Skip to content

רגב תוקפת: "מקוממת ומרגיזה הבחירה לעשות סרט שבמרכזו לאה צמל"

זכייתו של הסרט שעוקב אחרי לוחמת זכויות האדם, עורכת הדין לאה צמל בפסטיבל "דוקאביב 2019" הקפיצה את מירי רגב. לשרת התרבות לא משנה דבר, מבחינתה דמוקרטיה ופלורליזם באים בחשבון כל עוד אינם שמאל. "צר לי שסרט זה זכה לתמיכה מכספי המדינה" מסכמת השרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת התרבות מירי רגב זועמת על זכייתו של  הסרט "לאה צמל, עורכת דין", סרט של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, ברביעי שעבר בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של "דוקאביב 2019 – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב". "
הסרט הדוקומנטרי "לאה צמל, עורכת דין" עוקב אחרי עורכת הדין הוותיקה שמייצגת פלסטינים המואשמים בפעילות טרור נגד ישראלים.

לאה צמל - צילום מסרטון הטריילר ביוטיוב
לאה צמל - צילום מסרטון הטריילר ביוטיוב


בנימוקי השופטים נכתב כי הסרט הינו "פרויקט מעורר מחשבה העוסק בנושא חשוב ומדגים מיומנויות קולנועיות מרשימות, ובהן בולט במיוחד השימוש החדשני והחכם באנימציה". עוד נכתב כי הסרט "משרטט דיוקן מורכב של אשה חזקה ומעוררת השראה המאמינה בכל ליבה בצדקת דרכה. על היכולת לייצג נאמנה את דמותה היוצאת דופן, הרואה תקווה כשאחרים רואים רק מאמץ עקר".

"מקוממת ומרגיזה הבחירה לעשות סרט שבמרכזו לאה צמל, עורכת הדין שמייצגת, תומכת ומדברת בשמם של רבים החותרים נגד קיומה של מדינת ישראל, מפעילים טרור נגד חייליה ותושביה וזוכים להגנה משפטית וציבורית מצמל", רגזה רגב, "סרט שמציג את פועלה באור חיובי הוא מקומם וראוי לגינוי ואינו יכול להשאיר אף אזרח ישראלי החרד לגורלה של מדינת ישראל אדיש. שום אפקטים קולנועיים לא יכולים להסתיר את עשייתה של לאה צמל נגד מדינה ישראל ותושביה. צר לי שסרט זה זכה לתמיכה מכספי המדינה".
הסרט זכה בפרס הווארד גילמן בשווי 70 אלף שקלים, ובמענק שיווק מיוחד מטעם מועצת הפיס לתרבות ולאמנות בסך 150 אלף שקלים, שיוענק בשתי פעימות: 100 אלף שקלים כשהסרט יגיש מועמדותו לאוסקר ו-50 אלף שקלים נוספים אם ייבחר לרשימה הקצרה של האוסקר. הוא ישודר גם בערוץ HOT8.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן