Skip to content

מתיחות בדרום: כוח צה"ל זיהה בטעות פלסטיני כמחבל וירה בו

צה"ל: כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה. הג'יהאד האסלאמי מאיימים בתגובה קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (חמישי) זיהה ככל הנראה בטעות כוח צה"ל  פעיל בכוח הריסון של החמאס כמחבל וירה בו. הפלסטיני שנהרג זוהה כפעיל כוח הריסון. החמ"ל המשותף לחמאס וועדות ההתנגדות מאיים בתגובה נרחבת

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "במהלך שעות הבוקר זיהה כוח צה״ל מספר פלסטינאים במרחב הגדר בצפון הרצועה.  מתחקור ראשוני עולה כי פעיל מכוח הריסון של חמאס הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינאים שנעו בצמוד לה. בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה", ועוד: "האירוע יתוחקר".

צילום: אתר Gaza now / Wafaa A. Al-Udaini - gaza
צילום: אתר Gaza now / Wafaa A. Al-Udaini - gaza

הזרוע הצבאית של חמאס הגיבה בתקיפות לתקרית ואיימה: "האויב ירה בכוונה לעבר אחד הלוחמים שלנו בזמן עבודת האבטחה שלו על גדר הגבול. אנו מבצעים תחקור והערכה של התקרית ומאשרים כי האויב יישא באחריות על המעשה הנפשע". עוד איים החמאס ש"אנו מבהירים שהירי לא יעבור בלי תגובה וישראל תישא בהשלכות על מעשיה".
על פי הודעת משרד הבריאות הפלסטיני, מדובר פעיל גדודי אל קסאם, מחמוד אחמד אל אדהם תושב העיר ג'בליה, שהוא גם "אחד המג'אהדין של חמה אל ת'גור שנרצחו ע"י הכיבוש הישראלי בצפון רצועת עזה". 
גורמים בזרועות הצבאיות בעזה דרשו  כינוס דחוף של החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור על מנת להגיב על מותו. לפי הדיווח מאז התקרית מקיים החמ"ל המשותף התייעצויות בנושא ו"לומד אותו על-מנת לקבוע את הדרך והזמן המתאימים כדי להגיב על מותו".
חדר המצב המשותף גם פרסם הודעה ולפיה "חדר המצב המשותף החליט על תגובה נרחבת בתגובה להרג הפעיל ההכנות מתבצעות כעת ויכולים להמשך מספר שעות".

 בתוך כך, נפגשו ראשי מועצות ותושבים בעוטף עזה עם חברי ועדת חוץ וביטחון בקיבוץ סעד. בפגישה, נמתחה ביקורת קשה על תפקוד הממשלה. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, תקף את נציגי משרד הביטחון ופיקוד העורף ואמר: "אין לכם שום תכנית למיגון המרחב הציבורי בעיר שדרות שגדלה מידי שנה באלפי תושבים חדשים. מיליארדי שקלים לטובת מכשול – יש למדינה, אבל תקציב למחסה מפני רקטות להגנה על התושבים – אין!". עוד נדרש ממשרד הביטחון לעדכן את מפת היישובים בעוטף עזה ולהרחיבה מעבר לשבעת הקילומטרים שבהם התחייבה ההמשלה למגן מוסדות חינוך וציבור.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן