Skip to content

תערוכת בוגרים 2019 – המחלקה לאמנות מכללת סמינר הקיבוצים

השנה מסיימים 20 בוגרים ובוגרות של המחלקה לאמנות של סמינר הקיבוצים וזהו המחזור הגדול ביותר של המחלקה מאז היווסדה. עבודות הגמר משקפות נקודות מבט אישיות של חוויותיהם ותגובתם לאירועים בחייהם. מרבית הבוגרים יוצרים במדיות הוידיאו, המיצב והצילום ומעטם בציור חזותי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השנה מציגים בתערוכת הגמר 20 בוגרים ובוגרות שבחרו לעסוק במגוון נושאים אישיים וחברתיים.

העיצוב היפה של התערוכה בחללי המרחב של הגלריה, מאפשר פינות אינטימיות לתערוכות יחיד של כל סטודנט. ניתן לראות כי תחום הלימודים המעשיים, הועבר כראוי. יש פה עבודה מרשימה של טכניקות עשויות היטב. יחד עם זאת, העבודות עדיין ברמת תרגילים, הנושאים שבהם בחרו לעסוק היוצרים, לא מבושלים עד הסוף. כל זמן שלא קראתי את הטקסטים האישיים המלווים והסברי היוצרים על נושא עבודתם, יכולתי להנות מהביצוע המצוין. כל היוצרים בחרו בנושאים רגשיים של חוויות שעברו בחייהם המשפחתיים, האישיים או השייכים למעגלי השייכות שלהם. בעצם, פרט ליוצר אחד שהתעסק בנושא חברתי – התחנה המרכזית, כולם עסוקים בעצמם ובבועתם. גם אם עוסקים בחוויה משפחתית, הביצוע והתוצאה הם ברמת תרגיל שנכפו עליו שימוש בכל המדיות שנלמדו במהלך הלימודים. לדוגמה: עבודת המיצב של מורן כהן העוסקת בסלון המשפחתי שצופה בשישי אחה"צ בסרט ערבי. במרכז המיצב, ריהוט סלוני וינטאז', עם קערות גרעינים לפיצוח, הקרנה של אביה מדבר, מסביב על הקירות תלויות תמונות משפחתיות וזמרת ערביה. הסמלים ברורים מידי ואפילו נאיביים.

מורן כהן

העבודה הטובה ביותר לטעמי בתערוכה שייכת לל. לאו. פיסול מיצב של גופות העשויות מעיסת נייר של מסמכים שמצאה בארונות של אמא שלה לאחר שנפטרה. מרשמי תרופות, מסמכים רפואיים ועוד, הפכו לגופות נייר לזיכרון זמני משפחתי. מעל לסדרת הגופות, תלויים מיכלי מים שמידי יום מרטיבים גופה והפסל חוזר להיות עיסת נייר. עד מועד הנעילה כל הגופות יתכלו. מחזור החיים מוצג פה ברמת רעיון וביצוע מעולים!

ל לאו

ספיר נתן עוסקת בסימבולים שאפיינו את חיי המשפחה שלה בעיר פס שבמרוקו. ציור גדול מציג תמונה של עולים ממרוקו ולצידו, עבודה העשויה משקי חול המשמשים לטקסי החינה.

ספיר נתן

אביה קרוניץ, סטודנטית מהמגזר הדתי עוסקת ב"חברותא". מציגה סדרת ציורים שתורגמו לציור מתמונות משפחתיות. כביכול אלבום משפחתי.

נעמה אמיר

למעלה, נעמה אמיר, מציירת בשמן על בד, ציורים שצוירו על פי צילומים מאלבום משפחתי, לדבריה: "הבחירה במדיום הציור מאפשרת לי לעשות מניפולציות כדי לכוון את המבט לשאלות של אינטימיות". העבודות עשויות היטב ובקומפוזיציות מעניינות.

רותם לבנון

למעלה, רותם לבנון קוראת לעבודת הצילום והוידיאו שלה "רק עוד רגע" ועוסקת בהתבוננות ביחסים המורכבים שלה עם אמא שלה.

התערוכה מציגה במרכז עמיעד, שוק הפשפשים יפו רח' עמיעד 8

אוצר: יאיר ברק

שעות פתיחה: א'-ה' 21:00-16:00, ו': 15:00-10:00, שבת: 21:00-10:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן