שבועות, 7.6.2019 – 9.6.2019

כמדי פסטיבל טורחת חנה צור – המנהלת המוזיקלית של פסטיבל אבו גוש והמנצחת על מקהלת רמת גן – לבנות תכניית מרתקת ומגוונת המותאמת לטעמיו השונים של הקהל. היא תנצח על מקהלת רמת גן בליווי נגני הפילהרמונית בביצוע רקוויאם שהלחין פוצ'יני לזכרו של ורדי לוויולה סולו, מקהלה ותזמורת, ועל "שירת העבדים" של ורדי עצמו, מתוך האופרה "נבוקו". היצירה הועלתה לראשונה בבית האבות למוזיקאים אותו ייסד ורדי. בקונצרט יועלו גם הרקוויאם המופלא של ברוקנר, המגניפיקט האהוב של פרגולזי, ו"קרנבל ונציאני", פרי עטו של פגניני.

לחובבי מוזיקת בארוק, תועלה בהשמעת בכורה "אורפאוס" – האופרה של טלמן, שתושמע בשפת המקור ובביצוע קונצרטנטי. מקהלת באך מפרייבורג, שזה לה ביקורה הראשון בפסטיבל, תשיר יחד עם מקהלת מעיין מגוון פיקנטריות – החל מ"גלוריה" של ויואלדי וכלה בשיר אהבה של ברהמס (אופ' 52). תומס רייך וענת מורג ינצחו לסירוגין על שתי המקהלות.

לפסטיבל תחזור הפעם המקהלה הקאמרית הלאומית האהובה מאסטוניה שתופיע בשלוש תכניות מגוונות: ממוטטים של באך ועד המגניפיקט של ארוו פרט; ומ"אור קדומים" של מאהלר לשישה-עשר קולות ומקהלה, ועד "אור נצח" מאת ליגטי.

פסטיבל אבו גוש מעניק במה למיטב הסולנים והמקהלות "משלנו". וכך ינצח מיכאל שני על המקהלה הקאמרית תל אביב בליווי נגני "בארוקדה" בביצוע "יוהנס פסיון" של באך, כאשר בין הסולנים, הסופרן יעלה אביטל והטנור איתן דרורי, שישיר את תפקיד האוונגליסט.

 הסופרן קרן הדר תפתח את הפסטיבל עם האנסמבל הבינלאומי "טרמולו", בתכנית מרתקת, "מדה פאיה עד משפחת בנאי", – בה יועלו – לצד שירים אהובים של דה פאייה – גם קטעי מחול של בלה ברטוק, – ובבכורה קטעים מ"כוכבי הלכת" של גוסטב הולסט.   קרן הדר תשיר בקונצרט "תפילות אחרות", בו ינצח יובל בן  עוזר על מקהלת הקיבוץ הארצי. הם ישירו מגוון להיטים אהובים, ביניהם "מיסה קריאולה" של רמירז ושירים של ג'ילברטו ג'יל, – וכן את Gratia  של פול מקרטני. בבכורה תועלה מיסת  בסגנון ג'אז מאת בוב צ'ילקוט.

ובקריפטה שבלב הכפר תשיר הסופרן רויטל רביב בליווי בעלה, נגן הגיטרה אייל לבר, בתכנית המוקדשת לאיים הבריטיים – שירים אהובים נוסח "שרוולים ירוקים". שוש לגיל תנצח על אנסמבל "סירנות" בביצוע תכנית מגוונת – מנעימות בלדינו ועד "משירי ארץ אהבתי" של עודד זהבי ו"כמו צמח בר" של נחום היימן ורחל שפירא.

הסופרן טל גנור תשיר בתכנית ייחודית, "תרועת החצוצרה" – תכנית מגוונת ומרתקת המשתרעת על פני מגוון תקופות, –  מפרסל והנדל, דרך Summertime  של גרשווין, ועד קנטטה ושירי עם ביידיש וגרמנית פרי עטו של המלחין ההונגרי איוון פישר.

 הסופרן סיוון רותם, בליווי הכנר אייל קלס והפסנתרן יונתן זק, תשיר – בתכנית בשם "מאיטליה ועד ארגנטינה" – נעימות פרי עטם של אלברטו חינסטרה ("חמישה שירים ארגנטיניים עממיים"), סבסטיאן  פיאנה ("מילונגה  סנטימנטלית"), ועוד.

בסמוך לכנסיית קריית יערים ייערך מיני-פסטיבל  בו יוכל הקהל להתענג בשעות הצהריים על מגוון קונצרטים ושירה בציבור. בין השאר יתקיים קונצרט של אנסמבל קפריזה, חמישיית כלי המתכת עם האקורדיוניסט יאמש הורוביץ, וב"בימת האופרה" יתקיים מסע של אריות ודואטים ממוצרט ועד ורדי, משירים נפוליטניים ועד נעימות אהובת של רוסיני וביזה.

לחובבי מוזיקה ווקאלית צפויה חינגה אמיתית, בה יושמעו מגוון של פנינים אהובות ויצירות מסקרנות ומאתגרות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן