Skip to content

מחדל ברכבת: הרכבת יצאה עם תינוקת והאם נותרה על הרציף

אם ושני ילדיה הגיעו לרציף בניימינה. האם העלתה את עגלת התינקת עם בתה הפעוטה וירדה להעלות את בנה בן החמש. לפתע דלתות הרכבת נסגרו והיא יצאה לדרכה כשהעגלה עם פעוטה בת 5 חודשים ומאחור נותרה אם המבוהלת על הרציף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוסעת ברכבת ישראל שהגיעה אתמול (חמישי)  לתחנת בנימינה נשארה על הרציף כשהרכבת עם בתה בת 5 חודשים בלבד, יצאה לתל אביב בלעדיה.  מנהל התחנה הזעיק את פקח הרכבת והאחרון מצא את עגלת הילדים כשהפעוטה ישנה בתוכה. העגלה הורדה בתחנת חדרה והועברה למשרד מנהל התחנה, אליו הגיעה האם המבוהלת על מנת לאסוף את בתה.

אתמול הגיעה האם עם שני ילדיה, תינוקת בת 5 חודשים וילד בן חמש, לרציף בתחנת בנימינה כשהרכבת כבר עמדה ברציף והנוסעים עלו לתוכה.  לדבריה היא העלתה אל הקרון בתחילה את העגלה ובה בתה הפעוטה, ואז חזרה, ירדה לרציף ובקשה להעלות את בנה בן החמש שהמתין לאם.
אלא שבשניות אלו נסגרו הדלתות והרכבת יצאה לדרכה. האם המבוהלת פרצה בזעקות שבר שהגיעו לאוזני מנהל תחנת בנימינה אילן אסייג וכשהוא שמע את אשר אירע, מיהר למשרדו והודיע לפקח הרכבת בטלפון המיועד למקרי חירום ומצוקה על התקרית וביקש ממנו לחפש עגלה ובה פעוטה לא מלווה בידי איש על הרכבת. תוך כך הוא יידע גם  את מנהל תחנת חדרה, תחנת הרכבת הבאה בה תעצור אותה הרכבת.  

האם עם בתה ומנהלי התחנה (צילום: דוברות רכבת ישראל)
האם עם בתה ומנהלי התחנה (צילום: דוברות רכבת ישראל)

בינתיים זיהה הפקח ברכבת את העגלה והתינוקת וכאשר הגיעה הרכבת לתחנת חדרה העביר אותה לידיהם הבטוחות של מנהלי התחנה שהכניסו את התינוקת למשרדם הממוזג עד אשר תגיע אמה וזו אכן הגיעה כעבור דקות מעטות. האם מצאה את בתה התינוקת רגועה שלא חשה בדרמה שהתחוללה סביבה.

עתה נותר למנהלי הרכבת לבחון את המקרה החמור לשאול ולברר איך זה קרה שהרכבת החלה בנסיעה כשהאם ובנה בן החמש  נותרו על הרציף כשלמעשה ישנו פקח שעיקר תפקידו לבדוק שהרכבת יכולה לצאת לדרכה.  פקח זה חייב לוודא שלא ייווצר מצב בו נוסע עלול להיתקע תוך סגירת הדלתות, או מקרה מסוג זה.  על הנהלת הרכבת יהיה להסיק מסקנות איך למנוע מקרים שכאלה בעתיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן