Skip to content

בקרי הגבולות בנמל התעופה השביתו את שירותם וקייימו אספת מחאה

אוזלת יד של משרד הפנים, הביאה לשביתת אזהרה בת שעתיים של בקרי הגבולות בנמל התעופה בן גוריון ובמעברי הגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקרי הגבולות בנמל התעופה בן גוריון ובמעברי הגבול השביתו אתמול (שלישי) את השירות ומנעו יציאה מהארץ של נוסעים באוויר וביבשה למשך שעתיים במחאה על כך שהם אינם מקבלים את משכורתם במועד, בגלל אוזלת יד של משרד הפנים.

לועד עובדי בקרי הגבול בנמל התעופה בן גוריון, נמאס להתריע בפני הנהלת משרד הפנים, הגוף הממונה על בקרי הגבול בישראל לשלם במועד את שכרם של הבקרים, לא יתכן שבסוף החודש יקבל בקר גבולות, מקדמה של 3 עד 4 אלפי שקלים, כיוון ש"לא הספיקו" לשקלל את משכורתו בשל סיבות טכניות של מערך החשבונות במשרד הפנים. הם הבקרים לא מבקשים תוספות שכר כל שהן , הם רוצים לקבל את משכורתם אשר מולנת מידי חודש, ומונעת מהם לשלם התחייבויות שונות כמו: משכנתה, הלוואות מבנקים ,ותשלומים שונים אחרים שצוברים גם קנסות וריבית פיגורים.

ראוי לציין כי את משכורתם של בקרי הגבול בישראל משלמת רשות שדות התעופה , שמעבירה את הכספים למשרד הפנים לפי הסכם מיוחד, ומשרד הפנים אחראי להעברת הכספים לבקרי הגבול שהם כאמור עובדי משרד הפנים  ורשות ההגירה .

מסוף נמל תעופה חיפה (צילום ארכיון: רשות שדות התעופה)
מסוף נמל תעופה חיפה (צילום ארכיון: רשות שדות התעופה)

עד לפני פחות מעשר שנים בקרי הגבול היו שוטרים, והיו כפופים למשטרת ישראל, אז לא היו שביתות או עיצומים בכלל, ובקרי הגבול הפעילו סמכויות של שוטרים. אולם משעברה האחריות למשרד הפנים , תחת משרד ההגירה, והשוטרים התאזרחו והושאלו למשרד הפנים "החלו הצרות" וועד עובדי משרד הפנים נעזר בהם כדי להפגין כוח , ומאבקי "הורדת ידיים" ומאז היו שביתות ואספות עובדים שפגעו שוב ושוב בנוסעים והבאים בשערי ישראל.  כאמור משרד הפנים ורשות ההגירה  הם האחראים על בקרי הגבול בישראל, ואין שום סיבה הגיונית ובטח לא צודקת, שמישהו שם בהתחשבנות  שמתרשל במילוי תפקידו. יגרום לסגירת שערי ישראל ולעוגמת נפש לאלפי ישראלים ותיירים היוצאים ובאים לארץ.
ממשרד ההפנים לא התקבלה תגובה עד לפרסום ידיעה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן