Skip to content

אל תספידו את צהובי האפודים

אך בנוסף להפגנות במרכזי הערים צריך להזכיר את כל אותן עמדות התשלום בכניסה לאוטוסטרדות שאויישו או יותר נכון נכבשו על ידי צהובי האפודים שאפשרו נסיעה חינם למכוניות החולפות. את העמדות הללו נאלצו שוטרי היחידה לפיזור הפגנות "לכבוש" מחדש אתמול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות החום, גם השבת יצאו צהובי האפודים להפגנות בכל צרפת. המספרים שמספק משרד הפנים כל כך מעוותים שקשה לעקוב אחריהם (וזו בדיוק המטרה) אבל גם הם מראים עליה במספר המפגינים. לטענת המשטרה ומשרד הפנים יצאו לרחובות צרפת 12 אלף מפגינים בהשוואה ל -7000 בשבוע שעבר, כך או כך מדובר שוב בעלייה. את הספרים הללו מן הראוי להכפיל לפחות פי שלוש שכן במארסיי לבד היו 7000-8000 מפגינים.

תשפטו בעצמכם... - צילום- עמית מנדלזון

אך בנוסף להפגנות במרכזי הערים צריך להזכיר את כל אותן עמדות התשלום בכניסה לאוטוסטרדות שאויישו או יותר נכון נכבשו על ידי צהובי האפודים שאפשרו נסיעה חינם למכוניות החולפות. את העמדות הללו נאלצו שוטרי היחידה לפיזור הפגנות "לכבוש" מחדש אתמול.

ולא שוכחים שאין צורך במלחמה - צילום-עמי צנדלזון

מארסיי אירחה אתמול את ההפגנה המרכזית שהיתה עצבנית למדי והמשטרה המקומית הציבה את כל הכוחות שלה כולל שוטרי חרש בנוסף לגדוד שוטרי היחידה לפיזור הפגנות ה-CRS. הנסיון לשלוט על ההפגנה הניב כמו תמיד פרצי אלימות פצועים ועצורים.

הפראמדיקים של צהובי האפודים מול השוטרים - צילום-עמית מנדלזון

ההפגנה במארסיי הסתכמה בשני פצועים בינהם אישה צעירה ושלושה עצורים בינהם, עובר אורח תמים.

מעצר בתחילת ההפגנה (1) - צילום-עמית מנדלזון
מעצר (2) - צילום- עמית מנדלזון

עמנאול מקרון ממשיך ברפורמות שלו, אבל למרות הנוכחות היחסית נמוכה בהפגנות עדיין זוכים צהובי האפודים לתמיכה מסיבית של רוב הציבור.

מקום המפגש - צילום-עמית מנדלזון

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן