Skip to content

תרגיל חדש: נתניהו מנסה לעקוף את הוועדה למתן היתרים

ראש הממשלה שעד כה מסרב לחשוף בפני וועדת ההיתרים את הונו האישי, נכסיו וכמה הוא מוכן לשלם לעורכי דינו ומדוע לא החזיר עד כה 300 אלף דולר שקיבל שלא כדין, מצא תרגיל חדש. כביש עוקף וועדה. איכות השלטון: "רה"מ ממשיך לשחק עם ועדת ההיתרים ומנסה לעשות צחוק מהציבור כולו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה במהלך השבוע למבקר המדינה יוסף שפירא, ימים לפני פרישתו, כדי שזה יעניק לו הרשאה לקבלת הלוואה מאיל ההון ספנסר פרטרידג' לצורך מימון הגנתו המשפטית. מדובר בצעד עוקף ועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה, אשר סירבה עד כה לאשר לנתניהו לקבל כספים מפרטרידג' והתנתה דיון מחדש בבקשתו בתנאי שיעמוד בהתחייבויותיו ויחשוף בפניה את הונו האישי, את יכולותיו לשלם לעורכי הדין מכיסו, כמה כבר שילם והאם החזיר את 300 אלף הדולר שכבר קבל מ נתן מיליקובסקי, בן דודו, למימון הגנתו המשפטית.

כזכור, ועדת ההיתרים דחתה פעמיים את בקשתו של ראש הממשלה לגייס תרומות בסכום של שני מיליון דולר מבעלי הההון פרטרידג' ובן דודו של נתניהו נתן מיליקובסקי למימון הגנתו המשפטית.

בעקבות דחייתו פעמיים בידי הועדה, עתר נתניהו לבג"ץ ושופטי בג"ץ המליצו כי הוועדה תשוב ותדון בבקשת ראש הממשלה ותשמע את סנגוריו בטרם תקבל החלטה. תוך כך קבע בית המשפט העליון כי נתניהו יציג בפני הוועדה דיווחים עדכניים על מצב נכסיו, פיקדונותיו הבנקאיים והונו הכולל. נתניהו לא שב לוועדה, והמשיך להתעלם מדרישותיה כמו גם מהתחייבויותיו לעליון כי יעשה כמצוות השופטים ויחשוף את הוננו ונכסיו. זאת על אף שהועדה הודיעה כי היא ממתינה לפנייתו המחודשת עד לסוף חודש יוני.

עתה החליט נתניהו לשנות כיוון ולבקש היתר ממבקר המדינה לאפשר לו לקבל הלוואה מבן דודו בתנאי שוק רגילים. לדעתו הלוואה כזו אינה בחזקת מתן הטבה.

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט (צילום: עמוס בן גרשום-לע"מ)
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט (צילום: עמוס בן גרשום-לע"מ)

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי לשם אישור המבקר נדרשים שני תנאים: החזר הלוואה בתנאי שוק, ואת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כך שאין ניגוד עניינים בין נותן ההלוואה (פרטרידג') למקבל אותה (נתניהו), וכי רק לאחר מכן ייתן שפירא את דעתו על בקשת ההלוואה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "רה"מ ממשיך לשחק עם ועדת ההיתרים ומנסה לעשות צחוק מהציבור כולו. לא ייתכן שרה"מ לא יעביר לוועדה את החומרים שהתחייב להעביר, ובמקביל יחפש נתיב עוקף ועדה כדי להתחמק מההליך הנדרש. על מבקר המדינה לסרב בתוקף לבקשת רה"מ ולדרוש ממנו להעביר לוועדה את החומרים כפי שהתחייב ולכבד את החלטתה הסופית כשתינתן."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן