Skip to content

נמל התעופה בן-גוריון: נחיתת חירום הסתיימה בשלום

רגעים רבים של חרדה אמיתית עברו היום אחר הצהרים בנמל התעופה בן גוריון. האירוע הסתיים באנחת רווחה "המטוס נחת בשלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

געים רבים של חרדה אמיתית עברו היום אחר הצהרים על מנהלי נמל התעופה בן גוריון, כאשר קברניט מטוס בולגרי של חברת אלקטרה איירווייס (Electra Airways) קיבל הודעה, שגם הגיעה למרכז השליטה בנמל התעופה בן-גוריון, כי בתום המראת המטוס בקלן שבגרמניה התגלו על המסלול שיירי צמיגים ושלפי הערכת הפקחים בשדה התעופה בקלן אלו שרידים מצמיג אחד או יותר של המטוס הבולגרי. על המטוס היו 152 נוסעים – גמלאי התעשייה האווירית ששבו לישראל בתום שבוע נופש.

בנמל התעופה בן-גוריון נערכו לרמת כוננות 3 – רמת הכוננות הגבוהה ביותר: למקום הוזעקו רכבי הצלה של מד"א, כוחות משטרה גדולים שאמורים לפנות צירים בדרכים לבתי החולים במידת הצורך, וכן תגבורת של רכבי כיבוי אש בנוסף ליחידת כיבוי האש של נמל התעופה שלוחמי האש שבה מתמחים בטיפול בשרפות ובמצבי חירום במטוסי נוסעים.

המטוס הבולגרי נחת בלום. צילום: רשות שדות התעופה
המטוס הבולגרי נחת בשלום. צילום: רשות שדות התעופה
נושמים לרווחה. חזרה לשגרה. צילום: רשות שדות התעופה
נושמים לרווחה. חזרה לשגרה. צילום: רשות שדות התעופה

מנהלי נמל התעופה בן-גוריון – שמואל זכאי ושמואל אמסלם – פיקדו על כל צוותי החירום הרבים שהגיעו והתרכזו בנמל התעופה, בהמתנה לנחיתת המטוס הבולגרי.  "את המתח באוויר אפשר היה לחתוך בסכין," תיארו מנהלים ועובדים ותיקים בנמל התעופה ל"מגפון", "הפעם החשש היה גדול יותר".

מטוסי קרב של חיל האוויר יצאו לקדם את פני המטוס הבולגרי על מנת כדי לבדוק מקרוב מה בדיוק מצב הצמיגים במטוס, ומיד דיווחו למגדל הפיקוח כי צמיג שמאל בקן הנסע השמאלי אכן נפגע, וכי קן הנסע עצמו נראה בסדר. קברניט המטוס הבולגרי קיבל את המידע ממטוסי הקרב, וכן את הודעת מגדל הפיקוח על ההיערכות בנמל התעופה לקראת נחיתתו. הוא דאג לשרוף את הדלק המיותר, בזמן שהלחץ והמתח בנמל התעופה עולה. כוחות הכיבוי וההצלה יצאו לקראת נחיתת המטוס אל העמדות הקדמיות של מסלול  הנחיתה. במקביל, צוות הדיילים תדרך את הנוסעים כיצד לנהוג במצב החירום. קברניט המטוס דיווח לנוסעים, שלפי דיווח טייסי חיל האוויר רק צמיג אחד התפוצץ וזה מצב טוב ממה שחשבו עד כה.

הנחיתה היתה תקינה, ועוד מצב חירום בנמל התעופה בן-גוריון הסתיים בהודעה המרגיעה: "המטוס נחת בשלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן