Skip to content

סוכנות התעופה הפדראלית (FAA) מחפשת אתרי ניסוי למזל"טים

מבקשת את עזרת הציבור באיתור אתרי ניסוי למזל"טים; מטרתה לאפשר טיסות של מזל"טים במרחב הלאומי של ארה"ב בשנת 2015
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקשת את עזרת הציבור באיתור אתרי ניסוי למזל"טים; מטרתה לאפשר טיסות של מזל"טים במרחב הלאומי של ארה"ב בשנת 2015;  גדלים הביקושים לשימוש בטכנולוגיית המזל"טים בעולם המסחרי 

מאת עמי אטינגר

לקראת הצעד הבא של שילוב מטוסים ללא טייס (מזל"טים) במרחב האווירי של ארה"ב, מבקשת סוכנות התעופה הפדראלית (FAA) לקבל תגובות והערות מהציבור על הליך הבחירה של אתרי ניסוי למזל"טים. בחקיקה שהתקבלה השנה בקונגרס האמריקני, התבקשה הסוכנות להקים שישה אתרי ניסוי כאלה. מטרת הסוכנות היום לשלב, בשנת 2015, את המזל"טים באופן מלא במרחב האווירי הלאומי של ארה"ב.

מזל"ט ישראלי
מזל"ט ישראלי

לדברי ה-FAA, לאתרי הניסויים יהיה תפקיד מפתח בקבלת נתונים, שיאפשרו מתן רשות למזל"טים לטוס במרחב האווירי הלאומי, יחד עם מטוסים מאוישים. הסוכנות מצפה לקבל תגובות והערות בנושא בתוך 60 יום.

נכון לעכשיו אסור למזל"טים לטוס במרחב האווירי של הלאומי ארה"ב, אלא עם אישור מיוחד של ה-FAA. הסוכנות טוענת, כי למטיסים מרחוק אסור להטיס מזל"טים במרחב האווירי, בקנה מידה רחב, היות ואין להם מספיק טכנולוגיית התחמקות הולמת, כדי למנוע התנגשויות באוויר.

גם לאיתור שריפות והערכת אסונות טבע

הרעיון להפעיל מזל"טים בשימוש מסחרי זוכה עתה לאור הזרקורים בגלל ההסתמכות הגוברת של ממשלת ארה"ב על טכנולוגיה זו בשדה הקרב. ככל שהטכנולוגיה נעשית מתקדמת יותר, גובר הביקוש למזלט"ים בעולם המסחרי, וה-FAA פועל כדי להקל את המגבלות. "כלי טיס בלתי מאויישים יכולים לעזור לנו בכמה אתגרים – כמו באיתור שריפות ובהערכת אסונות טבע", אומר ריי לחוד (Ray Lahood) שר התחבורה האמריקני, "אתרי הניסוי יסייעו להבטיח את שמירת הסטנדרטים הגבוהים שלנו בבטיחות טיסה, כאשר השימוש בכלי טיס אלה יהיה נפוץ יותר".

ה-FAA מבקש מהציבור לשקול את הערותיו בכמה תחומים: הפעלה ציבורית של אתרי הניסוי, לעומת הפעלה פרטית, דרישות המחקר וגורמים גיאוגרפיים ואקלימיים, שאמורים להשפיע על בחירת האתרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן