Skip to content

נוסטלגיה

 במופע ראשון עם תזמורת בישראל תבצע חוה אלברשטיין שירים ביידיש ובעברית מן הרפרטואר האהוב שלה; התכנית בניהולם האמנותי של שלומי שבן ואבנר בירון,   בהשתתפות תזמורת הקאמרטה  המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב: 7.7.2019;  תיאטרון ירושלים: 8.7.2019;    אודיטוריום חיפה: 17.7.2019 ולאור הביקוש הרב נוסף עוד מופע במשכן לאמנויות הבמה, תל אביב: 15.7.2019 במסגרת  סדרת "השתקפויות" של תזמורת הקאמרטה תעלה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 במופע ראשון עם תזמורת בישראל תבצע חוה אלברשטיין שירים ביידיש ובעברית מן הרפרטואר האהוב שלה; התכנית בניהולם האמנותי של שלומי שבן ואבנר בירון, 

 בהשתתפות תזמורת הקאמרטה 

המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב: 7.7.2019;  תיאטרון ירושלים: 8.7.2019;    אודיטוריום חיפה: 17.7.2019 ולאור הביקוש הרב נוסף עוד מופע במשכן לאמנויות הבמה, תל אביב:

15.7.2019

במסגרת  סדרת "השתקפויות" של תזמורת הקאמרטה תעלה הזמרת חוה אלברשטיין שירים ביידיש ועברית מהרפרטואר האהוב שלה. אבנר בירון ינצח על תזמורת הקאמרטה שמייסוּדוֹ, שתלווה את שירתה לצד שלומי שבן שילווה אותה על הפסנתר.  בין שיריה הידועים – שיר העקדה "לעמעלע" ושיר הבאר – "די קרעניצע" אותם תשיר ביידיש. העוצמה הדרמטית של שיר העקדה ביידיש גדלה דווקא בגלל תמימותו לכאורה:

"הנה העץ, המאכלת

הנה כאן עקדה תהא

שנינו יחד בתוחלת

אבל השה אינו נראה

… הנה היום-כמעט לא כאן הוא,

הנה הליל-עורב כהה.

וגם אנחנו – כבר שקענו,

אך עוד השה אינו נראה."

 חוה אלברשטיין, צילום טלי שני
חוה אלברשטיין, צילום טלי שני

 את המילים חיבר בער שנאפער, את הלחן חיברה חוה אלברשטיין. לצד הרפרטואר הידוע של אלברשטיין ביידיש, תבצע הזמרת האהובה שירים בעברית שנשמת השפה היידית שורה עליהם. בהם: "פגישה לאין קץ", "משירי ארץ אהבתי", "שיר ליל שבת", וגם "עץ הכוכבים" שמתורגם מיידיש.

ברוח סדרת "השתקפויות" של האופרה הישראלית, המחברת בין מוסיקה קלאסית למוסיקה עכשווית המשתקפת בה, ייפתח הקונצרט בשתי יצירות מאת פרוקופייב: סימפוניה מס' 1 (הקלאסית) ופתיחה על נושאים יהודיים.

לחובבי חוה אלברשטיין ופרוקופייב צפויה הנאה רבתי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן