Skip to content

חשיפה ראשונה בישראל של תא הנהג הדיגיטלי של HARMAN וסמסונג

על פי אנשי HARMAN ישראל חוויית הנהיגה ברכב הולכת להשתנות מקצה לקצה. המכונית שלנו, ממש כמו הסמארטפון שאנו מחזיקים הולך להיות שלוחה של אורח חיינו –מקושר, אישי, חכם, יעיל ובטוח יותר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת האוטומוטיב HARMAN המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם וחברת בת של סמסונג, רתמה את מיטב החידושים הטכנולוגיים של שתי החברות, כדי ליצור פלטפורמה שמשנה את הדרך בה נראית סביבת הנהג (והנוסע שלצידו). התוצאה: תא נהג דיגיטלי, חדשני בתפיסה, מעוצב להפליא, ידידותי, פונקציונלי ואישי ביותר. פתרון התואם את אורח החיים הדיגיטלי של היום (ומחר). מערך הפתרונות השלם הוצג והודגם (מכונית ההדגמה במפגש הייתה Maserati GranCabrio) במסגרת המפגש הטכנולוגי השנתי הראשון שערכה HARMAN בישראל במעבדת הרכב של החברה בהוד השרון.

המזארטי של HARMAN (צילום:דן בר-דוב)

שני מאפיינים מרכזיים מאפשרים את החוויה החדשה שמצפה לנהג ברכבי העתיד הקרוב: פלטפורמת  HARMAN Ignite והפרסונליזציה של השירותים שהנהג ונוסעיו יחוו בשהייתם בתוך המכונית.  פלטפורמת הענן המתקדמת HARMAN Ignite, מאפשרת כבר כיום לנהגים ליהנות מתכונות חכמות להן התרגלו כבר בתחומי חיים אחרים. התוצאה: חוויית השהייה בתוך המכונית יכולה להתחרות עם הפרסונליזציה של הסמארטפון, או מכשיר אלקטרוניקה צרכנית אחר.

המזארטי עם הקוקפיט הדיגטאלי (צילום:דן בר-דוב)

 HARMAN Ignite מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, והכל במסגרת יחידת בקרה אחת. וכאן מתחילה להיכנס לתמונה הפרסונליזציה – מאפיין חשוב נוסף ש׳יצוץ׳ שוב ושוב במהלך הנסיעה: מצב זה מאפשר לשלב גם יישומי ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג) ויכולות IoT (אינטרנט של הדברים) כדי לקבל, לדוגמה, התרעות על מצב הדרך והנחיות נסיעה ואף שילוב עם היומן האישי. כך לדוגמה, החיבור מאפשר למכונית לשאוב נתוני פגישות עתידיות, ׳לדעת׳ לאן נוסעים ולכוון מסלול בהתאם.

הקוקפיט הדיגיטאלי (צילום HARMAN ISRAEL)

בין הטכנולוגיות והשירותים החדשים שהודגמו:  ״זירת השוק״ – ספקי שירותים יכולים להציע ללקוחות זירת מסחר בה ניתן להוריד יישומים חשובים ושירותים מבוססי ענן. כך, יוכלו הצרכנים ליהנות ממגוון פתרונות ושירותים להעשרת חוויית הנהיגה ואף לרכשם במהלך הנסיעה.

סייען אישי –  HARMAN השיקה סייען קולי וויזואלי העונה על צרכי הנהג ואו הנוסעים. החיבור למגוון תכני ענן ושירותים, מאפשר לנוסעים לבקש שירותים שנענים מיידית. כך לדוגמה, אם לקוח מעוניין לרכוש פריט מאמזון במהלך הנסיעה, הסייען יעביר את הבקשה לאלקסה (העוזרת הקולית של אמזון) שממתינה בבית. אם הנהג רוצה לכבות את האורות בבית הסייען יבקש מהעוזר הקולי של גוגל לבצע זאת.

ניווט מקושר – HARMAN Ignite מציע למשתמשים ניווט מבוסס נקודות עניין שמסייע למשתמשים למצוא את מבוקשם לאורך המסלול. מערכת הניווט המקושרת מספקת את החוויה לה רגילים המשתמשים בשימוש בסמארטפון מחוץ לרכב בתוספת הקישוריות המהירה שמספקת מטה-מידע דוגמת חוות דעת וציונים.

כדי לשמור על כל רכיבי הטכנולוגיה עדכניים, יש צורך ברשת יציבה ועמידה להעברת נתונים. HARMAN  עובדת כיום כדי לצייד יותר ויותר כלי רכב ב- 5G Telematics לטובת תקשורת המאפשרת חילופי מידע מהירים יותר, עבור הנחיות דרך, התרעות, תשתיות אודיו והתרעות בטיחות.

הקוקפיט הדיגיטאלי (צילום HARMAN ISRAEL)

פתיחת הדלת וההנעה מתבצעים באמצעות אפליקציית Samsung Connect. נכון, יש פטנט כזה אצל אחרים, אבל, HARMAN לקחה עוד צעד קדימה והוסיפה אימות נהג (המתבצע בענן), כך שהמכונית ׳יודעת׳ שאכן מדובר בנהג מורשה עוד לפני שהתיישב במכונית. זיהוי הנהג גם מאפשר הורדת כל ההעדפות למכונית (מוסיקה, יומן, מנויים וכד׳).  סקירה ראשונית של הנהג מעבירה מידע על כל העדפותיו למכונית, כך שזו כבר ׳יודעת׳ על העדפות המוסיקה, משימות ביומן ושאר פרטים אישיים. מידע ראשוני עולה לשבעה מסכים שונים הפרוסים מול הנהג  והנוסע שלצידו, כולל מסך בצורת S בטכנולוגיית OLED ומסך QLED ״28 (שהחליפו את התצוגות האלקטרו-מכניות של פעם). המסכים ושאר הבקרים ברכב נשלטים על ידי מערכת ניהול מרכזית העושה שימוש ב-NQX כדי להפעיל את כל מערכות האבטחה והמיגון ומערכת מורחבת של Android Automotive מניעה את כל מערך האינפוטיינמנט והשירותים המקושרים (מהלך ראשון מסוגו בתעשייה).

נקודה שבולטת מיידית לעין: המראות הוחלפו ב-eMirror – שעושה שימוש במצלמות של סמסונג והמראה האחורית הוחלפה במסך LCD. שילוב אלגוריתמים חכמים של HARMAN לעיבוד תמונה נותן, לדוגמה, יכולת לראייה פנורמית ולצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים.

עם הנעת המכונית, נכנסת מיידית לפעולה מערכת ההגנה מהתקפות סייבר של HARMAN. מערכת HARMAN SHIELD – סוקרת את הרכב ומוודאת – אוטומטית –  כי אין בנמצא איומי אבטחה מצד גורמים ׳עויינים׳ למערכת הרכב ובו בזמן מספקת מניעה של התקפות סייבר. הפתרון משמש כמעטפת אבטחה כוללת לרכב, כשהיא מאתרת, מנהלת, מסננת ומגיבה להתקפות חיצוניות בכלי רכב מקושרים ואוטונומיים. במקביל, במידה ויש צורך בעדכוני תוכנה כלשהם, מערכת ה-OTA – השירות לעדכוני תוכנה נכנס לפעולה והמערכת מעדכנת את עצמה – תחת מעטה ההגנה מהתקפות סייבר. * שתי הטכנולוגיות הישראליות המתוארות, מפותחות ונמכרות ללקוחות בכל העולם ממשרדי החברה בהוד השרון – HARMAN SHIELD (פתרון מקיף להגנת סייבר) ושירות לעדכוני תוכנה מרחוק (Over-the-Air Software Updates).

תא הנהג הדיגיטלי ה- Digital Cockpit-  שמתאים לשילוב הן בדגמי יוקרה והן בדגמי המכוניות הפחות יקרים – מציג את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין הפונקציות הנכללות: מידע ADAS, ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. המערכת מתחברת ומשתלבת בסמארטפון של הנהג לטובת חיבור לעוזרים האישיים, דוגמת אלקסה וביקסבי. פתרון נוסף, ה- Premium Digital Cockpit מספק תוך שימוש בטכנולוגיית תצוגה שאינה מושפעות מהתאורה בחוץ  את כל יתרונות האינפוטיינמנט, האבטחה והבטיחות, בשילוב זיהוי פני הנהג. הפתרון מאפשר לחוש מגוון אותות ביומטריים וליצור חיבור אדם-מכונה הדוק יותר.

כניסה של נוסע נוסף למכונית מפעילה שוב את מערכת ה-Ignite. כל שהוא צריך לעשות הוא להניח את הסמארטפון שלו על משטח טעינה ייעודי (שפותח על ידי סמסונג) והפרופיל שלו נטען אל המכונית. הוא יכול כעת, תוך שימוש במסך המגע שמולו, להנות ממוסיקה מותאמת אישית או אפילו מסרט שהוריד מנטפליקס.

הקוקפיט הדיגיטאלי (צילום HARMAN ISRAEL)

HARMAN  הכריזה לא מכבר על סט חדש של טכנולוגיות חישה שיסייעו ליצרני המכוניות לצייד אותן במערכות מתקדמות לסיוע לנהג – advanced driver assistance systems (ADAS) – שיאפשרו לנהגים לראות את התמונה הגדולה בכל זמן נתון. החברה אף מניחה כבר כיום את הבסיס לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים באמצעות 7 מצלמות – שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לוויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. חידוש נוסף מתייחס לרכבים האוטונומיים שלב 3 שיכולים לנהל את מרבית הנסיעה לבדם אך רק בתנאים מסויימים ואם אלו אינם קיימים יש צורך להעביר את ההגה לנהג האנושי. כדי להבטיח מעבר חלק, HARMAN פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג שהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (כולל מצב הראש, התרחבות אישונים ואפילו קצב נשימה).

 במפגש לקחו חלק אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל, אסף עצמון, סגן נשיא ומנהל יחידת הסייבר ב-HARMAN, אוהד עקיבא, דירקטור, חטיבת Computer Vision, דביר רזניק מנהל השיווק, HARMAN ישראל, ארווין באלו, סגן נשיא ב- HARMAN ומנהל תחום תא הנהג הדיגיטלי ורוג׳ר לנקטוט, מנהל תחום הרכב המקושר בחברת סטרטג׳י אנאליטיקס.

״לא חלף זמן כה רב מאז ערכו של רכב נמדד בביצועים המכניים שלו ובדינמיקת הנהיגה״, אומר אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל. ״כיום, עם הפופולריות הגוברת של הנהיגה השיתופית ושילוב טכנולוגיות חדשות בתוך המכונית, הערך נמדד בחוויית הנהיגה. הטכנולוגיות שאנו מציגים בתערוכה מסייעות ליצרני המכוניות לספק לנהג ולנוסעים חוויות מקושרות יותר במגוון תחומים. אנו מסייעים להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפיתחנו ונמשיך לפתח הופכים את הנוכחות במכונית לפרודוקטיבית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר״.

הקוקפיט הדיגיטאלי (צילום HARMAN ISRAEL)

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 נרכשה החברה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן