Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום ראשון ה-16 ביוני 2019

כותרות המהדורה פרשת המעונות | השופט חן: "אנחנו מכבדים את הסדר הטיעון. אכן הנאשמת ביצעה שימוש לא ראוי בכספי ציבור"". בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון – שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית(חדשות)     ה'ניו יורק טיימס': ארה"ב החדירה לרשת החשמל הרוסית תוכנה שתשמש אותה במקרה של עימות; טראמפ: החשיפה – בגידה (חוץ)     עשרות מיליונים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פרשת המעונות | השופט חן: "אנחנו מכבדים את הסדר הטיעון. אכן הנאשמת ביצעה שימוש לא ראוי בכספי ציבור"". בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון – שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית(חדשות)

    ה'ניו יורק טיימס': ארה"ב החדירה לרשת החשמל הרוסית תוכנה שתשמש אותה במקרה של עימות; טראמפ: החשיפה – בגידה (חוץ)

    עשרות מיליונים בעלטה: הפסקות חשמל ברחבי בדרום אמריקה (חוץ)

    שעות לפני תקיפת המכליות במפרץ: איראן ניסתה ליירט מל"ט אמריקאי (חוץ)

    הערכה במערכת הביטחון: המצב בעזה נפיץ מאוד; הצבא תגבר את מערך כיפת ברזל (בטחוני)

    דיווח ברצועה: חמאס עצר חשודים בירי הרקטה לשדרות; בכירי חמאס: "אין לנו קשר לירי הרקטות לישראל" (בטחוני)

    דיווח: ישראל הציבה את החזרת גופות החיילים כתנאי לרגיעה ברצועה; בחמאס סירבו (מדיני)

    הסלמה חמורה: שלש פעילות הצלה חרדיות נעצרו הבוקר בכניסה ללשכת הגיוס בירושלים (דת ומדינה)

חדשות

פרשת המעונות | השופט חן: "אנחנו מכבדים את הסדר הטיעון. אכן הנאשמת ביצעה שימוש לא ראוי בכספי ציבור"". בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון – שרה נתניהו הורשעה בעבירה פלילית

השופט חן: "הפרקליטות הסכימה לסעיף של האישום המתוקן לעונש ללא מאסר. העונש המוסכם הוא במתחם האיזון והעונש הראוי. קנס בסך 10,000 שקלים שיחולק לשני תשלומים החל מ-15.07.2019" (מגפון ניוז)

פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דני ויטמן, לאסתי פרז בכאן רשת ב: "המסר ברור. בכיר ככל שיהיה, במעון רה"מ או כל אדם אחר שעובר עבירות פליליות ולא מבחין בין כספים ציבוריים לפליליים, עשויה להיפתח נגדו חקירה והוא צפוי להיות מורשע אם ביהמ"ש יקבע כך".

עוד הוסיף עו"ד ויטמן כי "הגברת נתניהו חשופה לתביעה אזרחית והדברים נשקלים ע"י התביעה. בהסדר הטיעון היא ביקשה שלא תהיינה תביעות נוספות והתנאי הזה ירד מסדר היום. אם נגיע למסקנה שכך צריך לעשות היא עשויה להיתבע אזרחית"

‪יוסי כהן, עורך דינה של שרה נתניהו על הרשעתה בעבירה פלילית: "במשך ארבע שנים רדפו אחריה. אם לא היו קוראים לה 'הגברת נתניהו' החקירה הזאת לא הייתה נפתחת. היא משלמת היום מחיר כבד, אישי וכואב, כדי לשים סוף למסע הצייד הזה, ואני מקווה שכך נסיים את הסיפור הזה"

לקראת שביתה? ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשק

בעקבות הפגיעה בקצבאות הגמלאים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במשק. הסכסוך מקיף מקומות עבודה במגזר הציבורי ושירותים נוספים. בין היתר, הוא יחול על משרדי ממשלה ויחידות הסמך, המרכז לשלטון מקומי, בתי חולים ממשלתיים ועוד. גם הסתדרות המורים הצטרפה להכרזה על סכסוך העבודה. * אם ההסתדרות לא תסיר את ההכרזה, ניתן יהיה להכריז על שביתה לאחר 15 יום. (ישראל היום)

אסירים ביטחוניים בכלא אשקלון שפתחו הבוקר בשביתת רעב הפסיקו אותו בתוך שעות ספורות

האסירים הביטחוניים בכלא אשקלון פתחו הבוקר (ראשון) בשביתת רעב והפסיקו אותה בתוך כמה שעות, לאחר שלטענתם נענה שירות בתי הסוהר לרוב הדרישות שהציבו. לפי מועדון האסיר הפלסטיני, בשב"ס הסכימו להפסיק את החיפושים הליליים באגפים, להקים מטבח ולהסיר את העיצומים הכלכליים שהוטלו על חלק מהאסירים.

שלש פעילות הצלה חרדיות נעצרו הבוקר בכניסה ללשכת הגיוס בירושלים. החרדיות נעצרו לאחר שניסו להפריע ולמנוע מנות המבקשות להתגייס לצה"ל.

בהקשר לעניין הגיוס פרסם העיתונאי צחי דבוש ב"בוקר טוב ישראל עם אפי טריגר" המשודרת בגלי צה"ל ואמר: בצה״ל מעריכים שתוך 5 שנים יוכפל מספר הבנות הדתיות שיתגייסו לצה״ל במקום לשירות הלאומי. היום מתגייסות כרבע הבנות הדתיות ובאכ״א מעריכים שלאור שינויים בציונות הדתית בעוד חמש שנים יתגייסו חצי מהבנות הדתיות. בשלוש השנים האחרונות זינק מספר הבנות הדתיות בצבא. כדי להמחיש: ב-2012 התגייסו 1,200 בנות דתיות, ב-2018 המספר עלה ל-2,700.

בתגובה לכך אמר הרב שלמה אבינר לאפי טריגר: "שירות נשים בצה"ל פוגע בעוצמת הצבא, ומנוגד לצניעות"

פוליטי

מסתמן: אהוד ברק יתמודד לראשות הממשלה באמצעות מפלגה חדשה

מסתמן כי אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית ולא במפלגת העבודה, במסגרת כך הוא נפגש במהלך השבוע האחרון עם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, כך דווח ב'חדשות 13'. לברק יש יחסים טובים עם המתמודדים בפריימריז בעבודה, ואם אכן יקים ברק מפלגה חדשה, צפוי שיתוף פעולה בין שתי המפלגות.

– ב'כאן חדשות' דווח כי ברק שוקל לצרף אליו גם את שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, שר המשפטים לשעבר דן מרידור, ואיש הליכוד לשעבר בני בגין – אם כי במקרה של בגין, נראה כי הסיכויים לצרפו קלושים. * גורמים המקורבים לברק אומרים כי הוא שוחח עם חלק מהאישים שהוזכרו. אותם גורמים מעריכים כי לגוש הזה יש סיכוי להתממש, אם יוכח בסקרים שהוא מצליח לקחת קולות ממחנה הימין.

ליברמן: אחרי הבחירות נכפה הקמת ממשלת שמאל חילונית

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר אתמול שאחרי הבחירות הקרובות יכפה להקים ממשלת אחדות ללא מפלגות הימין והחרדים – "נדהמתי לראות את המירוץ הבזוי של גנץ ונתניהו מי ייכנע יותר לחרדים. אנחנו נכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. נעשה הכל על מנת לחסום ממשלה חרדית. נקווה להגיע למצב שאף אחד לא יוכל להקים ממשל בלעדינו". לדבריו, "בנסיבות שנוצרו – הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ועל 'כחול לבן' להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' – 'הליכוד' – 'כחול לבן'. ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל. המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר".

סקר: גוש הימין 60 מנדטים בלבד; 2 מפלגות שמאל על גבול אחוז החסימה

מסקר שנערך על ידי מאגר מוחות ופורסם ביום שישי האחרון ב103, עולה כי גוש הימין (ללא ליברמן) מגיע ל-60 מנדטים בלבד, כמו בבחירות האחרונות. ואילו מפלגות העבודה ורע"מ-בל"ד נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 35 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 33 (35); יהדות התורה – 8 (8); ישראל ביתנו – 8 (5); ש"ס – 7 (8); חד"ש-תע"ל – 6 (6); איחוד מפלגות הימין – 5 (5); רע"מ-בל"ד – 5 (4); הימין החדש – 5 (0); העבודה – 4 (6); מרץ – 4 (4)

בטחוני

הערכה במערכת הביטחון: המצב בעזה נפיץ מאוד; הצבא תגבר את מערך כיפת ברזל

על רקע המתיחות בדרום: בצבא מזהירים שהמצב ברצועה נפיץ מאי פעם ואומרים שישראל עלולה להיות על סף פעולה צבאית נרחבת בעזה. גורמים בצבא סבורים שצריך להפסיק עם האזהרות לפני תקיפת מבנים, וכי יש להפציץ אותם גם במידה ויהיו הרוגים, כך דווח ב'החדשות12'. ביום שישי האחרון תוגבר מערך סוללות כיפת ברזל בדרום.

דיווח ברצועה: חמאס עצר חשודים בירי הרקטה לשדרות; בכירי חמאס: "אין לנו קשר לירי הרקטות לישראל"

כמה פעילים מארגון "מגיני אל-אקצא" נעצרו בחשד לאחריות לשיגור הרקטה לכיוון שדרות ביום חמישי האחרון. מנגנון המודיעין של חמאס ממשיך לחקור את נסיבות הירי, בחשד שהפקודה לשיגור הגיעה מגורמים "מחוץ לרצועת עזה". * בסוף השבוע האחרון, נפגשו ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, ובכירים נוספים בארגון, עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, והבהירו לו כי לפלגים הפלסטינים ברצועה אין קשר לשיגור הרקטות לעבר ישראל בימים האחרונים. לדבריהם, הם בוחנים מי עומד מאחורי שיגור הרקטות, וכי לא ירשו להכשיל את המאמצים לרגיעה עם ישראל.

כתוצאה משריפה בשדה קוצים: פיצוץ עז במתחם צבאי בדמשק; לפחות 8 חיילים סורים פצועים

שני פיצוצים עזים נשמעו אתמול בערב בשטח צבאי מערבית לדמשק. מתמונות של זירת הפיצוץ נראה כי הוא התרחש באזור מרובה מבנים, סמוך לאחד הבניינים או בתוכו. על פי דיווחים בתקשורת הממלכתית הפיצוץ אירע באזור צבאי, ככל הנראה אזור מגורים של אנשי צבא משמרות המהפכה האירנים. * סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה מפי גורם בצבא אסד כי מדובר בפיצוץ של אחד ממחסני התחמושת ששייכים לצבא הסורי ממערב לדמשק. לדבריו, הפיצוץ נגרם מהתפשטות של שריפות שנגרמו מהחום השורר בקרבת הבסיס הצבאי. * מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח כי בפיצוץ נפצעו שמונה חיילים סורים.

    צעדות השיבה: עשרות פצועים פלסטינים בעימותים בגדר, 7 שריפות פרצו בעוטף עזה * כ-6,500 פלסטינים הפגינו ביום שישי האחרון סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה, משרד הבריאות בעזה מסר כי במהלך העימותים שפרצו במקום, נפצעו 49 פלסטינים, בהם חובשים אחד מהם נפגע ברגלו מירי רימון גז. גורם בכיר בחמאס אמר ל"ישראל היום" כי הארגון מחויב להבנות הרגיעה, וסדרנים מטעם מנגנוני הביטחון של חמאס ריסנו את המפגינים ואף הרחיקו כמה מהם מהגדר. * במקביל, פרצו שבע שריפות, שלוש מהן במועצה אזורית אשכול וארבע במועצה אזורית שער הנגב, כתוצאה מבלוני תבערה.

מדיני

דיווח: ישראל הציבה את החזרת גופות החיילים כתנאי לרגיעה ברצועה; בחמאס סירבו

מקורות בארגון חמאס אמרו אתמול לעיתון "ערבי 21" כי ישראל התנתה את המשך יישום צעדי הרגיעה בחידוש הדיון בסוגיית גופות החללים המוחזקים בידי הארגון. אך בחמאס "סירבו בתוקף לתנאי הישראלי".

עם 25 מיליון דולר במזומן: השליח הקטרי צפוי להיכנס היום לרצועת עזה

השליח הקטרי מוחמד אל-עמאדי צפוי להגיע היום (ראשון) לרצועת עזה עם מענק כספי שעומד על 25 מיליון דולר – 10 מיליון דולר במזומן למשפחות נזקקות, 10 מיליון דולר לקניית דלקים, בנוסף, חמישה מיליון דולר במזומן יינתנו לפרויקטים "Cash For Work" של האו"ם, שבהם מועסקים עזתים בעבודות זמניות ומשלמים להם על כך. * העיתון הפלסטיני "אל־קודס" דיווח כי בואהּ של המשלחת הקטרית, שהייתה אמורה להגיע לעזה ביממה האחרונה, מתעכב משום שהיא מנהלת שיחות עם ישראל על העברת המענק הכספי מקטר. ע"פ הדיווח, השגריר הצטרף בשעות הבוקר למשלחת הקטארית שנמצאת בירושלים ומנהלת שיחות עם הצד הישראלי. לאחר מכן הוא יגיע לרצועת עזה דרך מעבר ארז, כדי להעביר פעימה נוספת של הכסף הקטארי. * ב'כאן חדשות' דווח בשם מקורות פלסטיניים, כי השליח הקטארי ימשיך בניסיונות לקדם מיזם להקמת קו מתח שיספק לרצועה עוד כ-100 מגה-ואט חשמל.

– בעיתון הלבנוני "אל אחבאר" נטען ביום שישי כי לאחר סבב של שיחות ומגעים בימים האחרונים דרך קטאר, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, במהלכם איימו הפלגים הפלסטינים לשוב ולהשתמש ב"כלים קשים" נגד ישראל – כולל השלכת מטענים, ניסיונות לחבל בגדר, חתירה לחיכוך ישיר ואמצעים נוספים. העבירה ישראל מסר לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה, לפיו היא מחויבת ליישום הבנות הרגיעה, כולל הכנסת הכספים הקטאריים לרצועה ופתיחה מחדש של הים לדייגים עד לסוף השבוע הבא.

דיווח: ראש השב"כ נועד עם אבו מאזן במטרה לשכנעו לקבל את כספי המיסים

ראש השב"כ נפגש באחרונה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בניסיון לשכנע אותו לקבל מישראל את כספי מיסים למרות ההחלטה לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את הכסף שהיא מזרימה למשפחות מחבלים, כך דווח בחדשות 12. על פי הדיווח, הפגישה התקיימה בשל החשש מקריסה כלכלית בגדה. גורמים בכירים בישראל מזהירים שאם לא יימצא פתרון בקרוב – הרשות הפלסטינית תקרוס כלכלית, והדבר עלול לגרום לכאוס בגדה, זאת בין היתר משום 160 אלף פקידים מקבלים רק חצי משכרם. ההערכה היא שעד סוף החודש הבא ייגמר הכסף הפלסטיני והרשות עלולה לקרוס.

בעקבות ביקור ישראלים בתוניס: הפגנות דורשות לפטר את שר התיירות היהודי

בעקבות ביקור משלחת מישראל בתוניס במסגרת היתר כניסה שניתן אחת לשנה לישראלים להיכנס למדינה, לביקור שורשים, החלו אתמול הפגנות מחאה בבירת תוניסיה. * המפגינים קראו קריאות נגד "ייהוד ירושלים", האשימו את הממשלה בפגיעה בריבונות המדינה וקראו להעמיד לדין את שר התיירות היהודי, רוני טרבלסי. * אחד המוחים אמר בריאיון לרשת אל-מיאדין: "כל הישראלים שנכנסו למדינה – עובדים עבור המוסד" * הקהילה היהודית במדינה הצפון-אפריקנית מנתה בעבר מאות אלפים, אך לפי סוכנות הידיעות AP חיים היום בתוניסיה כ-1,200 יהודים בלבד.

זעם בתנועת פת"ח: ישראלים השתתפו באירוע של ראש מועצה פלסטינית

ארבעה ישראלים, המתגוררים מעבר לקו הירוק, השתתפו ביום חמישי האחרון בחתונת בנו של ראש מועצת הכפר הפלסטיני דיר קדיס שנמצא ליד רמאללה. מה שעורר כעס רב בקרב פעילים פלסטינים. * תנועת הפת"ח, אליה משתייך נאסר, הוציאה הודעת התנערות בעקבות האירוע, וציינה כי תיערך ישיבת אי אמון להדחתו מתפקידו וכי יעבירו את שמות החוגגים לגורמי הביטחון הפלסטיניים. * בעקבות האירוע אף הושעה נאסר מעבודתו במשרד החינוך הפלסטיני. בהודעת משרד החינוך נכתב כי ועדה מיוחדת תבחן את האירוע ותקבע את הצעדים שיש לנקוט נגד נאסר: "זו הפרה בוטה של כל הערכים הלאומיים ופגיעה במעמדו של כל פלסטיני".

חוץ

ה'ניו יורק טיימס': ארה"ב החדירה לרשת החשמל הרוסית תוכנה שתשמש אותה במקרה של עימות; טראמפ: החשיפה – בגידה

ארצות הברית מאיצה את מתקפות הסייבר שלה נגד רוסיה ובחודשים האחרונים החדירה אל רשת החשמל של רוסיה ואל מטרות אחרות תכנה זדונית שתשמש אותה במקרה של עימות – כך דווח ב'ניו יורק טיימס'. לפי מקורות המעורים בפרטים, הגברת התקיפות על תחנות כוח ברוסיה היא מהלך מתבקש לאור העובדה כי לממשל האמריקאי מידע קונקרטי על כך שרוסיה החדירה למערכות תחנות הכוח, הדלק והמים האמריקאיות תוכנות זדוניות שיכולות לשתק אותה בעימות עתידי מול וושינגטון.

– נשיא ארה"ב טראמפ הכחיש היום (ראשון) את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" וציין כי "הדברים הללו אינם נכונים. כך פועלת המדיה המושחתת שלנו היום. הם פחדנים. זה מעשה בגידה של עיתון שנואש לפרסם סיפור – גם אם הוא פוגע במדינה שלו".

– לפי הדיווח בניו יורק טיימס, מאז 2012, תחת כהונתו השנייה של ברק אובמה, עוקבת ארצות הברית אחרי מערכות השליטה על רשת החשמל של רוסיה. עם זאת, רק לאחרונה שינתה וושינגטון את האסטרטגיה להתקפית יותר עם הצבת תכנה זדונית בתוך המערכת הרוסית בעומק ובתוקפנות שטרם נוסו עד עתה. לפי הגורמים שצוטטו על ידי העיתון, המטרה היא בחלקה התרעתית ובחלקה להעניק אפשרות למתקפת סייבר כואבת במקרה של עימות עם רוסיה.

– הרחבת פעילות הסייבר האמריקנית להיקף חסר תקדים נעשתה אחרי שלפיקוד הסייבר של הפנטגון ניתנו סמכויות גדולות יותר על ידי הבית הלבן והקונגרס בשנה שעברה. עתה שר ההגנה לא זקוק לאישור נשיאותי למגוון רב של מתקפות מקוונות.

עשרות מיליונים בעלטה: הפסקות חשמל ברחבי בדרום אמריקה

בעקבות תקלה במתקני ייצור החשמל של חברת החשמל הארגנטינית Edesur, הפסקת חשמל עצומה פוקדת בשעות האחרונות את ארגנטינה ואורוגוואי שבדרום אמריקה, שתי המדינות הללו מנותקות מחשמל – 45 מיליון אזרחים ברחבי ארגנטינה ועוד כ-5 מיליון באורוגוואי השכנה. כשלפי הדיווחים הפסקת החשמל פגעה גם בדרום ברזיל ובפרגוואי. *   בתקשורת הארגנטינית דווח כי נפילת החשמל אירעה זמן קצר לאחר השעה 7:00 בבוקר שעון ארגנטינה, וכתוצאה מכך רכבות בשתי המדינות נעצרו על הפסים – וחלו שיבושים קשים במערכות הרמזור והאיתות * שר האנרגיה של ארגנטינה אמר במהלך היום כי החשמל חזר לכמה חלקים במדינה, אבל הוא הוסיף כי יידרשו כמה שעות עד לתיקון התקלה כולה.

– מערכת החשמל קרסה בדיוק ביום בו אזרחי ארגנטינה אמורים היו לגשת אל הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות במדינה.

– אתר החדשות הארגנטיני "Infobae" דיווח כי האתר של הרשות הלאומית לאנרגיה, שאמור לספק מידע על הפסקות חשמל בזמן אמת, קרס.

שעות לפני תקיפת המכליות במפרץ: איראן ניסתה ליירט מל"ט אמריקאי

כמה שעות לפני תקיפת מכליות הנפט ביום חמישי, שיגרה איראן טיל קרקע-אוויר לעבר כלי טיס בלתי מאויש של ארה"ב שטס בשמי מפרץ עומאן. הירי האיראני פיספס את הרחפן מסוג ריפר MQ-9 ב"כקילומטר אחד". לפני ניסיון היירוט של כלי הטיס זיהו מפעיליו כלי שיט איראניים סמוך לשתי המכליות. * אמש, אמר גורם ישראלי בכיר שמעורה בסוגיה האיראנית לחדשות 13, כי מידע שיש בידי ישראל מצביע על כך שמשמרות המהפכה של איראן הם שעומדים מאחורי המתקפה. וכי בהתקפות נעשה שימוש גם במוקשים ימיים, וגם בטיל טורפדו נגד ספינות.

בעקבות תקיפת מכליות הנפט: בריטניה תשלח חיילים למפרץ הפרסי להגן על ספינותיה

בריטניה תשלח מאה חיילים למפרץ הפרסי להגן על ספינותיה לאחר תקיפת מכליות הנפט – כך דווח ב"טיימס" הבריטי. על פי הדיווח, לוחמי יחידת עילית יעזבו את הבסיס הצבאי בפלימות' שבדרום הממלכה המאוחדת ויוצבו בבחריין. הכוח יגן על ספינות בריטיות מפני כלי שיט קטנים, מוקשים וטילים שעלולים לסכן את ביטחונם.

בצל המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי: יורש העצר הסעודי: לא מעוניינים במלחמה, אך נתמודד עם כל איום

בריאיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" האשים יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, את איראן בתקיפת המכליות במפרץ עומאן. והבהיר כי למרות שהממלכה הסעודית אינה מעוניינת במלחמה, היא לא תהסס להתמודד מול כל איום על האזרחים או על ריבונות המדינה.

איראן צפויה להודיע מחר על צמצום נוסף של מחויבויותיה להסכם הגרעין

הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן צפויה להודיע מחר (שני), באתר המים הכבדים באראק, על צעדי הכנה שננקטו על מנת להפחית את ההתחייבויות של טהרן תחת הסכם הגרעין, כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". * הדיווח האיראני מגיע לאחר שבמהלך מפגש פסגה שנערך אתמול בדושאנבה בירת טג'יקיסטן בין נשיא איראן למנהיגי רוסיה, סין ומדינות אסייתיות נוספות שנערך, אמר הנשיא האיראני, כי בכוונת מדינתו להמשיך ולסגת מסיכומי הסכם הגרעין, וזאת בשל חוסר שיתוף פעולה מצד שאר המדינות החתומות על ההסכם.

ארה"ב: סקר בחירות – ג'ו ביידן מוביל על טראמפ בעשרה אחוזים

סקר בחירות של ערוץ "פוקס ניוז" קבע כי סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, זוכה להובלה של 10 אחוז על פני דונלד טראמפ במירוץ לנשיאות ארה"ב, שצפויים להתקיים בשנה הבאה * עד עתה ממצבים הסקרים את ביידן כמנהיג המוביל בקרב הדמוקרטים להתמודד על התפקיד.

בפעם השנייה בתוך יומיים: החות'ים תקפו נמל תעופה בסעודיה

מתקפה שנייה בתוך שבוע: חמישה רחפנים ששוגרו על ידי המורדים החות'ים בתימן תקפו ביום שישי את נמל התעופה אבהה שבדרום ערב הסעודי. * בהצהרה מטעם הקואליציה שמובילה ערב הסעודית נמסר כי מערכות ההגנה האוויריות וחיל האוויר הסעודי הצליחו ליירט מתקפת רחפנים ששיגרו המורדים השיעים בתימן. * רשת התקשורת אל-מוסירה, המזוהה עם החות'ים, אישרה כי המורדים אחראים למתקפה. * ביום רביעי נפצעו 26 בני אדם לאחר שטיל שיוט ששיגרו החותים פגע בנמל התעופה, שנמצא במרחק של 200 ק"מ מצפון לגבול עם תימן ומשמש לטיסות פנימיות ואזוריות.

    גואטמלה: אזרחי גואטמלה הולכים היום (ראשון) לקלפיות לבחור את נשיאם הבא. כשבבחירות מתמודדים 19 מועמדים. המועמד שיזכה ברוב מוחלט ייבחר לכהונה בת ארבע שנים. * לפי החוק במדינה, הנשיא ג'ימי מורלס לא יכול להתמודד לכהונה שנייה. אם אף אחד מהמועמדים לא מקבל יותר מ-50% בסיבוב הראשון, שני המועמדים המובילים יתמודדו זה נגד זה בסיבוב שני שייערך ב-11 באוגוסט.

    סוריה: כוח משקיפים טורקי ספג התקפת מרגמות מכיוון אזור באידליב שנמצא בשליטת אסד, מיד לאחר ההתקפה, הגיבו החיילים הטורקים בירי מנשק כבד למקור הירי. * לפי הודעת משרד ההגנה באנקרה, לעבר כח המשקיפים התבצע ירי מנשק קל וממרגמות, נזק נגרם לאזור, אך לא היו נפגעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן