Skip to content

40 טילי קאסם נורו לעבר ישראל עד חצות. הג'יהאד האסלאמי הצטרף למשגרי הטילים

חמישה בני אדם נפצעו במועצה האזורית אשכול ובאשדוד, אחד מהם בינוני והשני באורח קשה. צה"ל מגיב בירי מהאוויר. בעזה ששה הרוגים, מרביתם פעילי "אל קודס". כעת מאיימים להסלים את ירי הטילים בעוד ישראל רוצה לעצור את ההסלמה. 24 שעות מתוחות ממתינות לתושבים המופגזים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה בני אדם נפצעו במועצה האזורית אשכול ובאשדוד, אחד מהם בינוני והשני באורח קשה. צה"ל מגיב בירי מהאוויר. בעזה ששה הרוגים, מרביתם פעילי "אל קודס". מערכת כיפת ברזל זיהתה ויירטה שלוש רקטות קסאם. הפלסטינים מאיימים להסלים את ירי הטילים בעוד ישראל רוצה לעצור את ההסלמה.  24 שעות מתוחות ממתינות לתושבים המופגזים

מאת אליק מאור ועידן בריר

מטח טילים כבד נורה לעבר ישובי עוטף עזה, באר שבע, אשדוד ואשקלון מאז חיסולו של זוהייר אל-קייסי בשעות אחה"צ ועד חצות  (שישי). תושבי עוטף עזה התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים ועל תושבי אזורי אשדוד ואשקלון להישאר בסמיכות למרחבים המוגנים. בעזה הכריז הג'יהאד האסלאמי על סיום התהדיאה והצטרפות אנשי הארגון למשגרי הטילים נגד ישראל. זמן קצר לפני חצות, מערכת כיפת ברזל זיהתה ויירטה שלוש רקטות קסאם שנורו לכיוון אשדוד.

 שני עובדים זרים נפגעו בסמוך למגרש הכדורסל במושב במועצה אזורית אשכול. אחד מהם נפגע קשה והשני באורח בינוני. שניהם היו בדרכם למרחב המוגן כשנפגעו. הם פונו במסוק ובאמבולנס לבית חולים "סורוקה" בבאר שבע. בפצועים גם נפגעי תאונת שרשרת בצומת אמונים, בין אשדוד לאשקלון, שנגרמה עקב עצירה פתאומית באזעקה.

פיקוד העורף הוציא הוראות שעה מיוחדות לתושבי האזורים המופגזים. "נוכח האירועים הערב (שישי) את ההנחיות לאוכלוסיה בעוטף עזה: בטווח של 0-7 קילומטר ההנחיות הן כדלקמן: התושבים צריכים להישמע להנחיות ולהיכנס למרחב מוגן על פי זמן ההתראה של 15 שניות. להקפיד לסגור חלונות ברזל בממד"ים. אירועים למבוגרים יכולים להתקיים רק במקומות סגורים, כלל האירועים לילדים מחר מבוטלים".

ממעוף המזל"ט. פגיעה בחוליית השיגור,הערב (דו"צ)
ממעוף המזל"ט. פגיעה בחוליית השיגור,הערב (דו"צ)

הפלסטינים מימשו את איומיהם וזמן קצר לאחר חיסולו של אל-קייסי, מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, נורו 15 קסאמים.לאחר הפוגה קצרה, בסמוך לשעה עשר ושלושים נורו עוד 15 רקטות ובסמוך עוד חמש. עד חצות, נורו לפחות 40 טילי קסאם על עוטף עזה, באר שבע, אשדוד ואשקלון. רובם התפוצצו בשטחים פתוחים.  חיל האוויר הצליח לסכל שלושה ניסיונות שיגור באמצעות תקיפה אווירית.

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, "גדודי אלקודס", אבו אחמד, אמר הערב לסוכנות הידיעות "מען", כי ההבנות על רגיעה מתו. הפסקת האש הסתיימה. הדובר ציין כי המוקאוומה – פלגי ההתנגדות המזוינת-  "לא ישבו בחיבוק ידיים לנוכח פשעיו של הכיבוש הישראלי".

"נראה לי אבסורדי לדבר כעת על תהדיאה. התהדיאה מתה כבר עם הטיל הראשון שנורה על רצועת עזה, ושהוביל להריגתו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממיות, זוהייר אל-קייסי". הוא הוסיף כי "הכיבוש הישראלי מוציא לפועל את האיומים שהשמיע בתקופה האחרונה והחל בפעולת חיסול משולבת של ארבעה לוחמים (מוג'אהדין – ע.ב.). עליו לשאת באחריות לכך".

רקטת קאסם לאחר נפילתה באשקלון (צילום: מרב מרודי)
רקטת קאסם לאחר נפילתה באשקלון (צילום: מרב מרודי)

כבר כעת הוא מבהיר ש"מוקדם לדבר עדיין על שיחות להפסקת האלימות. לא ייתכן שנשמע על שיחות להפסקת האלימות בצילה של אלימות".

גם הזרוע הצבאית של החמאס מאיימת על ישראל: "אנו נגיב על הפשעים שביצעה ישראל נגד העם הפלסטיני ומנהיגי ההתנגדות בעזה. דם ההרוגים לא נשפך לשווא". דוברו של ראש הממשלה הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, גינה הערב את התקפת ישראל בעזה ואמר כי "ההסלמה הישראלית יוצרת אווירה שלילית ומסלימה את המתיחות. דבר שמוביל להגברת האלימות באזור וממשלת ישראל היא זו שנושאת באחריות הזו".

 דובר חטיבת סלאח א-דין, התראיין בערב והודיע כי ישראל תישא בתוצאות החיסול הערב וכי עליה להיענש. "דם הקורבנות שהקרבנו" אמר הדובר, "לא יהיה לשווא. התגובה שלנו תהייה שוות ערך והחיסול הזה פתח את דלתות הנקמה וגיהינום".

אדהם אבו סילמייה, דובר שירותי העזרה הראשונה ברצועה אמר לאתר "פלסטין אונליין" כי גופותיהם של אל-גוראבי וחרארה הגיעו לבית החולים כשהן מפוחמות לחלוטין. שלושה פלסטינים נוספים נהרגו בתקיפת מטוסים ישראליים בשכונת א-שג'אעייה בעזה. הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ההרוגים בא-שג'אעייה הם אנשיו וכי הם נהרגו בעודם שוהים באצטדיון אל-כראמה בתל אל-מונטאר. צה"ל מסר כי מדובר בחוליית משגרים שיורטו על ידי מזל"ט לפני שיגור. לאחר הודעת הג'יהאד האסלאמי נמסר כי  יוגבר צייד המשגרים.

דיווחים חמים מאתר "פלסטין" על ירי ארטילרי ישראלי על שכונות מגורים בעיר עזה. דיווחים על פצועים.

בישראל וברצועת עזה, נראה שאיש לא ישן הלילה. מצפים 24 שעות מתוחות ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן