Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שישי ה-28 ביוני 2019

כותרות המהדורה     דיווח: ישראל וחמאס סיכמו על רגיעה בחסות האו"ם ומצרים; הנהגת חמאס הנחתה לעצור את הפרחת הבלונים מעזה ועל ריסון ההפגנות ליד גדר המערכת (בטחוני)     למרות הפרסום על הבנות עם החמאס: ביחידת הבלונים של חמאס ממשיכים כרגיל – "לא קיבלנו שום הוראות לעצור את הפרחת הבלונים" (בטחוני)     חוסל צעיר פלסטיני שירה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: ישראל וחמאס סיכמו על רגיעה בחסות האו"ם ומצרים; הנהגת חמאס הנחתה לעצור את הפרחת הבלונים מעזה ועל ריסון ההפגנות ליד גדר המערכת (בטחוני)

    למרות הפרסום על הבנות עם החמאס: ביחידת הבלונים של חמאס ממשיכים כרגיל – "לא קיבלנו שום הוראות לעצור את הפרחת הבלונים" (בטחוני)

    חוסל צעיר פלסטיני שירה זיקוקים על שוטרים; כוננות מוגברת בירושלים – חשש מעימותים (בטחוני)

    במערכת הביטחון מעריכים: רוסיה משבשת ה-GPS במרחב הישראלי באמצעות מערכת קרקעית או מערכת הממוקמת בספינה (חדשות)

    במחאה על וועידת בחריין: מפגינים פרצו לשגרירות הבחריינית בבגדד; בחריין מחזירה את השגריר מעיראק (חוץ)

    סוריה: חילופי אש בין כוחות טורקים לכוחות צבא אסד; חייל טורקי נהרג ונוספים נפצעו (חוץ)

    דרמה בטורקיה: מפלגתו של ארדואן על סף פיצול (חוץ)

    טראמפ קרץ לפוטין: "אל תתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בשנה הבאה" (חוץ)

    השליח האמריקני לענייני איראן: ארה"ב פועלת להקמת ברית ימית עם ישראל ומדינות ערב (חוץ)

    בכיר איראני: שלב ראשון בהפסקת אש – לאפשר לנו למכור נפט בסדר גודל של לפני הסנקציות (חוץ)

    חשש במשרד הבריאות: מאות אלפי בדיקות סרטן זוהמו (בריאות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה נוספת של הטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה. תורגש הקלה בעומסי החום. הלילה: מעונן חלקית

    שבת: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יוסיפו להיות רגילות לעונה. עד שעות הצהרים ייתכנו טפטופים עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמישור החוף.

    ראשון: מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    שני: נאה ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

חדשות

במערכת הביטחון מעריכים: רוסיה משבשת ה-GPS במרחב הישראלי באמצעות מערכת קרקעית או מערכת הממוקמת בספינה

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי השיבוש הממושך של מערכות ה-GPS במרחב האווירי של ישראל עשוי להעיד שרוסיה עושה זאת דרך מערכת קרקעית או מערכת הממוקמת בספינה. להערכתם, אם מדובר במערכת קרקעית היא עשויה להימצא בצפון סוריה, ואם מדובר בספינה – היא נמצאת ככל הנראה בים התיכון. בקרב הגורמים מתחזקת ההנחה שרוסיה משבשת את ה-GPS דרך מערכות לוחמה אלקטרוניות, אך לדבריהם לא ידוע בשלב זה אם היא עושה זאת כדי לפגוע במרחב האווירי באזור – או שמדובר בתופעת לוואי בלתי מכוונת של הניסיונות להגן על כוחותיה בבסיס חמיימים שבצפון-מערב סוריה. (הארץ)

ילד בן שש התחשמל בבניין בירושלים, מצבו קשה

ילד בן שש התחשמל אמש (חמישי) בבניין בשכונת מקור ברוך שבירושלים. כוחות ההצלה שהגיעו למקום ביצעו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל ותרופות. ובהמשך הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית חולים במצב קשה יציב, בהכרה.

חברת הרכבות של הולנד תפצה ניצולי שואה וקרובי משפחה של נרצחים ב-50 מיליון אירו

חברת הרכבות הלאומית של הולנד הודיעה ביום רביעי על הסכמתה לקבל את ההמלצה שעליה לשלם פיצויים בגובה 50 מיליון אירו לאלפי קרובי משפחה של יהודים שגורשו למחנות השמדה בזמן מלחמת העולם השנייה. * לפי תכנית הפיצויים, שעליה המליצה הוועדה, יוצעו 15 אלף אירו לכל שורד, 7,500 אירו לאלמנות או לאלמנים, ו-5,000 או 7,000 אירו לילדי הקורבנות. בסך הכול, הסכום הסופי צפוי להיות בין 40 ל-50 מיליון אירו.

בריאות

חשש במשרד הבריאות: מאות אלפי בדיקות סרטן זוהמו

משרד הבריאות יסגור בימים הקרובים את מעבדת "LEM" שבנס ציונה, לאחר שהתגלה כי מאות אלפי בדיקות סרטן שביצעה זוהמו – כך פורסם ביום שלישי בחדשות 13. בין היתר, נמצאו דגימות מעורבבות של מטופלים שונים, וכן עלה כי לא היה תהליך מסודר של ניקוי הכלים בין דגימה לדגימה. במכתב ששלח משרד הבריאות נכתב כי "ממצאי הבקרות העלו חשש כבד לאבחנות שגויות בבדיקות פתולוגיות הרות גורל, ופגיעה בביראות הציבור". * מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי המעבדה מבצעת כ-300 אלף בדיקות בשנה. עוד לא יודעים אם נפל פגם בבדיקות עצמן, אבל הוחלט לעצור את הפעילות בשל הליקויים התהליכיים החמורים שנמצאו.

– מעבדת "LEM" שבנס ציונה היא המעבדה הפרטית הגדולה ביותר בישראל, שנותנת שירותים לקופות החולים כללית ומאוחדת, ולבתי החולים של אסותא. למעבדה מגיעות בדיקות ביופסיה, קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה, שלפי תוצאותיהן מחליטים הצוותים הרפואיים באילו שיטת טיפול לנקוט.

פוליטי

מהפך במרצ: ניצן הורוביץ נבחר לראשות המפלגה

חבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ נבחר אמש (חמישי) לראשות מפלגת מרצ, אחרי שגבר על יושבת הראש הנוכחית תמר זנדברג ברוב של 54% מול 45%. מתוך אלף חברי המפלגה נרשם שיעור הצבעה של 81%. * המשמעות של בחירת הורוביץ היא שמרצ תתמרכז, תניף את דגל המאבק בדת יותר מאשר את דגל הכיבוש, ואולי גם תהיה חלק איחוד גדול בשמאל. * זנדברג, שעמדה בראש המפלגה רק במשך כשנה, הכירה בהפסד ובירכה את הורוביץ על ניצחונו. * ביום חמישי בעוד שבועיים תקבע הוועידה את הרכב רשימת מרצ לכנסת ה-22.

– הורוביץ פרש לפני חמש שנים מהפוליטיקה, לפני כן הוא היה עיתונאי, ואחר כך כיהן כח"כ מטעם מרצ במשך שתי קדנציות. בכהונותיו היה חבר בוועדת החוץ והביטחון, בוועדת הפנים והגנת הסביבה, ובוועדת המדע והטכנולוגיה.

בטחוני

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו:״כשקולם של סמוטריץ' ופרץ נודם מיד אחרי שהממשלה חותמת על הסכם כניעה עם חמאס (שוב), שלאחריו זוכים תושבי העוטף לעוד זר בלוני תבערה, אנו יודעים שהכסא יקר להם יותר מאזרחי ישראל. כשם שהממשלה נכנעת לחמאס, כך נכנעו שריה לשררה שמכר להם נתניהו בדמות משרדים ללא סמכויות בממשלת מעבר.״

טרור התבערה לשיא חדש: 25 שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה

טרור הבלונים בשיא חדש: 25 דליקות פרצו אתמול (חמישי) ברחבי עוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה על ידי מחבלים מרצועת עזה. * בין השאר, פרצו שתי שריפות באיזור יער בארי, בנתיב העשרה, בקיבוץ במועצת שער הנגב ובמועצה האזורית חוף אשקלון. שני בלוני תבערה נחתו בפתח בתים פרטיים בשני ישובים. * בחסדי שמים בכל האירועים לא היו נפגעים אך נזק נגרם לתשתית חקלאית.
הבוקר אותר בשטח מועצה אזורית אשכול צרור בלונים אשר היה מחובר אליו חפץ חשוד. החפץ המחובר היה ספר, עם כיתוב בעברית. מבדיקת אנשי הבטחון הספר היה ממולכד וההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים ויראה כספר בעברית תמים למראה.
חבלני משטרת ישראל טיפלו בצרור הבלונים החשודים ובדיקתם העלתה כי מה חובר אליהם התתגלה כפריט נפיץ אשר הושמד.

דיווח: ישראל וחמאס סיכמו על רגיעה בחסות האו"ם ומצרים; הנהגת חמאס הנחתה לעצור את הפרחת הבלונים מעזה ועל ריסון ההפגנות ליד גדר המערכת

ישראל וחמאס סיכמו בעל פה על רגיעה מחודשת בחסות האו"ם ומצרים, שנכנסה לתוקף כבר מהלילה. כך דווח הלילה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" משם מקורות מהאו"ם. על פי ההסכם, ישראל תשוב להזרים סולר לרצועת עזה ותגדיל את מרחב הדיג סביב הרצועה ל-15 מייל ימי וכ-60 סירות פלסטיניות שהוחרמו תוחזרנה לעזה. חמאס מצדו התחייב לרסן את ההפגנות השבועיות על הגדר ולהפסיק את הפרחת בלוני התבערה. עוד נמסר בדיווח כי ישראל התחייבה שלא לירות אל מפגינים בגדר וגם לא לירות לעברם גז מדמיע בכינון ישיר.

– בתקשורת הפלסטינית הודיעו כי "על פי הרדיו של צבא הכיבוש, הנקודות העיקריות הנוגעות להסכם הרגיעה כוללות את הפסקת ירי הבלונים ושליטה על המפגינים לאורך גדר הגבול".

– בישראל אמנם לא מאשרים את הדיוור על ההבנות, אולם הצעדים בשטח מסמלים שאכן הוסכם על הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס. במהלך הבוקר (שישי) עברו במעבר כרם שלום ארבע מכליות סולר לרצועת עזה, לאחר שלפני כן ישראל הפסיקה את הזרמת הדלקים לרצועה עקב הפרחת בלוני התבערה. בעקבות העברת הסולר, עד שעות הצהריים תשוב לפעילות מלאה הטורבינה השלישית בתחנת הכוח בעזה.

– דובר חמאס בעזה מסר כי היום בצהריים יתקיימו הפרות סדר על גבול הרצועה: "ההפגנות מוכיחות כי העם הפלסטיני נחוש לשבור את המצור על עזה. הן ייאלצו את הכיבוש להסכים לדרישות העם. הכיבוש יבין שאין לו ברירה אלא ליישם את ההבנות" * טלאל אבו זריפה, חבר הוועד המארגן של הפגנות הגדר בעזה הזהיר את ישראל משימוש בירי חי לעבר מפגינים בצעדה היום ואמר כי אם הדבר יתרחש – זה יובל להסלמה. לדבריו, ישנה החלטה לשמור על האופי הבלתי אלים של ההפגנה

למרות הפרסום על הבנות עם החמאס: ביחידת הבלונים של חמאס ממשיכים כרגיל – "לא קיבלנו שום הוראות לעצור את הפרחת הבלונים"

על רקע הדיווחים על הסכם רגיעה שנחתם בין ישראל לחמאס, במהלך הבוקר פרצו ארבע שריפות פרצו בעוטף עזה. מוקדם יותר בשעות הבוקר אותר סמוך לצאלים צרור בלונים אליו היה מחובר ספר וחבלן משטרה הגיע למקום על מנת לטפל בו, מתוך חשש שמודבר בספר ממולכד. עם זאת ייתכן והזר שוגר עוד במהלך הלילה בטרם הושגו ההבנות.

– ביחידת הבלונים של חמאס הודיעו הבוקר כי "למרות טענות הכיבוש הציוני על הסכם רגיעה, לא קיבלנו שום הוראות לעצור את הפרחת הבלונים, וגם היום (שישי) נמשיך לשגר בלונים במלוא הכוח".

– מוקדם יותר דווח בחדשות כאן בשם מקורות פלסטינים כי הנהגת חמאס הנחתה לעצור את הפרחת הבלונים מעזה והורתה על ריסון ההפגנות ליד גדר המערכת עם ישראל. כמו כן, הנחתה הנהגת חמאס להימנע מלהתקרב לגדר ולהשליך חומרי נפץ.

חוסל צעיר פלסטיני שירה זיקוקים על שוטרים; כוננות מוגברת בירושלים – חשש מעימותים

פלסטיני בן 22 משכונת עיסאוויה בירושלים, שנעצר בעבר בגין כוונה לבצע פיגוע ירי והשתחרר ממאסר לאחרונה, ירה אמש (חמישי) זיקוקים בכינון ישיר אל עבר כוחות משטרה במהלך מהומות שהתפתחו במקום. בתגובה, ירו השוטרים לעברו ופצעו אותו אנושות. בהמשך הוא מת מפצעיו. * עם היוודע דבר המוות החלו עימותים במקום. הפלסטינים דיווחו כי 20 איש נפצעו קל. * בעקבות חיסול הפלסטיני, הבוקר (שישי) מורגשת דריכות בירושלים מחשש לעימותים בהר הבית ובשכונות הסמוכות.

– בחמאס הגיבו למותו של הצעיר, אסיר משוחרר על פי הדיווחים, ואמרו כי "דמו של השהיד מוחמד סמיר עביד, שנפל הלילה בשכונה עיסאוויה בירושלים הכבושה, הוא אשר יקבע את גורל העיר הקדושה וישרטט את גבולה ולא הכנסים, הנאומים והמפוקפקות". זאת, בהתייחסות לסדנה הכלכלית בבחריין.

חוץ

במחאה על וועידת בחריין: מפגינים פרצו לשגרירות הבחריינית בבגדד; בחריין מחזירה את השגריר מעיראק

מאות עיראקים פרצו הלילה (שישי) לשגרירות הבחריינית בעיר הבירה, בגדד, במחאה על עסקת המאה והסדנה הכלכלית בבחריין. המפגינים הורידו את דגל בחריין והניפו דגלי פלסטין ועיראק. בנוסף, הציתו דגלי ישראל וארצות הברית. * גורם ביטחוני בעיראק מסר כי המפגינים שככל הנראה לא הצליחו להיכנס לתוך הבניין, פרצו לחצר הושתלטו על גג שגרירות בחריין בבגדד.

– כוחות גדולים של משטרה ניסו ללא הצלחה לפזר את המפגינים, ברובם תומכי המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר, שהתפרעו מול בניין השגרירות באזור הירוק בבירה בגדד. * 54 מפגינים נעצרו על ידי כוחות הביטחון המקומיים. * חמישה מאנשי כוחות הביטחון נפצעו בעימותים.

– בעקבות האירוע, הודיעה בחריין כי היא מחזירה את שגריר המדינה המוצב בעיראק * שר החוץ של איחוד האמירויות, גינה בחריפות את תקיפת השגרירות ואמר כי "היא אינה מתקבלת על הדעת לא במישור החוקי והמדיני" לדבריו "מדובר בהסלמה מסוכנת" וקרא לממשלת עיראק לעמוד במחויבותה ולהגן על המשלחות ועל הנציגויות הדיפלומטיות בשטחה.

סוריה: חילופי אש בין כוחות טורקים לכוחות צבא אסד; חייל טורקי נהרג ונוספים נפצעו

חייל טורקי נהרג ושלושה נוספים נפצעו מאש פגזים שנורתה על עמדת תצפית שבה שהו באזור אידליב שבצפון-מערב סוריה. כך נמסר ממשרד ההגנה הטורקי. עוד נמסר כי האש נורתה מכיוון שטח שנמצא בשליטת משטר הנשיא הסורי בשאר אל-אסד, וכי נראה כי התקיפה בוצעה במתכוון. * בהמשך דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה כי הצבא הטורקי שיגר כ-18 רקטות במחוז אידליב, בצפון מערב המדינה, לעבר הפרבר הצפוני מערבי של העיר, באזורים שבהם שולט הצבא הסורי. לפי הדיווחים, הסוריים השיבו באש לעבר מקור הירי.

דרמה בטורקיה: מפלגתו של ארדואן על סף פיצול

על רקע תבוסת מפלגת השלטון בבחירות המקומות בערים הגדולות בטורקיה: שניים מתומכיו הבולטים של ארדואן ושותפיו לדרך מאיימים לפרוש ממפלגת השלטון ולהתמודד עצמאית * יועצים פוליטיים באנקרה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשיא לשעבר עבדוללה גול, (שכיהן בתפקיד בין השנים 2014-2007), וסגן ראש הממשלה לשעבר עלי באבאצ'ן, (שהיה המשנה לארדואן בין השנים 2015-2009*. שוקלים להקים מפלגה חדשה. * המצע של המפלגה החדשה צפויה להיות דומה לזו של הצדק והפיתוח בתחילת דרכה – חיבור בין אמונה אסלאמית-טורקית שורשית לבין קשרים טובים עם המערב, דמוקרטיה ושוק חופשי.

דיווח: משוחרר עסקת באומל נעצר ע"י המודיעין הסורי

לפני כחודשיים מסרה ישראל למשטר הסורי שני אסירים בתמורה להשבת עצמותיו של זכריה באומל, אבל מהר מאוד הם מצאו את עצמם שוב במעצר – הפעם בידי המודיעין הסורי. כך דווח ב'חדשות כאן' מפי מקורות פלסטיניים. הסיבה למעצר איננה ברורה. * האסיר הפלסטיני ששוחרר, אחמד ח'מיס המשתייך לפת"ח, נעצר בתחילת החודש, נחקר והוכנס למעצר ובהמשך הצליח לברוח למשך עשרה ימים ונעצר שוב. ולפי פרסום בכלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה הסורית, הוא עבר שורה של עינויים במהלך מעצרו

טראמפ קרץ לפוטין: "אל תתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בשנה הבאה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש הבוקר (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת ה-G20 הנערכת באוסקה שבמערב יפן, והזהיר אותו לא להתערב בבחירות לנשיאות בארצו ב-2020. * במסיבת עיתונאים שנערכה לפני פגישתם נשאל טראמפ אם יזהיר את רוסיה מהתערבות בבחירות הבאות ואמר "כן, כמובן שאעשה זאת. אל תתערב בבחירות, בבקשה. אל תתערב בבחירות", אמר טראמפ בעודו מחייך ומנופף באצבעו. פוטין הגיב בצחקוק כאשר תורגמו לו הדברים.

– הפגישה בין שני המנהיגים בוועידת ה-G20 הייתה הראשונה מאז שהתובע המיוחד רוברט מולר סיים את חקירתו בת 22 החודשים בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016. החקירה קבעה כי לא הייתה מזימה בין קמפיין טראמפ לבין ממשלת רוסיה.

גל החום באירופה: שריפת ענק בספרד

בספרד ובצרפת ממשיכים להתמודד עם גל חום חריג, שכולל טמפרטורות שוברות שיאים. באזורים בצפון ספרד ודרום צרפת טיפסו הטמפרטורות ל-44 מעלות. * בקטלוניה נאבקים מאות כבאים בשריפת יער ענקית, הקשה ביותר באזור ב-20 השנים האחרונות. עד כה החריבה האש יותר מ-55 אלף דונם. 350 כבאים, 230 חיילים ו-15 מטוסי כיבוי מנסים להשתלט על האש בצפון מזרח ספרד, 80 ק"מ מעיר החוף טרגונה. * כרגע לא ידוע על נפגעים בשריפה.

– החזאים בצרפת מעריכים שבדרום המדינה יהיו היום בין 42 ל-45 מעלות. אתמול ניסתה צרפת להפחית את זיהום המכוניות בגל החום. פריז, ליון, מארסיי ושטרסבורג הטילו הגבלות על מכוניות רבות, כדי שרכבים מזהמים וישנים לא יעלו על הכביש. כמה ערים גם הפחיתו את מהירות הנהיגה המותרת כדי למכוניות כדי להפחית את זיהום המכוניות. * חלק מבתי הספר בצרפת דחו את בחינות הקיץ, ומוסדות חינוך ללא מזגנים בכיתות נסגרו

– בניגוד לצרפת וספרד, בגרמניה התחילו לנשום לרווחה עם טמפרטורות רגילות לעונה. בברלין נמדדו אתמול 21 מעלות – לעומת 37 שלשום. בגרמניה, פולין וצ'כיה נרשמה שלשום הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בהן בחודש יוני אי פעם. מזג האוויר הלוהט ביבשת צפוי להימשך גם בימים הקרובים.

השליח האמריקני לענייני איראן: ארה"ב פועלת להקמת ברית ימית עם ישראל ומדינות ערב

ברקע הוועידה הכלכלית בבחריין והמתיחות במפרץ הפרסי בין ארצות הברית ובעלות בריתה מול איראן, האמריקנים פועלים להקמת ברית ימית עם ישראל ומדינות ערב. כך אמר אתמול (חמישי) שליח ארצות הברית לענייני איראן בריאן הוק, בריאיון ל'כאן חדשות'. לדבריו, "מוקדם יותר השנה ארגנו ועידה גלובלית על המזרח התיכון בפולין. היו שם נתניהו עם שרי חוץ ערבים מהאזור. זו הייתה שיחה הגונה על הנושא ועל האיראנים, ואם הייתם עוצמים עיניים ומקשיבים למה שנאמר שם, לא הייתם מבחינים בין ישראל למדינות ערב".

– בריאיון טען הוק כי ההרתעה נגד איראן עובדת "יש להם פחות כסף היום לבזבז על חיזבאללה וחמאס, ועל המיליציות השיעיות והחות'ים בתימן. המשטר האיראני חלש יותר משמעותית מאשר היה לפני שנתיים וחצי".

מזכיר הצבא האמריקני: אנחנו לא רוצים במלחמה עם איראן, אך אל תפרשו דיפלומטיה כחולשה"

מזכיר הצבא האמריקני בפועל שיגר אתמול בסיום פסגת שרי ההגנה של מדינות נאט"ו בבריסל, איום מפורש לטהראן, שבו אמר כי "אנחנו לא רוצים במלחמה עם איראן, אך אל תפרשו דיפלומטיה כחולשה". לדבריו, הצבא האמריקני יגן על מולדתו ועל בעלות בריתו. הוא קרא לאיראן לרדת מהמסלול לעימות צבאי ולהתכנס סביב שולחן המשא ומתן. * בהמשך דבריו קרא אספר לבעלי הברית של ארצות הברית לפעול יחד להקמת כוח משימה להגנת חופש התנועה במיצרי הורמוז. אולם עד כה המדינות השותפות בברית נאט"ו לא התחייבו בפניו באופן נחרץ שיקחו חלק במאמץ העולמי למניעת הפגיעה של איראן בחופש השיט הבינלאומי.

בכיר איראני: שלב ראשון בהפסקת אש – לאפשר לנו למכור נפט בסדר גודל של לפני הסנקציות

גורם רשמי בכיר באיראן אמר אמש (חמישי) כי הדרישה המרכזית של ארצו בשיחות הגרעין היא שתוכל למכור נפט באותן רמות שבהן מכרה לפני פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין בשנה שעברה. לדבריו, : "איננו מבקשים מאירופה להשקיע באיראן. אנו רק מעוניינים למכור את הנפט שלנו". * הבכיר הוסיף, כי ארצות הברית אמנם מעוניינת לקיים שיחות "אך אנחנו במלחמה כלכלית. כדי שיתקיימו שיחות צריכה להיות קודם הפסקת אש".

למרות הסנקציות האמריקניות: הממשלה הסינית מאפשרת את כניסתן של מכליות נפט איראניות

העיתון הכלכלי ה"פייננשל טיימס" פרסם אתמול כי הממשלה הסינית מאפשרת את כניסתן של מכליות נפט איראניות, זאת בהתעלמות ברורה מהסנקציות האמריקניות. העיתון פירסם תמונות לוויין בהן נראית ספינת תובלה איראנית נכנסת לנמל במפרץ ז'יאנזו שבצפון-מזרח סין.

אירן: "סנקציות אינן חלופה למלחמה, הן מלחמה בפועל"

יומיים אחרי שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים "להשמיד" חלקים באירן במידה שתתקיף "כל דבר אמריקני", שר החוץ האירני טוען כי איומו של טראמפ מהווה פשע מלחמה של ממש. * עוד טען זריף כי "סנקציות אינן אלטרנטיבה למלחמה, הן לכשעצמן מלחמה". על אמירת טראמפ מאתמול, ולפיה אם ארה"ב תילחם עם איראן תהיה זו מלחמה קצרה כתב זריף: "'מלחמה קצרה' עם איראן היא אשליה, מי שיתחיל את המלחמה לא יהיה זה שיסיים אותה".

פיגוע כפול בתוניסיה: הרוג ושמונה פצועים בשני פיגוע התאבדות בתוניס; דעא"ש נטלו אחריות על הפיגועים

לפחות שוטר אחד נהרג ועוד שמונה בני אדם נפצעו בשני פיגועי התאבדות שהתרחשו אתמול (חמישי) בתוניס, בירת תוניסיה. * אחרי הפיגועים, כוחות משטרה רבים התפרסו בשתי הזירות וסגרו את הגישה אליהן. * ארגון המדינה האסלאמית קיבלה אחריות על שני הפיגועים

– בפיצוץ הראשון, מחבל תקף סיור של כוח משטרה בשדרות שארל דה גול, לא הרחק משגרירות צרפת. לפי משרד הפנים, שוטר אחד נהרג, ושוטר נוסף, יחד עם שלושה אזרחים, נפצעו. בפיצוץ השני, מחבל התפוצץ סמוך לתחת משטרה בשכונת אל-קרג'אני. ארבעה בני אדם נפצעו בתקרית זו.

נשיא תוניסיה בן ה-92 הובהל לבית החולים במצב אנוש; הפרלמנט יקיים כינוס חירום

נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי שהכריז לאחרונה כי לא יתמודד על כהונה שנייה בבחירות שיתקיימו בהמשך השנה, הובהל אתמול (חמישי) לבית חולים צבאי אחרי שסבל מ"מצב בריאותי חמור" – כך נמסר מלשכת הנשיאות במדינה. אחד מיועציו אמר לרויטרס כי מצבו "אנוש מאוד", אבל הוא עדיין בחיים. * רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי הפרלמנט בתוניסיה יקיים כינוס חירום לאור מצבו של הנשיא.

השליח האמריקני לצפון קוריאה: מוכנים לקיים שיחות עם פיונגיאנג

השליח המיוחד של ארה"ב לקוריאה הצפונית, סטפן ביגון, אמר במהלך פגישה שקיים עם מקבילו הדרום קוריאני, כי וושינגטון מוכנה לקיים שיחות נוספות מועילות ובונות עם פיונגיאנג כדי לבצע התקדמות בהסכם אליו הגיעו הצדדים בשנה שעברה. (רויטרס)

    אתיופיה: קרוב ל-250 נעצרו לאחר שסוכלה ההפיכה הצבאית * קרוב ל-250 בני אדם נעצרו באדיס אבבה ובבאהר דאר שבאתיופיה, לאחר שסוכלו ניסיונות ההפיכה הצבאית בתחילת השבוע, שהביאו למותו של הרמטכ"ל (רויטרס)

    הודו: 11 נהרגו בהידרדרות מיניבוס לתהום בחבל קשמיר * מיניבוס שהסיע סטודנטים בחבל קשמיר שבצפון הודו הידרדר לתהום בצד דרך בהרי ההימלאיה. לפחות 11 מהסטודנטים שהיו על המיניבוס נהרגו ושבעה נוספים נפצעו. שניים מהפצועים הם במצב אנוש. (AP)

    סוריה: ארה"ב: יש לקיים בחירות בפיקוח האו"ם בסוריה * ממלא מקום שגריר ארצות הברית באו"ם, אמר כי הממשלה הסורית מעכבת את המו"מ הפוליטי במדינה וקרא לקיום בחירות בפיקוח האו"ם במדינה. הוא אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי עליה להכיר בכישלון של בעלות בריתה של הממשלה הסורית – רוסיה, איראן וטורקיה, לקדם את התהליך הפוליטי במדינה ולהביא ליציבות. (AP)

    צרפת: שני פצועים בירי מחוץ למסגד במערב המדינה * שני בני אדם נפצעו אתמול (חמישי) באירוע ירי מחוץ למסגד בעיר ברסט שבמערב צרפת. על פי דיווחים מקומיים, הירי בוצע מרכב חולף לעבר שני בני אדם שהלכו מחוץ למסגד. הדיווחים הוסיפו כי אחד הפצועים הוא האימאם ראשיד אבו חודייפה, איש דת השייך לזרם הסלאפי.

    קונגו: 36 הרוגים בקריסת מכרה * לפחות 36 בני אדם נהרגו בקריסת מכרה נחושת אתמול (חמישי) בדרום מזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – כך אישר המושל המקומי. (רויטרס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן