Skip to content

מחאת יוצאי אתיופיה – האמהות הגיעו לצמתים

מאות נשים הגיעו למחות הערב: "אני רוצה שהבן שלי יצא לשחק ויחזור חי", קראה מפםגינה. "אם הילד שלי לא יכול לצאת ולחזור - אף אמא לא תשקוט", אמרה אם אחרת. מאות האמהות והסבתות קוראות לצעירים להימנע מאלימות ודורשות מהמדינה לדאוג מייד לילדיהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחאת עולי אתיופיה מתחדשת. מאות מפגינים בהן כשלוש מאות אמהות וסבתות מעדת יוצאי אתיופיה החלו להפגין הערב (שני) בצומת עזריאלי בתל אביב.

"אני רוצה שהבן שלי יצא לשחק ויחזור חי", זעמה אחת האימהות. "אם הילד שלי לא יכול לצאת ולחזור – אף אמא לא תשקוט", אמרה מפגינה אחרת.

המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב: "אמא תעשי שאני לא אהיה הקורבן הבא" ו"מדינת ישראל – שחור זה לא פשע". מהצומת הם החלו לצעוד לעבר כיכר רבין בעיר.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מוקד המחאה החל בצומת עזריאלי, משם יצאת תהלוכה שעוברת דרך קריית הממשלה ועד לכיכר רבין, שם תתקיים עצרת מיוחדת בהובלת נשים בסימן "אימא, תעשי שלא אהיה הקורבן הבא".
בין הנואמים יהיו: חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה, ד"ר הדס מלדה מהצרי ומשפחות נפגעי פעולות שיטור יתר. רחוב קפלן נחסם לתנועה, אך אבן גבירול עדיין סגור. הצירים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.
רחוב אבן גבירול נסגר לתנועה מרחוב קפלן לכיוון צפון בלבד עד כיכר רבין- בכדי לאפשר את המשך התהלוכה. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים המוצבים בצירים.


צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה

"הילדים האלו הם שלנו", אמרה אחת האימהות המוחות בפתח התהלוכה בצומת עזריאלי. "הם דורשים צדק ודורשים שלא ירמסו אותם ולא יכו אותם בשכונות. כולם אוהבים את המדינה הזאת. אנחנו לא ניתן לשום גורם שיסרסו לנו את הילדים לא פיזית ולא רגשית, כי זה כרגע מה שקורה בישראל". לדבריה, "צריך לעצור ולהוקיע את ההתנהגות הזאת מהשורש"."אני פונה לרשויות: אני לא רוצה שהילדים שלנו יהיו קורבנות", קראה מוחה נוספת. "בלי מריבות ובלי מלחמות. אנחנו לא אויבים, אנחנו עם אחד ודם אחד".
משטרת ישראל פרסמה קודם לכך כי
המשטרה ניהלה ועודנה מנהלת שיח רציף ומאמצי הידברות ממושכים במטרה להבטיח קיומה של מחאה ראויה וקוראת למפגינים לשמור על החוק והסדר – כן למחאה לא לאלימות. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעות אלימה, וניסיון לפגוע בשוטרים, אזרחים ורכוש בניגוד לחוק", נמסר מהמשטרה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן