Skip to content

ארקיע מפסיקה לטוס לתאילנד – אל על מרוויחה

עקב חוסר כדאיות כלכלית, ארקיע מפסיקה את טיסותיה לתאילנד. אל על נותרה כשחקן השראלי היחיד על המגרש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשנה וחצי אחרי שהחלה להטיס נוסעים לתאילנד, חברת ארקיע הודיעה אתמול (שלישי), כי תפסיק לטוס לתאילנד החל מחודש נובמבר הקרוב וכי המניע להחלטה הנו החלטה כלכלית של הנהלת החברה.

ארקיע הודיעה כי בחודש נובמבר הקרוב תסתיים תקופת החכירה של המטוס הרחב אותו חכרה החברה על צוותו לפני שנה וחצי ומכיוון שחודשי החורף אינם החודשים בהם הקו לתאילנד מצדיק את התוצאות הכלכליות שלו החברה לא תחדש את חוזה החכירה.

תוך כך ארקיע רכשה שני מטוסים רחבי גוף אותם היא אמורה לקבל בחודשים הקרובים. לאחר קבלתם תשקול החברה מחדש את החלטתה.
ארקיע החלה לטוס לתאילנד לפני כשנה וחצי כאשר רשות התעופה האזרחית של ישראל והמקבילה התאילנדית שלה, נפגשו לשיחות  לחידוש ההסכם הדו צדדי ביניהן. הימים היו לאחר הכרזת "שמיים פתוחים" והיה חשוב לשר התחבורה דאז ישראל כץ, להרחיב את מספר החברות הישראליות על הקו כדי ליצור תחרות והורדת המחירים. עד אז חברת אל על היתה החברה היחידה שפעלה על הקו לפי הסכם קוד חלוקה מיוחד עם חברת התעופה התאילנדית, (הסכם קוד " share" בין חברות תעופה, מביא לחלוקת הרווחים נטו בין החברות השותפות). שר התחבורה החליט להטיל על ארקיע את הזכות להיות החברה השנייה של ישראל שפועלת על הקו התאילנדי , וזו מיהרה לחכור מטוס מתאים כדי לממש את הזכות.

ארקיע - בואינג 767 (צילום: יח"צ)
ארקיע - בואינג 767 (צילום: יח"צ)

גם התאילנדים החליטו לממש את זכותם להפעיל חברה תעופה שלהם על הקו. וחברת תאי אייר שנציגה בישראל היא חברת הלל טורס בבעלות פיני גינסבורג שהנו גם בעל מניות בחברת אל על שהופרטה.כאמור הקרב על הלקוח הישראלי בקו הרחוק הזה,לא הצדיק 3 חברות והתאילנדים מצידם החליטו שמבחינה כלכלית כדאי להם להמשיך בהסכם הקוד שר עם אל על.
כאמור חברת ארקיע החליטה מטעמי רווח והפסד שכדאי לה להפסיק את הטיסות לתאילנד עקב העובדה שהסכם החכירה של המטוס רחב הגוף מסתיים בחודש נובמבר, וסיום ההסכם מגיעלפני תקופת החורף נחשבת כתקופה פחות רווחית. להפסקת הטיסות לאילנד השפיעה גם העובדה שבקרוב, ארקיע עומדת לקבל מטוסים רחבי גוף שהוזמנו זה מכבר.
החלטה זו הותירה את חברת אל על  כחברה היחידה שתטוס בקו נתב"ג-תאילנד, ותתחלק ברווחים נטו עם חברת תאי בהתאם להסכם הקוד ה- share שקיים ביניהן. לפי רישומי רשות שדות התעופה בישראל עלה מספר הנוסעים לתאילנד מישראל ב9.7 אחוזים בשנת 2018 , ועל פי הערכות  מומחי תעופה, שנת 2019 תרשום שיא חדש  בעל שתי ספרות, של הטסים לתאילנד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן