Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום שני ה-24 ביוני 2019

כותרות המהדורה     החרפה בטרור הבלונים: שמונה שריפות פרצו בעוטף עזה בתוך שעה; בלון תבערה נחת בגן ילדים (בטחוני)     דיווח: איראן ניסתה לבצע פיגוע בפריז; העבירה חצי טון חומר נפץ במזוודות דיפלומטיות על מטוס אזרחי בו היו היו 240 נוסעים (חוץ)     אתיופיה: העומד מאחורי ניסיון ההפיכה במדינה נתפס ונהרג (חוץ)     גרמניה: שני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    החרפה בטרור הבלונים: שמונה שריפות פרצו בעוטף עזה בתוך שעה; בלון תבערה נחת בגן ילדים (בטחוני)

    דיווח: איראן ניסתה לבצע פיגוע בפריז; העבירה חצי טון חומר נפץ במזוודות דיפלומטיות על מטוס אזרחי בו היו היו 240 נוסעים (חוץ)

    אתיופיה: העומד מאחורי ניסיון ההפיכה במדינה נתפס ונהרג (חוץ)

    גרמניה: שני מטוסי קרב התנגשו, הטייסים השתמשו בכיסא המפלט אך טרם נמצאו (חוץ)

    על רקע המתיחות המתגברת: ספינת קרב אמריקנית נוספת נשלחה למי המפרץ (חוץ)

    מפקד חיל הים האירני: לא נהסס להפיל שוב מל"טים אמריקניים (חוץ)

פוליטי

השר איוב קרא הודיע על התפטרותו ממשרד התקשורת; נתניהו יצטרך למנות לו מחליף בתוך 48 שעות

לאחר שהסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים, הודיע היום (שני) שר התקשורת, איוב קרא, על התפטרותו ממשרד התקשורת. התפטרותו של קרא תיכנס לתוקף תוך 48 שעות לפי הכללים, עם התפטרות שר ולפני שהתיק מועבר לחבר כנסת או לשר אחר, ראש הממשלה עשוי להחליט כי התיק יישאר בידיו. אולם במקרה של נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה קבע בעבר שכי תניהו נמצא בניגוד עניינים ולפיכך אינו יכול להחזיק בתיק התקשורת, והוא יצטרך למצוא פתרון מיידי במהלך 48 השעות הבאות.

בטחוני

החרפה בטרור הבלונים: שמונה שריפות פרצו בעוטף עזה בתוך שעה; בלון תבערה נחת בגן ילדים

שמונה שריפות פרצו היום (שני) בצהריים בעוטף עזה בתוך שעה. השריפות פרצו בשטחים חקלאיים באזור שער הנגב ובמועצה אזורית אשכול. באחת מהדליקות איתרו כוחות הכיבוי זר בלונים סמוך למוקד השריפה. * בלון תבערה נחת בגן ילדים בעוטף עזה שהיה ריק. בחסדי שמים איש לא נפגע * הפרחת הבלונים מעזה נמשכת על אף מאמצי ההסדרה בדרום, במסגרתם הועבר לרצועה הכסף הקטרי, ומרחב הדיג נפתח לטווח של עשרה מיילים ימיים.

חוץ

דיווח: איראן ניסתה לבצע פיגוע בפריז; העבירה חצי טון חומר נפץ במזוודות דיפלומטיות על מטוס אזרחי בו היו היו 240 נוסעים

העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" בערבית ציטט היום (שני) גורם מודיעיני שטוען כי בשנה שעברה (2018) העבירה איראן חצי טון חומרי נפץ מסוג TATP במזוודות דיפלומטיות על מטוס אזרחי, שהיו אמורים לעבור לשלטונות פריז לביצוע פיגוע בעיר, אך המודיעין הצרפתי סיכל את הפיגוע לאחר שהשלטונות עצרו בני זוג בלגים ממוצא איראני, שחומרי הנפץ היו ברכבם בדרכם לפריז. * על פי הדיווח, המטוס הגיע מטהרן לז'נבה ביוני 2018, לאחר תכנון איראני לבצע פיגוע טרור במהלך כינוס של האופוזיציה האיראנית. * מקור מודיעין מערבי אמר כי איש המודיעין האיראני אסד וללה, שעבד בשגרירות ארצו באוסטריה ביקר בטהרן ב-20 ביולי 2018, שם קיבל חומר נפץ מסוג TATP. ב-22 ביוני הוא העביר חומרי נפץ במטוס אזרחי מטהרן לאוסטריה בטיסה OS872, כאשר החומר הועבר במזוודה דיפלומטית בתוך סיפון המטוס מדגם איירבוס A320. במטוס היו 240 נוסעים.

אתיופיה: העומד מאחורי ניסיון ההפיכה במדינה נתפס ונהרג

העומד מאחורי ניסיון ההפיכה בתחילת השבוע במחוז אמהרה בו נהרגו הרמטכ"ל וחמשה בכירים נוספים, נתפס ונהרג – כך דיווחו היום (שני) כלי התקשורת באתיופיה.

גרמניה: שני מטוסי קרב התנגשו, הטייסים השתמשו בכיסא המפלט אך טרם נמצאו

שני מטוסי קרב גרמניים התנגשו בתאונה היום (ב') בצפון גרמניה והתרסקו. לפי התקשורת הגרמנית ההתרסקות של מטוסי היורופייטר הייתה מעט לפני 14:00 סמוך לאגם מוריץ. * משרד הפנים במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה מסר שהטייסים הצליחו להציל את עצמם באמצעות שימוש בכיסא המפלט. בתקשורת הגרמנית דווח שהטייסים שהצליחו להימלט מהמטוסים עדיין לא נמצאו.

על רקע המתיחות המתגברת: ספינת קרב אמריקנית נוספת נשלחה למי המפרץ

הצי האמריקני הודיע על שליחת ספינת קרב נוספת, USS Boxer, שתצטרף לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן" ולכלי שיט נוספים שנמצאים כבר במי המפרץ. אלו הובהלו לאזור בחודש שעבר בשל מה שתיאר הבית הלבן כאיומים הנשקפים מצד איראן.

מפקד חיל הים האירני: לא נהסס להפיל שוב מל"טים אמריקניים

המתיחות במפרץ: מפקד חיל הים האיראני, חוסיין חנזאדי, התייחס הבוקר (שני) למתיחות עם ארה"ב באזור המפרץ הפרסי ולהפלת המל"ט האמריקני מעל מצרי הורמוז בשבוע שעבר, ואמר כי "כולם ראו את היירוט של המל"ט – אני יכול להבטיח לכם שהתגובה הנחושה הזו עשויה להישנות, והאויב יודע את זה"

איראן: מתקפות הסייבר של ארצות הברית לא הצליחו

שר התקשורת האיראני הצהיר היום (שני) כי מתקפות הסייבר של ארה"ב על איראן לא צלחו. לדבריו, "הם מתאמצים – אבל לא מצליחים לבצע תקיפה מוצלחת. אנחנו מתמודדים עם טרור סייבר זה זמן רב. בשנה שעברה ניטרלנו 33 מיליון תקיפות". הצהרתו באה לאחר שבימים האחרונים דווח על מתקפת סייבר שאישר הפנטגון בשבוע האחרון נגד איראן, על מנת להשבית את יכולת שיגור הטילים שלה.

שר החוץ האמריקני: אפעל להקמת קואליציה גלובלית נגד איראן

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, מסר הלילה (שני) לפני המראתו למזרח התיכון כי ישוחח עם ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות כדי להבטיח הקמת קואליציה גלובלית נגד איראן – "אני ממריא היום. התחנות הראשונות שלנו יהיו בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות, שתי בנות ברית באתגר שמציבה איראן, ואנחנו נדבר איתם על איך להבטיח שאנחנו מיושרים אסטרטגית וכיצד נוכל לבנות קואליציה גלובלית".

ארה"ב צפויה להטיל היום סנקציות נוספות על איראן; רוסיה: נפעל נגד הסנקציות האמריקניות על איראן

ארצות הברית צפויה להכריז היום (שני) על סנקציות נוספות על איראן, בניסיון להגביר עליה את הלחץ לפתוח בשיחות חדשות על תכנית הגרעין שלה. עם זאת, בטהראן אמרו כי לעיצומים החדשים לא תהיה השפעה עליה, על אף המשבר הכלכלי הקשה ממנו היא סובלת. * סוכנות הידיעות הרוסית, ציטטה את סגן שר החוץ סרגיי רייאבקוב שאמר כי רוסיה ובנות בריתה יפעלו נגד הסנקציות החדשות שארצות הברית אמרה שתטיל על איראן. בדיווח נאמר כי הטלת הסנקציות תחריף את המתחים, ווושינגטון צריכה לחפש דיאלוג עם טהראן.

– הסנקציות האמריקניות ממוטטות את הכלכלה האיראנית, מאחר והנפט מכסה שליש מהוצאות הממשלה האיראנית שעומדות על 80 מיליארד דולר בשנה. כך, למעשה, ירידה ברווחים מהנפט גוררת קיצוצים בתקציבי הרווחה והביטחון. בזמן הסכם הגרעין המטבע האיראני נסחר ב-32 אלף ריאל לדולר אמריקני אחד. היום המספרים על גבי חלונות החנויות מרקיעים שחקים – 130 אלף ריאל עבור דולר אמריקני.

– לפי הנתונים הממשלתיים באיראן האינפלציה עומדת על יותר מ-37%, והאבטלה גואה. יותר מ-3 מיליון בני אדם, 12% מהאזרחים שכשירים לעבודה, מובטלים. ירידת ערך המטבע והאינפלציה הופכת כל דבר ליקר יותר – פירות וירקות, צמיגים ודלק ובמיוחד פריטים יקרי ערך כמו טלפונים סלולריים. טלפון פשוט עולה כיום שתי משכורות של עובד ממשל, בעוד שטלפון חכם עולה עשר משכורות.

שר החוץ הסעודי אם איראן תמשיך בתוקפנות יוטלו עליה סנקציות נוספות

שר החוץ של ערב הסעודית, אעדל אל-ג'וביר, אמר היום (שני) בראיון לעיתון 'לה מונד' כי סנקציות נוספות יגיעו אם איראן תמשיך ב"פוליטיקה התוקפנית" שלה, והוסיף כי בריאד רוצים למנוע מלחמה. "היום איראן נמצאת תחת סנקציות כלכליות חמורות, שיתחזקו אם איראן תמשיך במדיניותה התוקפנות. היא תצטרך לשלם את המחיר"

סגן שר החוץ הרוסי: הצבת טילים אמריקאים ליד גבולנו עלולה להוביל לאירוע בהיקף משבר הטילים בקובה

סגן שר החוץ הרוסי התייחס היום למשבר במפרץ הפרסי, ואמר כי החלטת ארצות הברית להציב מערכת טילים יבשתיים בקרבת גבול רוסיה עלולה להוביל למשבר הדומה למשבר הטילים בקוב

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן