Skip to content

הסרט "פרזיטים" יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-36 בירושלים

"פרזיטים" – זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, סרטו של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו, יוקרן באירוע חגיגי שיתקיים ב-25 ביולי, 2019, בבריכת הסולטן בירושלים, ולאחריו למעלה מ-200 סרטים מישראל ומהעולם, שיוקרנו בפסטיבל שיתקיים בתאריכים 25 ביולי ועד 4 באוגוסט, 2019
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פרזיטים", סרטו המדובר של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו ("המארח", "רכבת הקרח", "אוקג'ה"), שהתקבל בתשואות בפסטיבל קאן האחרון – בו זכה בדקל הזהב לסרט הטוב ביותר, יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים במהדורתו ה-36 בהקרנת בכורה חגיגית ב-25 ביולי, 2019, בבריכת הסולטן.

מתוך הסרט "פרזיטים" – הסרט שיפתח את פסטיבל הקולנוע בירושלים

"פרזיטים" הוא דרמה קומית, המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה ואז מגיע הטוויסט. התוכנית מסתבכת והפרזיטים נסחפים אל מערבולת הלוקחת את הצופים אל מחוזות מלאי דמיון ושיאים שגרפו תשואות ומחיאות כפיים. הסרט, שנרכש להפצה בכל העולם, זוכה לקונצנזוס נדיר של הקהל והביקורת.

על בחירת הסרט, מסרה הנהלת הפסטיבל: "בונג ג'ון-הו הוא מיוצרי הקולנוע המרתקים של דורנו, במאי ייחודי המפליא למזג ז'אנרים וסגנונות שונים לכדי יצירות קולנוע חכמות וסוחפות. סרטיו הם חגיגה אינסופית של אמנות הקולנוע, וכך גם במקרה של "פרזיטים", סאטירה חברתית מושחזת המטפלת בסוגיה חברתית גלובאלית באופן מקורי ומאיר עיניים, עם שפע של יצירתיות והברקות עלילתיות וסגנוניות. אנו גאים לפתוח את הפסטיבל השנה עם סרטו של בונג, ובטוחים כי גם הקהל הישראלי יישבה בקסמו של הסרט כמונו וכמו אלחנדרו גונזלס איניאריטו וצוות השופטים בקאן שהעניק לו את הפרס בתמימות דעים נדירה".

הסרט יופץ בישראל על ידי סרטי נחשון וחברת רד קייפ ויעלה לאקרנים ברחבי הארץ במהלך חודש באוגוסט.

במסגרת אירוע הפתיחה בבריכת הסולטן יוענק מטעם הפסטיבל פרס מפעל חיים ל-כתריאל שחורי, שיסיים השנה את תפקידו כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי לאחר שני עשורים. הפרס מוענק לשחורי על שנים רבות של פעילות חסרת תקדים למען קידום ופיתוח הקולנוע הישראלי, במסגרתה טיפח רשת קשרים בינלאומית ענפה שהביאה את הסרטים הישראלים לבמות החשובות והיוקרתיות בעולם.

למעלה מ-200 סרטים מ-60 מדינות שונות יוקרנו בפסטיבל והם משקפים את מיטב היבול השנתי הישראלי והבינלאומי (ובכלל זה הזוכים הגדולים של הפסטיבלים הבינלואמים ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד). הסרטים יוקרנו בסינמטק ירושלים ובבתי קולנוע נבחרים ברחבי העיר. השנה הרחיב הפסטיבל את פעילותו מחוץ לסינמטק, ויקרין סרטים בלב סמדר, בשני אולמות במתחם יס פלאנט, בתיאטרון ירושלים, בגן הבונים ובמוקדים שונים נוספים.

אירועי הפסטיבל כוללים מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם וסדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע, הקרנות בכורה נוצצות, מסיבות, מופעים, ואירועי חוצות בהיקף חסר תקדים. כמו כן, יקיים הפסטיבל זו השנה השלישית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב ללא תשלום ממיטב סרטי הפסטיבל.

הפסטיבל מקיים 10 מסגרות תחרות לסרטי קולנוע ישראלים ובינלאומיים הנושאות פרסים בשווי של קרוב למיליון שקל. השנה לראשונה – יוענקו פרסים באדיבותה של קרן ירושלים לזוכה התחרות הבינלאומית והפרויקט העלילתי הטוב ביותר בפיצ'פוינט. שני פרסים חדשים יוענקו לסרטי ביכורים מהארץ ומחו"ל מטעם ארגון GWFF. כמו כן, יתקיים לראשונה במסגרת הפסטיבל פיצ'ינג לקולנוע עצמאי ישראלי קצר בשיתוף עם קרן גשר, הנושא פרס חסר תקדים של רבע מיליון שקל מענק הפקה.

השנה ישיק הפסטיבל את ה-"סטודנט-פס" המעניק הטבות לסטודנטים בימי הפסטיבל בין התאריכים 28 ביולי ועד 1 באוגוסט, 2019: כניסה חופשית לכל סרטי הפסטיבל וכן כניסה להופעות חגיגיות של טונה, רד בנד שמארחים את מארינה מקסימיליאן, סטנד-אפ של תום אהרון, קונצרט לייב של "בחזרה לעתיד" בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים, מסיבות, מפגשים עם יוצרים מהארץ ומחו"ל, הסדרי לינה מיוחדים בירושלים ועוד אינספור הפתעות – וכל זה ב-90 שקל בלבד. הפרויקט בשיתוף ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומטרתו לאפשר לסטודנטים מהארץ ומהעולם להנות מחווית פסטיבל הקולנוע ירושלים במחיר סמלי בלבד.

הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, המשרד לירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, קרן ון-ליר. התוכנית המלאה של הפסטיבל תפורסם באתר האינטרנט החל מתאריך ה-07 ביולי, 2019. https://www.jff.org.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן