Skip to content

הדרום, השפלה וחוף אשקלון תחת התקפה. 80 טילים בפחות מ-24 שעות

הסלמה כבדה לאורך הלילה בחציה הדרומי של מדינת ישראל. ירי כמעט בלתי פוסק של טילים משעות אחר הצהריים המאוחרות ועד הבוקר. הג'יהאד האסלאמי שהכריז אך אמש על הפסקת התהדיאה, לקח את הובלת ירי הטילים. צה"ל מגיב בירי אווירי וארטילרי. חמאס מאפשר להוציא את הזעם ונראה שתוך יומיים שלושה יתחיל בהרגעת המצב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסלמה כבדה לאורך הלילה בחציה הדרומי של מדינת ישראל. ירי כמעט בלתי פוסק של טילים משעות אחר הצהריים המאוחרות ועד הבוקר. הג'יהאד האסלאמי שהכריז אך אמש על הפסקת התהדיאה, לקח את הובלת ירי הטילים. צה"ל מגיב בירי אווירי וארטילרי. חמאס מאפשר להוציא את הזעם ונראה שתוך יומיים שלושה יתחיל בהרגעת המצב

מאת אליק מאור

פיקוד העורף החמיר את הנחיותיו והורה על פתיחתם לאלתר של כל המקלטים באזורים בהם יש בנייה קלה. למעלה משמונים טילי קאסם וגראד נורו, עד שבת בבוקר, מרצועת עזה על באר שבע, אשקלון, אשדוד,יישובי עוטף עזה, והשפלה. התושבים נקראים להמשיך לשהות במרחבים מוגנים או בסמוך להם, תלוי במיקום יישובם במפת הטיווח הפלסטינית.

במהלך התקיפות, נפצעו שלושה בני אדם – אחד מהם באורח קשה, אחד באופן בינוני ושלישי מוגדר כפצוע קל. שניים מהם נפצעו כשחיפשו מחסה והם עובדים זרים באחד מישובי המועצה האזורית אשכול. כל השלושה מאושפזים בבית חולים "סורוקה" בבאר שבע.

הפוגה קלה שהייתה בין שלוש לפנות בוקר עד שש בבוקר, הסתיימה במטח של שמונה רקטות שנורו אל ישראל. חמש מהן יורטו ע"י כיפת ברזל מעל אשדוד והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים ובסמוך לבאר שבע. אין נפגעים ולא נגרם כל נזק. מאז החלה ההסלמה רשמה כיפת הברזל הצלחה זיהתה ויירטה 20 טילים, מרביתם לכיוון באר שבע.

בישראל נרשמו 80 טילים שנורו לעבר ישובי הדרום. אזעקות צבע אדום הושמעו במרבית ישובי האזור כולל באר שבע, אשדוד, אופקים, קריית מלאכי, גן יבנה וגדרה. כל זאת בא לאחר לילה מתוח רצוף ירי טילים לעבר הדרום ושש תקיפות של חיל האוויר.

 דובר "גדודי אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הודיע הבוקר כי אנשיו עשו הלילה שימוש במשגר טילים חדש שמשפר את הירי ודיוק הפגיעה.  אמש הודיע הג'יהאד האסלאמי על ביטול התהדיאה – הרגיעה – ועל הצטרפותם לשיגור טילים לעבר ישראל, בתגובה לחיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות, זוהייר אל קייסי. בשעות שחלפו מאז, נטלו אנשי הג'יהאד את ההובלה בהתקפות על ישראל. הדובר ציין כי אנשיו ירו 70 רקטות ופגזים לעבר הדרום ומתוכם 41 טילי גראד.

צמרת  צה"ל תקיים הבוקר התייעצות בעקבות האירועים. יהיו בה הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, אנשי חיל האוויר, ראש מטה פיקוד העורף, ואנשי דובר צה"ל ואחרים. אחה"צ תתקיים הערכת מצב של משטרת ישראל עם מפקד המחוז הדרומי, יוסי פריינטה, המפכ"ל וגורמים נוספים.

בצד הפלסטיני מדווחים על ניתוק החשמל לאחר תקיפת צה"ל במרכז עזה. 12 אנשים נהרגו בעזה בתקיפות חיל האוויר. 19 בני אדם נפצעו ושניים מהם באורח אנוש. כל ההרוגים הם פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. הם נפגעו במהלך ניסיונות לשגר טילים לעבר ישראל.  עוד נודע כי צה"ל תקף סמוך לבנין המועצה המחוקקת בעזה, במרכז העיר, ובדרום הרצועה בשטח שבין רפיח לחאן יונס. באחת התקיפות על מחסנים בסמוך לאצטדיון ירמוכ העזה נפצע גם ילד.

  מניסיון עבר, מחודש אוגוסט האחרון, לאחר הסלמה בעקבות הפיגוע בכביש 12, אפשר חמאס לארגונים השונים לבצע ירי טילים על ישראל במשך יומיים שלושה כדי להוציאו את זעמו על תגובת ישראל ולאחר מכן החל בתהליך הרגעת המצב. לאור המתרחש כיום במזרח התיכון בכלל וברצועה בפרט, מנסה חמאס לדאוג לשלטונו מבחינת העולם ואינו מעוניין בהסלמה של ממש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן