Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום ראשון ה-23 ביוני 2019

כותרות המהדורה     "המטוסים היו ערוכים, ומטענם הקטלני היה מוכן לשיגור תוך חצי שעה": טראמפ הורה על תקיפת שלושה יעדים באיראן – וחזר בו ברגע האחרון מחשש למאות הרוגים איראנים (חוץ)     טראמפ: "התקיפה באיראן לא בוטלה, רק הושהתה" (חוץ)     דיווח: טראמפ הציב אולטימטום לאיראן – מו"מ או שנתקוף מיידית (חוץ)     שעות לפני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "המטוסים היו ערוכים, ומטענם הקטלני היה מוכן לשיגור תוך חצי שעה": טראמפ הורה על תקיפת שלושה יעדים באיראן – וחזר בו ברגע האחרון מחשש למאות הרוגים איראנים (חוץ)

    טראמפ: "התקיפה באיראן לא בוטלה, רק הושהתה" (חוץ)

    דיווח: טראמפ הציב אולטימטום לאיראן – מו"מ או שנתקוף מיידית (חוץ)

    שעות לפני התקיפה האמריקנית המתוכננת: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן – מערכת המחשבים ששולטת על שיגורי הטילים והרקטות הושבתו (חוץ)

    אירן: "יש בידינו שרידים של המל"ט האמריקאי" (חוץ)

    איראן: "נמנענו מהפלת מטוס ועליו 35 איש שליווה את המל"ט"; טראמפ: מעריך (חוץ)

    דיווח: "סוריה מרחיבה את החיפושים אחר הנעדרים הישראלים" (בטחוני)

    החלק הכלכלי של "עסקת המאה" נחשף: קרן של 50 מליארד דולר וכביש מהיר ומסילת רכבת בין הגדה לעזה (מדיני)

    אתיופיה: ניסיון הפיכה כושל במחוז מקומי בצפון המדינה; הרמטכ"ל נפצע ובכירים נהרגו (חוץ)

    קים ג'ונג און קיבל מכתב אישי מטראמפ והודיע כי ישקול את תוכנו ברצינות (חוץ)

    יהרג ואל יעבור | צעירה חרדית הושלכה לכלא הצבאי בניסיון לגייסה בכפייה (דת ומדינה)

    "ממשלת ישראל, תתביישי" | על רקע מעצר פעילות ההצלה החרדיות: מאות יהודים הפגינו מחוץ לקונסוליה הישראלית בניו יורק (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה. תחול עליה קלה בטמפרטורות. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית

    שני: נאה עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שלישי: תחול עליה נוספת בטמפרטורות. ייעשה חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. תחול הכבדה בעומס החום.

    רביעי: יוסיף להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

חדשות

משטרה פענחה את תיק הרצח של דניאל חלבי, שנדקר למוות בתאריך 25.5.19 בדלית אל כרמל והגישה הצהרת תובע כנגד החשוד

בתום חקירה מאומצת שניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף, פענחה המשטרה את התיק בו נדקר למוות דניאל חלבי, בדלית אל כרמל, והבוקר הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד – ויאם חסן כבן 20 תושב המקום.

ראשיתה של החקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בתאריך 25.5.19 בשעות הצהריים, בדבר קטטה באחד הרחובות בישוב דלית אל כרמל, כאשר עפ"י גורמי רפואה במקום טופל הקורבן, שנפצע באורח אנוש מדקירות ובהמשך פונה אל בית החולים ובתום ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותו.

בתוך כך, משטרת ישראל ניהלה חקירה מורכבת, במסגרתה נגבו עדויות ממספר רב של אנשים וחוקרי זירת עבירה של הזיהוי הפלילי איתרו ודגמו את כלל הממצאים הנדרשים מהזירה, לצד איסוף ממצאים נוספים והפעלת אמצעים טכנולוגים שברשות המשטרה, לשם הגעה לחקר האמת וחשיפת החשוד בביצוע העבירה.

כאמור, מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט כאשר עפ"י החשד הרקע לאירוע הנו סכסוך אישי בין השניים, לרבות ויכוח שהתפתח  קודם לכן בבריכת הישוב. הבוקר הוגשה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש ע"י פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום כנגד החשוד ובקשה למעצר עד תום הליכים.

משטרת ישראל עצרה חשוד בגין תקיפה בבית קפה בנתניה

אתמול התקבל במשטרת ישראל דיווח על אלימות בבית קפה בנתניה. שוטרים שהגיעו לבית הקפה הבחינו בשני חשודים נמלטים מהמקום. אחד מהם נתפס ע"י השוטרים והוא עוכב לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה שוחרר בהרחקה מהמקום. החשוד השני, בן 25 מנתניה אותר לפני זמן קצר ע"י השוטרים והובא לחקירה בתחנת המשטרה. עפ"י החשד, השתולל במקום, זרק כיסאות וגרם לנזק לשמשת בית הקפה. בסיום חקירתו החשוד נעצר. החקירה נמשכת

שבוע טוב לתושבי 'נוף הגליל'; 80% מתושבי נצרת עילית תמכו בשינוי שם העיר

ביום שישי הסתיימה ההצבעה של תושבי נצרת עילית על שינוי שמה של העיר, וברוב קולות נקבע כי העיר לא תיקרא עוד "נצרת עילית", אלא "נוף הגליל". ההחלטה התקבלה במשאל מיוחד שנערך בעיר – והתוצאות העלו ש-80% מהתושבים בחרו לשנות את השם. זהו המשאל הראשון בישראל שמעמיד שינוי שם של עיר להכרעת תושביה.

– הליך ההצבעה החל ביום שלישי בשבוע שעבר, כאשר כל תושבי נצרת עילית אשר מלאו להם 17 בעת רישום פנקס הבוחרים האחרון בבחירות לרשויות המקומיות, יכלו להצביע בעשרה מוקדי קלפיות שהוצבו בכל רחבי העיר. הליך ההצבעה נמשך גם בימים רביעי וחמישי באמצעות קלפיות ניידות במקומות העבודה הגדולים בעיר, וביום שישי התקיימה הצבעה לסטודנטים וחיילים. * מספירת הקולות עולה כי מתוך 10,242 תושבים בעיר שהשתתפו במשאל, 8059 הצביעו בעד שינוי השם, 2055 התנגדו – כ-79.7% הביעו תמיכה במהלך.

– במשך עשרות שנים התושבים לא היו מרוצים משמה של העיר, שהודבק לה עוד לפני קום המדינה בשל הסמיכות שלה לנצרת. כעת, העיר מנסה למתג את עצמה מחדש. לראשי עיר רבים לא היה את האומץ לבצע את המהלך, ואז הגיע פלוט, שבזכותו עלתה ההצבעה.

– מעיריית נוף הגליל נמסר כי "שינוי שם העיר אושר פה אחד במועצת העיר ובוועדת השמות של משרד ראש הממשלה, כך שאפשר היה להחיל את ההחלטה ללא המשאל, אולם ההחלטה על קיום המשאל נועדה לשתף את התושבים ולאפשר להם להיות מעורבים ומשפיעים על המהלך ההיסטורי".

צעירה נעצרה ונכלאה לאחר שהשתמטה משירות יותר מ 10 שנים

צעירה הטוענת כי חזרה בתשובה לפני כעשור נעצרה ונכלאה  לאחר שהשתמטה משירות צבאי יותר מ-10 שנים.
הצעירה טענה בזמנו כי חזרה בתשובה בגיל 17, ובגיל 18 הגישה תצהיר דת כנדרש, בצה"ל לר קיבלו את תצהירה שהתגלה כתצהיר כזב לטענת הצבא.
ביום שישי האחרון התקיים דיון בבית המשפט הצבאי ביפו ומעצרה הוארך.

 פוליטי

ברק מצהיר: לא מתכוון לרוץ בעבודה, בוחן הקמת מפלגה חדשה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הצהיר ביום שישי באופן רשמי כי הוא בוחן הקמה של מפלגה חדשה ולא מתכוון לרוץ במפלגת העבודה. לדבריו הייתה לי יותר מהצעה אחת לעמוד בראש העבודה. אולם "החלטתי שזה לא נכון לרוץ בראש העבודה. אני החלטתי שאני צריך לבחון את האפשרות להקים מפלגה חדשה". * בשבועות האחרונים החלו גישושים ראשונים עם לבני, שהודיעה כי אין בכוונתה לחזור ולהתמודד הפעם. עם זאת, בימים האחרונים גוברים הלחצים המופעלים עליה לשיתוף פעולה עם ברק. ברק גם בוחן אפשרות לצרף לגוף החדש את מפלגת העבודה ואת מפלגת מרצ. * גורמים המעורים בפרטים אומרים כי לראשונה האפשרות שברק יתמודד ריאלית, והוא אף ערך פגישות עבודה לגיבוש צוות אסטרטגי שיעבוד איתו במערכת הבחירות הקרובה. * בכאן חדשות דווח כי ההסבר של ברק, בשיחות סגורות, להחלטה להקים מפלגה חדשה היא חוסר יכולות של נתניהו לכוון את החיצים מול שלשה מתחרים (כחול-לבן, ליברמן וברק)

סקר: גוש הימין נחלש; מפלגת העבודה על גבול אחוז החסימה

מסקר שנערך על ידי מאגר מוחות ופורסם ביום שישי האחרון ב103, עולה כי גוש הימין (ללא ליברמן) מגיע ל-60 מנדטים בלבד כמו בבחירות האחרונות, וזאת למרות שגם מפלגת הימין החדש עוברת על פי הסקר את אחוז החסימה. ע"פ הסקר מפלגת הליכוד שקיבלה בבחירות האחרונות יחד עם מפלגת כולנו 39 מנדטים צונחת ל-34 מנדטים בלבד. ירידה של חמשה מנדטים שעוברים לאיחוד מפלגות הימין (מנדט אחד), ולימין החדש (4 מנדטים). בגוש השמאל, כחול-לבן והעבודה יורדים בשני מנדטים, מרץ עולה במנדט אחד, וישראל ביתנו עולה בשלשה מנדטים. שנלקחים ככל הנראה מכחול-לבן, שלוקחת בתורה קולות ממפלגת העבודה * יצויין, כי מפת המפלגות עדיין אינו סופית, כשברקע קיימים מגעים לאיחוד בימין, איחוד מפלגות הרשימות הערביות ומפלגה חדשה בראשות ברק.

– על פי הסקר הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 34 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 33 (35); יהדות התורה – 8 (8); ש"ס – 8 (8); ישראל ביתנו – 8 (5); חד"ש-תע"ל – 6 (6); איחוד מפלגות הימין – 6 (5); מרץ – 5 (4); העבודה – 4 (6); רע"מ-בל"ד – 4 (4); הימין החדש – 4 (0).

בטחוני

דיווח: "סוריה מרחיבה את החיפושים אחר הנעדרים הישראלים"

סוריה מרחיבה את החיפושים אחר הנעדרים הישראלים בשטחה, החיפושים נערכים בסביבות בית הקברות במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוק שליד הבירה הסורית דמשק. בית הקברות נחסם לטובת החיפושים והמשטר הסורי מונע מתושבי מחנה הפליטים הפלסטיני מלהתקרב לאזור. כך דווח ביום חמישי האחרון ב'כאן חדשות' בשם מקורות סוריים. גורם במחנה הפליטים ירמוכ אמר ל'כאן חדשות': "המשטר מטיל איפול תקשורתי כבד על כל הסוגיה, וגם מונע מתושבים שהתגוררו בעבר בקרבת מקום – לשוב לבתיהם". גורם באופוזיציה הסורית העריך כי הרוסים מבקשים ממשטר אסד להגביר את החיפושים אחר הנעדרים הישראלים.

– כזכור, בחודש שעבר דווח בעיתון "אינדיפנדנט" בערבית כי איראן מנסה לאתר את מקום הימצאם של שני נעדרי קרב סולטאן יעקוב צבי פלדמן ויהודה כץ, הנווט הנעדר רון ארד והמרגל המנוח אלי כהן בסוריה ובלבנון, וזאת במטרה לעשות בהם שימוש כקלף מיקוח מול ישראל. על פי הדיווח, מלבד איראן, גם טורקיה נכנסה למה שכונה "קו החיפושים אחר קברי הישראלים בסוריה ובלבנון".

    צעדות השיבה: כ-6,000 פלסטינים הפגינו לאורך גבול עזה; 81 נפצעו * כ-6,000 פלסטינים הפגינו ביום שישי האחרון בחמשה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה, יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה. כמה מאות התקרבו לגדר וחיבלו בה. בצבא השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. ולפי משרד הבריאות בעזה במהלך ההפגנות נפצעו 81 בני אדם. * בתיעוד פלסטיני שהגיע מהעימותים בין החיילים למפגינים נראית טכניקה חדשה שבה נוקטים החיילים בכדי להימנע מפגיעות, בתיעוד מהתקרית ניתן לראות כיצד רכב צלפים ממוגן מתקרב לגדר פותח חלונות קטנים וצולף מתוכו באופן מדויק וממרחק קטן במי שמסכן את הכוח בזריקת מטענים או במי שמחבל בגדר.

מדיני

החלק הכלכלי של "עסקת המאה" שמאבדת גובה מיום ליום נחשף: קרן של 50 מיליארד דולר וכביש מהיר ומסילת רכבת בין הגדה לעזה – מרבית הכסף יגויס ממדינות המערב בידי האמריקאים. ארצות הברית עצמה תשתתף בחוזים נמוכים

לקראת הוועידה הכלכלית בבחריין שתתקיים ביום שלישי הקרוב: הבית הלבן פרסם אתמול את חלקה הכלכלי של "עסקת המאה", תכנית השלום האמריקנית. התכנית שנפרסת על 40 עמודים, ועוד 100 עמודים של נספחים, קוראת ליצירה של קרן השקעות בינלאומית שתרומם את הכלכלה הפלסטינית, לצד מדינות ערביות נוספות הנמצאות בשכנות לישראל ולרשות הפלסטינית.

– בתוכנית נכללת בניית ציר תחבורה (כביש מהיר ומסילת רכבת) בין עזה לגדה המערבית בעלות של חמישה מיליארד דולרים. * המסמך אינו כולל התייחסות להקמת נמל בעזה או שדה תעופה עבור הפלסטינים. ההתייחסות היחידה במסמך שקרובה לסוגיות הללו היא הצעה לשדרג שדות תעופה קיימים בירדן, שמשמשים בפועל גם פלסטינים מהגדה המערבית ורצועת עזה, במאות מיליוני דולרים ובכפוף לאישור ביטחוניים של ישראל וירדן.

– לפי הבית הלבן, יגויסו תרומות בסך 50 מיליארד דולר ממדינות ומשקיעים, כש-28 מיליארד מתוכם יועברו לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה; 7.5 מיליארד יועברו לירדן, תשעה מיליארד למצרים ושישה מיליארד ללבנון.

– התוכנית תכלול 179 פרויקטים עסקיים ופרויקטים העוסקים בשיפור תשתיות. יותר ממחצית סכום התרומות, 28 מיליארד דולר, ישמש למימון פרויקטים בשטחי הרשות הפלסטינית לאורך 10 שנים, כששאר הסכום ישמש לפרויקטים במצרים, לבנון וירדן. חלק מהפרויקטים יהיו בחצי האי הסיני, כשההשקעות יכולות לשפר את חיי תושבי עזה הסמוכה.

– בכיר בבית הלבן אמר כי ממשל טראמפ החליט לפרסם את החלק הכלכלי כבר עכשיו, על מנת לאפשר למשתתפים בוועידה בבחריין להגיע לדיונים לאחר שקראו את החלק הרלוונטי. התוכנית כוללת גם 100 פרויקטים לביצוע בתחומי התשתיות, החינוך, הבריאות והתעשיה, וכן השקעה של מיליארד דולר בתיירות בגדה ובעזה. המטרה: הכפלת התל"ג הפלסטיני בתוך עשור.

– בריאיון לרשת רויטרס תיאר קושנר פרטים נוספים מהתוכנית: "התוכנית תביא ליצירת מיליוני מקומות עבודה בגדה המערבית ורצועת עזה. אחוזי האבטלה ירדו בכ-30%. העוני יצטמצם בכחצי והתוצר יכפיל את עצמו – הכול רק אם התוכנית תצא לפועל ותיושם במלואה ובצורה נכונה. זאת תוכנית ל-10 שנים".

– מקורבי אבו מאזן מסרו בעקבות פרסום החלק הכלכלי, "כי לא ניתן לקנות את הפלסטינים בכסף, פלסטין אינה למכירה. ועידת בחריין נועדה לכישלון על החלק המדיני להיות קןדם לחלק הכלכלי – בכל מקרה כל תוכנית שלום שמציעה ארהב מוטה לטובת ישראל ונועדה לכישלון". * קושנר הבהיר בראיון כי הצלחת התוכנית הכלכלית ב"דיל המאה" תלויה במידה רבה בהשגת פתרונות לסוגיות הפוליטיות והמדיניות: "אנו ניגש לנושאים הללו בשלב מאוחר יותר, אנו מודעים לקשיים".

– אתמול יצאו מאות בני אדם להפגנות ברחבי עמאן, בירת ירדן, נגד תוכנית השלום האמריקנית ודרשו מהממשלה להחרים את הוועידה הכלכלית בחריין, שתיערך בשבוע הבא.

– הממלכה בבחריין אישרה, לראשונה אי פעם, שנציגים של שישה כלי תקשורת ישראלים ייכנסו לשטחה כדי לסקר את הוועידה.

חוץ

"המטוסים היו ערוכים, ומטענם הקטלני היה מוכן לשיגור תוך חצי שעה": טראמפ הורה על תקיפת שלושה יעדים באיראן – וחזר בו ברגע האחרון מחשש למאות הרוגים איראנים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר תקיפה של שלושה יעדים באיראן באיראן כתגובה על הפלת המל"ט האמריקני, אך חזר בו ברגע האחרון מחשש כי זו תהיה תגובה לא פרופורציונלית. לדברי טראמפ "היינו דרוכים ומוכנים לתקוף אתמול בלילה שלושה אתרים שונים וכששאלתי כמה אנשים ימותו, הגנרל ענה לי ש-150. עשר דקות לפני התקיפה הוריתי לעצור אותה – כי זו תגובה לא מידתית להפלת מל"ט". "אמרתי לעצמי – הם הפילו מטוס ללא טייס, והנה אנחנו כאן עם 150 הרוגים תוך חצי שעה מאישור הפקודה. וזה לא מצא חן בעיני. לא חשבתי שזה פרופורציונלי". לדבריו, "המטוסים עוד לא היו באוויר, אבל הם היו מאוד קרובים לכך. ההתרחשות הייתה קרובה מאוד לנקודת האל-חזור". * בכיר בממשל אמר כי השלבים המוקדמים של המבצע כבר היו בעיצומם, המטוסים היו באוויר, וספינות הצי נכנסו לכוננות בטרם התקבלה ההוראה על ביטול התקיפות.

– ע"פ הדיווחים בארה"ב, התקיפה האמריקנית באיראן תוכננה ל-2:00 לפנות בוקר כדי לצמצמם את כמות האבדות בצד האיראני. והמטרות כבר היו ידועות, בהן רדאר וסוללות נ"מ של איראן. * העיתון "ניוזוויק" דיווח כי בין המטרות שסימנה ארה"ב היו מערכת טילי הקרקע-אוויר הסובייטית S-125, שלפי האמריקנים הייתה המערכת שיירטה את המל"ט באזור מצר הורמוז. * לפי משמרות המהפכה, מערכת הנ"מ שממנה שוגר הטיל הייתה "חורדאד 3". לפי חברת הייעוץ צבאית Jane's 360, העובדה שבמקום השיגור לא נמצאים בסיסי הגנה אווירית, מצביעה על כך שאכן מדובר במערכת ניידת כפי שגורסים האיראנים.

– בפני טראמפ הוצגה רשימה של לכל הפחות 12 אפשרויות לתקיפה, שגובשו בחודש האחרון לאחר תקיפת המכליות במפרץ. באותה העת, צומצמה הרשימה לשתי אפשרויות. גורמים בממשל מסרו כי נבחרת היועצים לביטחון לאומי הייתה תמימת דעים בנוגע לתקיפה צבאית, וכולם הסכימו פה אחד בנוגע לאפשרות הרצויה. עם זאת, ראש המטות המשולבים הזהיר מפני השלכות אפשריות של תקיפה, והדגיש כי הדבר עלול לסכן את הכוחות האמריקניים ובעלי בריתם באזור.

– ג'ק קיין, ששימש כסגן ראש מטה צבא ארה"ב ונחשב מקורב לבית הלבן, דיווח כי גורם נוסף שהשפיע על החלטת הנשיא היה העובדה שנאמר לטראמפ כי הפלת המל"ט נעשתה בטעות. "הנשיא קיבל מידע נוסף, לפיו המנהיגים האיראנים, בהם קאסם סולימאני, היו מתוסכלים או זועמים כתוצאה מהחלטת המפקד להפיל את המל"ט", סיפר. לדבריו, לא היה ברור ממי הגיעה הפקודה להפיל את המל"ט, אך טראמפ חשש לנקוט בצעדים משמעותיים בתגובה לצעד שלא בטוח שנעשה בהנחיית המנהיגים העליונים של איראן. לדבריו, "אני לא חושב שזאת הייתה הסיבה המכרעת, אבל זה תרם לקבלת ההחלטה".

טראמפ: "התקיפה באיראן לא בוטלה, רק הושהתה"

נשיא ארצות הברית טראמפ התייחס הלילה (מוצ"ש) לביטול הפעולה הצבאית על איראן בסוף השבוע האחרון ואמר כי "אף פעם לא הוריתי על ביטול התקיפה באיראן כפי שאנשים טוענים, הוריתי רק על השהייתה".

– בכלי תקשורת בעולם הערבי דווח כי סעודיה העבירה מסר לבית הלבן לפיו עליה להגיב צבאית באיראן בטווח הזמן המידי, גם אם בצורה מוגבלת, אחרת "ההרתעה מול איראן בפעולה צבאית תיעלם לחלוטין".

דיווח: טראמפ הציב אולטימטום לאיראן – מו"מ או שנתקוף מיידית

נשיא ארצות הברית טראמפ שיגר באמצעות עומאן אולטימטום לאירן ולפיו אם לא תיפתח במשא ומתן, הוא יתקוף אותה. כך דווח ברויטרס בשם גורמים באיראן. אחד האיראנים שהיו מעורבים בסיפור אמר לסוכנות הידיעות: "טראמפ אמר כי הוא מתנגד למלחמה עם איראן וכי הוא רוצה לפתוח בשיחות עם טהרן על מגוון סוגיות. הוא נתן טווח זמן קצר לתגובה, אך איראן הודיעה לו באופן מיידי שהשליט העליון עלי חמינאי צריך להחליט בנושא". גורם אחר הוסיף: "הבהרנו שהשליט העליון מתנגד לכל סוג של שיחות, אך גם שהמסר יעבור אליו. בנוסף, הודענו לעומאן שכל מתקפה נגד איראן תגרור השלכות אזוריות ובינלאומיות". * עם זאת, בכירים במועצה לביטחון לאומי של איראן הכחישו את הדיווח בפני אל-ג'זירה: "הידיעות כאילו איראן קיבלה מסר מארה"ב דרך עומאן אינן נכונות כלל".

– בריאיון לרשת NBC הצהיר טראמפ, כי "הוא אינו מעוניין במלחמה עם איראן, אך אם המצב יגיע לידי כך – הדבר ייגמר בהשמדה חסרת תקדים". טראמפ הוסיף כי "אין לי תנאים מוקדמים לשיחות עם איראן, ואסכים לשוחח עם האייתוללה האיראני או עם נשיא המדינה. כמו כן, נושא הטילים הבליסטיים של איראן יהיה מוכרח להיכלל בכל הסכם שייערך עם טהראן", "אם הם רוצים לבוא לשולחן המו"מ, מצוין. אם לא – הם יכולים להמשך לחיות תחת כלכלה קורסת".

שעות לפני התקיפה האמריקנית המתוכננת: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן – מערכת המחשבים ששולטת על שיגורי הטילים והרקטות הושבתו

פיקוד הסייבר האמריקאי ביצע ביום חמישי האחרון מתקפת סייבר נגד מערכות מחשב איראניות המשמשות לשליטה במשגרי טילים ורקטות. המתקפה האמריקאית בוצעה זמן קצר לאחר שמל"ט אמריקאי הופל על ידי איראן. כך דווח ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, המבצע פגע במערכות הפיקוד והבקרה של איראן, אך לא גרם לאובדן חיים. הוא נעשה בתיאום עם פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית שאחראי על הפעילות האמריקנית הצבאית במזרח התיכון. * לפי הדיווח, מתקפת הסייבר הוכנה במשך שבועות או חודשים, ומשרד ההגנה האמריקני הציע לבצע אותה אחרי ההתקפה לפני כשבוע על שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן, התקפה שארה"ב מאשימה את איראן באחריות לה. * שני מקורות מודיעיניים לשעבר אמרו לאתר "יאהו" כי המתקפה כוונה גם נגד קבוצה הקשורה למשמרות המהפכה של איראן, שעקבה באופן דיגיטלי אחר כלי שיט צבאיים ואזרחיים שעברו במצר הורמוז במהלך השנים האחרונות, מה שאיפשר לה לאחרונה לבצע התקפות על ספינות באזור.

אירן: "יש בידינו שרידים של המל"ט האמריקאי"

רשות השידור האיראנית פרסמה ביום שישי תמונות המציגות לדבריה את שברי המל"ט האמריקני שיורט. בתמונות לא נראה ציוד אלקטרוני. מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה אמר כי השברים נאספו מהמים הטריטוריאליים של איראן, והם ההוכחה לכך שהמל"ט טס במרחב האווירי שלה, ולא במרחב האווירי הבינלאומי מעל מצרי הורמוז כפי שאמרה ארה"ב.* על פי הדיווח באתר הרשמי של הצבא האירני, כלי הטיס "העוין" עסק בפעילות ריגול ויורט דקות לאחר שחדר לשטח האווירי של אירן בדרום הרפובליקה האסלאמית. לדברי אירן המל"ט ברשותה, והיא פירקה ממנו את כלי המעקב השונים שהותקנו בו.

– מל"ט הריגול שהופל יכול להגיע לגובה של 60 אלף רגל וביכולות לרגל אחרי מטרות בעומק שטח האויב והוא כולל חיישני מעקב המתקדמים שלו, כשהוא עצמו נמצא במרחב אווירי בינלאומי. על זה בדיוק ניטש הוויכוח בין ארצות הברית לבין איראן – וושינגטון טוענת כי כלי הטיס היה באזור ניטרלי מעל מצרי הורמוז כשנפגע מטיל הקרקע-אוויר איראני, בעוד שבטהראן מתעקשים כי הוא חדר למרחב האווירי של המדינה. על דקויות כאלו כמעט שיוצאים למלחמה.

– המל"ט שמוטת כנפיו היא 40 מטר, יכול לשהות באוויר במשך יותר מ-30 שעות ברציפות ולשאת משקל של יותר מ-16 טונות. אולם בין חסרונותיו היא חוסר יכולות חמקניות והקלות בה ניתן לזהות אותו במכ"מים. בשונה מכלי הטיס הבלתי-מאוישים שמשמשים את חיל האוויר האמריקני וחילות אוויר אחרים לתקיפת מטרות, המל"ט האמריקני אינו חמוש, ומטרתו היחידה היא לאסוף מודיעין

– ב-2011 שמו האיראנים את ידם על מל"ט ריגול אמריקני מדגם RQ-170, אחרי שאבד לכוחות האמריקניים באפגניסטן. טהראן פיתחה מל"טים משלה על בסיס הדגם הזה, ואחד מהם הופל על ידי ישראל בשנה שעברה אחרי שחדר לשטחה.

איראן: "נמנענו מהפלת מטוס ועליו 35 איש שליווה את המל"ט"; טראמפ: מעריך

מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, אמר ביום שישי כי מדינתו נמנעה מהפלת מטוס ועליו 35 אנשי צוות אמריקנים, שליווה את המל"ט שחדר למרחב האווירי של איראן אתמול – והופל באזור מצרי הורמוז.

– במהלך שיחה עם כתבים בבית הלבן אמר טראמפ כי "הוא מעריך את העובדה שהאיראנים לא הפילו מטוס צבאי מאוייש שנשא עליו 38 אנשים בסמוך למל"ט שהופל".

איראן הגישה תלונה לאו"ם: המל"ט האמריקני חדר למרחב האווירי שלנו

איראן הגישה תלונה למזכיר האו"ם וליושב ראש מועצת הביטחון ובה נאמר כי כלי הטיס האמריקני הלא מאויש שהופל – חדר בחשאי למרחב האווירי שלה "בצורה מתגרה ומסוכנת מאוד, שהצדיקה את הפלתו". * שגריר איראן באו"ם, מג'יד רואנצ'י, ציין במכתב התלונה כי "כלי הטיס האמריקני עסק במשימת ביון מובהקת והפר בבוטות את החוק הבינלאומי". * ראש ארגון המפות באיראן, מסעוד שפיעי, טען כי "המל"ט האמריקאי חדר לתחום האווירי שלנו עד לעומק של ארבעה מיילים". בראיון בארצו, טען כי המל"ט הותקף במרחק 8 מייל מחופי המדינה, והוזהר פעמיים לפני שהופל על ידי מערך ההגנה האווירי השיך למשמרות המהפכה.

– ארצות הברית טוענת מנגד כי כלי הטיס הלא מאויש הופל בעת שטס במרחב האווירי הבינלאומי מעל מצרי הורמוז. הפנטגון אף פרסם שקף המציג, לדבריו, את נתיב הטיסה של כלי הטיס, בניסיון להוכיח כי התקרית הייתה במרחב האווירי הבינלאומי. לדברי צבא ארה"ב טען כי המל"ט שהופל טס במים הבינלאומיים, במרחק של כ-34 ק"מ "מהשטח האיראני הקרוב ביותר", ולא חדר למרחב האווירי של טהראן.

איראן ממשיכה לאיים: "בסיסים אמריקניים נמצאים בטווח הטילים שלנו"

מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמר כי "פעם, הכוחות האמריקניים באזור היו איום, אבל עכשיו הם הזדמנות עבורנו". חג'יזאדה טען כי כל הבסיסים האמריקניים באזור, כמו גם נושאות המטוסים שלהם, נמצאים בטווח הטילים המדויקים של המשטר האיראני.

המתיחות במפרץ: חברות תעופה לא יטוסו מעל אזורים באיראן; איראן לחברות תעופה: "השמיים שלנו בטוחים"

בעקבות הפלת המל"ט, רשות התעופה הפדרלית האמריקנית פרסמה אתמול בערב הוראת חירום האוסרת על מטוסים אמריקניים מלפעול בשמי השטח הימי הסמוך למרחב האווירי של איראן. לפי ההודעה, פעלו באזור "מספר רב של מטוסים אזרחיים" בזמן התקרית. כשהמטוס האזרחי הקרוב ביותר היה במרחק של 45 מיילים ימיים. בנוסף ציינו ברשות התעופה שהם מודאגים מהנכונות של איראן להשתמש בטילים ארוכי-טווח במרחב בינלאומי ללא אזהרה מוקדמת, או עם אזהרה מינימליסטית בלבד.

– באיראן הגיבו להודעות של חברות תעופה אזרחיות רבות שלא יטוסו במרחב האווירי של איראן מעל מצר הורמוז, ואמרו כי "המרחב האווירי בשליטת איראן מעל המפרץ הפרסי ונתיבי טיס אחרים בטוח לגמרי".

– כמה חברות תעופה, בהן אייר פראנס-KLM האירופית, "קוואנטס" האוסטרלית, "בריטיש איירווייז" הבריטית וחברת התעופה הגרמנית והגדולה באירופה "לופטהנזה", הודיעו כי החליטו להימנע מלטוס מעל מצרי הורמוז ומפרץ עומאן "כאמצעי זהירות". "קוואנטס" הודיעה כי ההחלטה תשפיע על הטיסות בין אוסטרליה ללונדון. גם רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הודיעה כי טיסות של חברות אמריקניות יוסטו ממסלולן ולא יחלפו עוד מעל מפרץ עומאן ומצרי הורמוז.

    בעקבות האיומים האיראניים: ארה"ב מתכוננת לפנות מאות עובדי חברות קבלניות צבאיות מבסיסי צבא בעיראק * ארצות הברית מתכוונת לפנות כ-400 עובדי חברות קבלניות צבאיות מבסיסי צבא בעיראק בצפון העיר בגדאד שבעיראק. זאת, בשל "איומים ביטחוניים". כך דווח סוכנות הידיעות רויטרס בשם מקורות בצבא עיראק. לפי הדיווח הפינוי מהבסיסים יתבצע בשני שלבים. * בשבוע האחרון נפגעו שני בסיסים צבאיים אחרים במדינה מירי טילים, שיוחס על ידי גורמים מקומיים למיליציות שיעיות המגובות על ידי האיראנים. ביום רביעי טיל פגע ליד אתר הנמצא בשימוש של ענקית האנרגיה האמריקנית אקסון מובייל בסמוך לגבול הדרומי של העיר בצרה. איראן לא אישרה שהיא עמדה מאחורי התקיפות.

    על רקע המתיחות: "איראן הוציאה להורג מואשם בריגול למען ארה"ב" * רשות השידור האיראנית (IRIB) פרסמה כי איראן הוציאה להורג את ג'לאל חאג'יווזאר, עובד לשעבר שהועסק במשרד ההגנה האיראני באשמת ריגול לטובת ה-CIA, סוכנות הביון האמריקנית. * לטענת האיראנים, מדובר בחקירה שהחלה לפני כתשע שנים, לאחר שבביתו של ג'לאל נמצאו מסמכים וציוד ריגול. ההוצאה להורג התרחשה בכלא בעיר כאראג', מערבית לטהראן. * ביום שני שעבר טען ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, כי טהראן חשפה לאחרונה רשת ריגול אמריקנית, והוסיף כי לאחר ששיתפה את המידע שברשותה עם בעלות בריתה – וכי נעצרו כמה סוכני CIA.

    דיווח: איראן הגבירה את מתקפות הסייבר שלה נגד הממשל האמריקני ותשתיות אמריקניות קריטיות * ברקע המתיחות בין הצדדים: איראן הגבירה בשבועות האחרונים את מתקפות הסייבר שלה נגד הממשל האמריקני ותשתיות אמריקניות קריטיות, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. ע"פ הדיווח, עלייה חדה בהתקפות נרשמה אחרי שממשל טראמפ הטיל סנקציות על התעשיות הפטרוכימיות של איראן החודש. * לפי הדיווח, הנשען על דברי חברות העוסקות באבטחת סייבר, בשבועות האחרונים זוהו התקפות מצד האקרים שלפי הערכות עובדים בשירות המשטר האיראני נגד משרדי ממשלה אמריקניים וכן נגד מגזרים בכלכלה האמריקנית, בהם בתעשיית הנפט והגז.

    מחר: ארה"ב צפויה להטיל סנקציות נגד איראן * נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי ארה"ב צפויה להטיל סנקציות משמעותיות נוספות על איראן ביום שני, על מנת למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. * בתוך כך, סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב אמר כי מוסקבה מוכנה לסייע לטהראן בייצוא הנפט ובמימון – אם לא תושק מערכת התשלום האירופית שמטרתה לעזור לרפובליקה האסלאמית להתמודד עם הסנקציות האמריקניות.

אתיופיה: ניסיון הפיכה כושל במחוז מקומי בצפון המדינה; הרמטכ"ל נפצע ובכירים נהרגו

רמטכ"ל צבא, אתיופיה סיארה מקונן, נפצע וכמה בכירים בממשל המקומי של מדינת אמהרה נהרגו במהלך ניסיון הפיכה שנועדו להדיח את המושל המקומי בעיר בהר דר שבמחוז אמהרה שבצפון המדינה. לדברי ראש ההמשלה האתיופי, "שכירי חרב חמושים" תקפו את מפקד הצבא, אך הוא לא פירט מה מצבו. אחמד הוסיף כי בכירי הממשל באמהרה נהרגו בידי עמיתיהם. תושבים בעיר בהר דר דיווחו על ירי כבד של לפחות ארבע שעות. וברשת BBC הבריטית דווח כי מפלגת השלטון באמהרה האשימה מפקד בכיר לשעבר בצבא בניסיון ההפיכה.

– בהצהרה שנשאה מפלגת השלטון במחוז, היא האשימה את מפקד הביטחון הראשי לשעבר, ששוחרר מהכלא לאחר עליית אחמד לשלטון, כעומד מאחורי המתקפה.

– במהלך הלילה דיווחו תושבי המחוז על יריות ברחובות. "בהתחלה חשבתי שזו תקרת רגילה, אבל אז התחלנו לשמוע ירי כבד", סיפר אחד מהתושבים. גם בבירה אדיס אבבה התחוללו קרבות יריות ורשת האינטרנט במדינה קרסה. ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי הם מודעים לאירועים ועוקבים אחר המתרחש.

– רשת התקשורת באתיופיה קרסה אמש והחיבור טרם הושב בחלקים נרחבים במדינה, כך שטרם התבררו כל הפרטים באשר למתרחש באמהרה. שגרירות ארה"ב במדינה דיווחה על תקריות ירי בבירה אדיס אבבה, וקראה לאזרחים אמריקאים השוהים בעיר לנקוט זהירות.

קים ג'ונג און קיבל מכתב אישי מטראמפ והודיע כי ישקול את תוכנו ברצינות

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר היום (ראשון) כי הוא קיבל מכתב אישי מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכי יקדיש מחשבה רצינית לתוכנו – כך דווח בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. בדיווח לא פורט תוכן המכתב, אך צויין כי קים תיאר אותו כבעל "תוכן מעולה". לפי הדיווח "קים ג'ונג און מעריך את יכולת השיפוט הפוליטי והאומץ יוצא הדופן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי ישקול ברצינות את התוכן המעניין".

בעקבות נאום של מחוקק רוסי: אלפי מפגינים ניסו לפרוץ לבניין הפרלמנט בגיאורגיה, כ-240 נפצעו; יו"ר הפרלמנט התפטר מתפקידו

יותר מ-200 בני אדם נפצעו בסוף השבוע האחרון בעימותים בטביליסי, בירת גאורגיה, על רקע הגעתה של משלחת רוסית לכינוס דתי בפרלמנט הגאורגי – כינוס שבמהלכו נאם ראש המשלחת, חבר הפרלמנט הרוסי סרגיי גברילוב, ברוסית, ועשה זאת מכיסאו של יו"ר הפרלמנט הגאורגי.

– כעשרת אלפים בני אדם התגודדו מחוץ לבניין הפרלמנט בבירת גאורגיה טביליסי. המפגינים קראו סיסמאות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכמה עשרות מהם ניסו לפרוץ את המחסומים המשטרתיים ולהיכנס לבניין הפרלמנט. כוחות משטרה ייעודיים לפיזור הפגנות שהוזעקו למקום פתחו בירי בכדורי גומי לעבר המפגינים. * מאות בני אדם – הן מפגינים והן שוטרים – נפצעו, חלקם באורח קשה. המפגינים יידו בקבוקים ואבנים וחטפו משוטרים את המגינים שלהם. * ראש בית החולים החדש בטביליסי, אמר כי שני בני אדם איבדו עין בעקבות ירי כדורי הגומי.

– גורם באופוזיציה אמר "דרשנו מהממשלה שלא לאפשר את הגעתו של גברילוב. לא רק שנתנו לו להיכנס לגאורגיה, איפשרו לו לשבת בכיסא של נשיא הפרלמנט. מדובר בהשפלה שאין כדוגמתה עבור האומה שלנו ולכן הגיעו לכאן אלפי מפגינים שלא נרתעו מכדורי הגומי והגז המדמיע של השוטרים".

– נשיאת גאורגיה, כינתה את רוסיה "אויבת" ו"כובש". היא האשימה את מוסקבה באחריות למהומות, וטענה ש"גיס חמישי" הנאמן לרוסיה הוא שעורר אותן. נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב דחה בתוקף את ההאשמה וטען כי מדובר בעיוות של המציאות.

– בעקבות המהומות הודיע יו"ר הפרלמנט של גאורגיה, אירקלי קובחידזה, כי הוא מתפטר מתפקידו. ובכך נענה לאחת מדרישות המפגינים. מפלגות האופוזיציה דרשו גם ששר הפנים יתפטר, שמפגינים שנעצרו ישוחררו – ושייערכו שיחות על קיום בחירות מוקדמות לפרלמנט.

– בעקבות המהומות, חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על צו המשעה טיסות של מטוסי נוסעים רוסיים מרוסיה לגאורגיה החל מ-8 ביולי, והסביר זאת בצורך להגן על אזרחים רוסים מ"פשעים" בגאורגיה. פוטין גם המליץ לחברות טיולים להשעות את טיוליהן לגאורגיה והורה לממשלת רוסיה להחזיר הביתה מגאורגיה תיירים רוסים השוהים בה כעת. בהמשך הודיע משרד התחבורה הרוסי כי גם הטיסות של חברות תעופה גאורגיות לרוסיה יושעו.

– המפגינים שלקחו חלק במחאה מול הפרלמנט רואים בהשתתפות הרוסים בכנס בבית הנבחרים בטביליסי השפלה לגאורגיה, 11 שנה אחרי שארצם הפסידה לרוסיה במלחמה על חבלי אבחזיה ודרום אוסטיה, שגאורגיה רואה בהם חלק משטחה. * גאורגיה ורוסיה ניתקו את הקשרים הדיפלומטיים בעקבות המלחמה שפרצה בין המדינות ב-2008. חרף ניסיונות לנרמול היחסים, העוינות כלפי מוסקבה עדיין ניכרת בגאורגיה ואזרחיה מתנגדים לכל ביקור מצד גורמים רוסיים רשמיים.

    גל חום חריג צפוי לפקוד השבוע את אירופה * גל של אוויר חם מהמגרב שבצפון אפריקה ומספרד גורם החל מאתמול (שבת) לעלייה דרמטית בטמפרטורות באירופה, והוא צפוי להגיע לשיאו באמצע השבוע. * השירות המטאורולוגי של ספרד כבר פרסם "אזהרה צהובה" – שפירושה מזג אוויר חמור – להיום, והוא מעריך שאת המדינה יפקוד קיץ חם מהרגיל, כמו בשנה שעברה. בגרמניה צפויות הטמפרטורות להגיע ל-37 מעלות ביום שלישי ול-38 מעלות ביום רביעי. מידות חום דומות צפויות בבלגיה ובשווייץ. בבריטניה מסרו הרשויות כי הן מודאגות במיוחד מהאפשרות שגל החום יגרום ל"סופות הרסניות". הן קראו לבריטים להיערך למזג אוויר חם, לח ולא יציב. וביוון טמפרטורת השיא תהיה 39 מעלות. (AFP)

    אינדונזיה: 30 הרוגים בשריפה במפעל לגפרורים באי סומטרה * לפחות 30 בני אדם נהרגו ביום שישי בשריפה שפרצה בבית ששימש מפעל לגפרורים באי סומטרה שבאינדונזיה. ארוואן סאהרי, איש הסוכנות המקומית למניעת אסונות במחוז לנגקאפ, אמר כי בין ההרוגים היו גם שלושה ילדים. מהמשטרה המקומית נמסר כי הסיבה לשריפה עדיין לא ברורה. (AP)

    ארה"ב: פיצוץ אדיר בבית הזיקוק הגדול ביותר בחוף המזרחי * פיצוץ אדיר נשמע ביום שישי בבית הזיקוק הגדול בנמל של פילדלפיה, בחוף המזרחי של ארה"ב, ושלח גלי הדף שהרעידו את השכונות הפרושות על פני קילומטרים משם. האש העזה צבעה את השמיים בצבע כתום, והחרידה תושבים מבוהלים. כמה מהם סיפרו שהפסולת החלה לרדת מן השמים על בתיהם לאחר הפיצוצים. * לדברי מחלקת הכבאות של פילדלפיה לא דווח על נפגעים. עובד אחד התלונן על כאבים בחזה וקיבל טיפול רפואי בזירה. * כ-120 כבאים ניסו לכבות את השריפה שפרצה בבית הזיקוק, והצליחו להשתלט על האזורים הסמוכים ומנעו את התפשטותה. (גלובס)

    – 11 הרוגים בהתרסקות מטוס קל בהוואי * 11 נוסעים ואנשי צוות נהרגו בסוף השבוע בהתרסקות מטוס פרטי בשדה תעופה בהוואי, עדי ראייה דיווחו כי במהלך ההמראה נראה המטוס הדו-מנועי, מסוג Beechcraft BE65, לא יציב על המסלול. עם זאת, הסיבה המדויקת לאסון עדיין אינה ידועה. * על פי חלק מהדיווחים, הנוסעים שהיו על המטוס התכוונו לבצע צניחה חופשית. ובני משפחותיהם המתינו להם בשדה התעופה * בכלי התקשורת בארה"ב ציינו כי מדובר באסון התעופה האזרחית הגדול ביותר בהוואי זה כמעט 20 שנה

    הודו: לפחות 44 הרוגים ו-35 פצועים בהתדרדרות אוטובוס בצפון המדינה * לפחות 44 בני אדם נהרגו ו-35 נפצעו לאחר שאוטובוס שנסע על הר התדרדר וצנח מהכביש לתוך ערוץ נחל במחוז קולו שנמצא במדינת הימצ'אל פארדש שבבצפון הודו. עדי ראייה סיפרו לאחר התאונה שהתרחשה ביום חמישי האחרון שהאוטובוס התגלגל מהכביש במקטע כביש תלול וחד, ואז נפל לתוך גיא עמוק. * על פי הערכות כ-80 נוסעים היו על האוטובוס כשהוא הידרדר לערוץ הנחל, הרבה מעבר למותר. אנשים במקום האירוע סיפרו כי חלק מהנוסעים ישבו על גג האוטובוס.

    הונג קונג: למרות הקפאתו – המחאה נגד חוק ההסגרה נמשכת: אלפים חסמו את מטה המשטרה * אלפי מפגינים חסמו ביום שישי בבוקר שישי את הכניסה למטה המשטרה בהונג קונג, במחאה על חוק ההסגרה, שיאפשר לאוטונומיה להסגיר חשודים לסין. בשבוע שעבר הודיעה מושלת הונג קונג, קארי לאם, כי תשעה את תהליך העברת החוק, אך המפגינים לא הסתפקו בכך – והציבו דרשו כי תבטלו כליל תוך שבוע – אולטימטום שפקע ביום חמישי האחרון. * המפגינים מוחים על מעצרם של 32 פעילים, נגד חמישה מהם הוגש כתב אישום בגין הפרות סדר. ההפגנות נגד חוק ההסגרה היו לא אלימות ברובן, אך הפגנה אחת שהתקיימה בשבוע שעבר הדרדרה לעימותים בין אזרחים למשטרה, ועשרות נפגעו מגז מדמיע וירי כדורי גומי. המשטרה הגדירה את האירוע כהפרת סדר, פשע שעונשו בהונג קונג עד עשר שנות מאסר. (חדשות 13)

    מצרים: מתקפת טרור בסיני – לפחות ארבעה הרוגים * דיווחים על מתקפת טרור, באזור מתחמי לוגיסטיקה בשדה התעופה באל עריש בסיני – באירוע יש לפחות ארבעה הרוגים ושישה פצועים. * מדיווחים ראשוניים עולה כי האירוע החבלני החל ביריות של אלמונים לעבר פועלים שעבדו במקום. לאחר מכן המפגעים הציתו מספר כלי רכב ונמלטו מהזירה. * מדובר במתקפת הטרור השנייה באזור בתוך שבועיים (ישראל היום)

    עירק: לפחות שבעה בני אדם נהרגו ועוד 20 נפצעו מפיצוץ במסגד שיעי במזרח בגדאד בעיראק. הפיצוץ אירע בשכונת בלדיאת ובכיר במשטרה מסר כי הגורם לפיצוץ עדיין לא ברור – ייתכן ומחגורת נפץ או ממכשיר מאולתר. כמו כן, אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע. (רויטרס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן