Skip to content

סמוטריץ נגד סגירת שדה דב

שר התחבורה החדש שרוצה להקים רכבות בגדה המערבית, רוצה למנוע סגירת שדה דב. בעלי הקרקעות: ההצעה של השר סמוטריץ איננה מעגנת את זכויותינו

.שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ, לא מבין מה בוער לבעלי הקרקע בשדה דב לפנות את שדה התעופה, ולפגוע פגיעה אנושה בעיר הדרומית אילת. הוא בדק ומצא שעדיין לא התחילו אפילו לתכנן את פיצוח האזור ועדיין לא קיבלו את האישורים החוקיים הנדרשים לצורך בניית בתים ואזורי מסחר במקום, להערכת מומחים האישורים אם יסופקו יצטרכו לעבור תהליך שיימשך במקרה הטוב 3 שנים וגם זה לא סופי. סמוטריץ גם בישר כי בכוונתו להקים רשת של רכבות בגדה המערבית, אך לא נקב מהן מקורות המימון לתכנית זו.

סמוטריץ (צילום מדף הפייסבוק שלו)
סמוטריץ (צילום מדף הפייסבוק שלו)

סמוטריץ מבקש לעכב את סגירת שדה דב

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ פנה אתמול אל ועדת הכספים הזמנית , וביקש לקיים דיון דחוף בדחיית סגירת שדה דב בתל אביב, אשר לטענת חברות התעופה הפנים ארציות וראשי העיר אילת ובתי המלון שם טוענים כי העברת השדה היא בבחינת  "גזר דין מוות" לעיר התיירות אילת,ולתושביה שצורכים שירותי רפואה ושרותים אחרים במרכז הארץ  בכלל ובאזור תל אביב בפרט. יו"ר הועדה  ח"כ יעקב גפני, הגדיל ואמר "אני לא מבין מדוע עד היום לא בוצעה הפקעה בשטחים האלה בעבר? למה זה קרה רק באזורים החלשים רק בדרום תל אביב? האם בעלי הקרקע חזקים מידי?, הוסיף ח"כ גפני ושאל.

שר התחבורה הדגיש  כי "יש מעט נושאים בבית בזה שחיש להם קונצנזוס רחב כל כך, כמו הבנת החשיבות של המשך פעילותו של שדה כ דב לעיר אילת. זו לא תעופה זו תחבורה ציבורית לעיר אילת". קבע השר  סמוטריץ והוסיף נעביר לחקיקת בזק שתאמר שמסלול ושטח קטן של טרמינל לא יפונו כרגע ימשיך תהליך התכנון השיווק והביצוע לפי הסדר שכבר נקבע, ביום שבו יצטרך הטרקטור הראשון לעבוד על המסלול, גם הוא יפונה. אם ראש הממשלה יאמץ את התוכנית יעמדו לרשות גורמי התכנון 3 שנים לפחות כדי למצוא פתרון הולם. תהליך החקיקה במקרה כזה ייערך 48 שעות.

עו"ד רחל זכאי בא הכוח של בעלים פרטיים בגוש הגדול בקרקע, אמרה שהיא מתנגדת לדחייה ודרשה לבחון פיצוי לבעלי הקרקע על הדחייה "ראיתי את ההצעה של השר סמוטריץ והיא איננה מעגנת את הזכויות" בסיכום הדיון הצביעו כל חברי ועדת הכספים  ויו"ר ועדת הכספים  ח"כ גפני  לראש הממשלה בתוקף תפקידו כשר הביטחון לאשר את המתווה שהציע שר התחבורה בצלאל סמוטריץ. ולדחות את סגירת שדה דב. עד לסיום ההכנות וקבלת האישורים החוקיים לביצע העבודות בשדה דב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן