Skip to content

המחנה הדמוקרטי: הבית בוער, יוצאים לכבות ובונים מחדש

באירוע השקה, הכריזו שפיר, הורוביץ וברק על איחודם למחנה אחד. יו"ר מרצ: "באיחוד הזה השמאל הישראלי חזר להיות כוח אטרקטיבי ומשפיע. נגמר עידן החנופה לימין". שפיר: "העבודה זה הבית, אבל הבית בוער". ברק: "אנחנו ניתן למשטר נתניהו פייט כמו שלא נתנו לו 20 שנה - וננצח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים מיוחדת, התכנסו הערב יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק וחברת הכנסת סתיו שפיר, והצהירו על הקמת המחנה הדמוקרטי בהנהגתם והודיעו  כי יתמודדו יחד בבחירות הקרובות לכנסת. "אנחנו יוצאים היום לדרך שתוביל בעוד חודש וחצי לחילופי שלטון במדינת ישראל ולשינוי חברתי", הכריז הורוביץ בפתח האירוע שבמהלכו לא ניתן זמן לשאלות עיתונאים. הורוביץ הוסיף: "אנחנו מובילים כאן מחנה פוליטי חדש. נחתור לביטול חוק הלאום, לצמצום פערים כלכליים וחברתיים, נקל על הדמוקרטיה, נקדם חוקה, נשמור על התקשורת החופשית ונחתור לשלום – לפתרון מדיני, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל"

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

סתיו שפיר שפרשה ממפלגת העבודה התייחסה לכך ואמרה: "כולנו עשינו בחירות לא פשוטות כדי להיות כאן. העבודה היא הבית האידיאולוגי שלי. יכולתי לנוח עכשיו על זרי ההישגים שלי ולחכות לבחירות, אבל הבית בוער ויוצאים החוצה יחד כדי לכבות את השריפה ובונים אותו מחדש".

היא הוסיפה: "המחנה הדמוקרטי חיכה שנתאחד. ביחד ננצח את מי שעלול לקחת לאבדון את החלום הציוני. אני קוראת לחברי הערבים, אזרחי ישראל, לראות בנו בני ברית. אני קוראת לחברותיי החרדיות לראות בנו בית".
הורוביץ יוביל את המחנה הדמוקרטי, אחריו סתיו שפיר, אחריהם יוצב יאיר גולן ובהמשך "ריצ'רץ'" בין המפלגות, שבמסגרתו יש לברק ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה – 3, 7, 9, 10, 14 ו-15. שפיר מגיעה לאיחוד בפלטפורמה משלה, עם המפלגה הירוקה של חברת הכנסת לשעבר יעל כהן פארן, הצפויה להשתלב ברשימה אף היא. הסכם החיבור המשולש כולל התחייבות שלא להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו באף תנאי.
"כבר במערכת הבחירות הקודמת קראתי לחיבור בשמאל וזה מה שקורה כאן עכשיו כוח גדול וחזק שרץ ביחד לבחירות", אמר הורוביץ. "נייצר כאן כוח פוליטי משמעותי שכמוהו לא קם בשמאל שנים רבות מאוד. זו משאת הנפש של הציבור. איחוד וחיבור ועשינו זאת. השמאל חזר להיות גורם חזק גדול ומשפיע נגמר עידן החנופה לימין".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
ציוץ ראשון בטוויטר של אהוד ברק, אחרי ההכרזה של המחנה הדמוקרטי
ציוץ ראשון בטוויטר של אהוד ברק, אחרי ההכרזה של המחנה הדמוקרטי

על פי ההסכמות שהושגו, מפלגת המחנה הדמוקרטי לא תיכנס לממשלת ימין. השלישייה – עוד סוכם כי אהוד ברק ויעציו יובילו את קמפיין הבחירות וברק הבטיח לתת פייט לנתניהו, חד, חזק ובהיר.
שלישיית ההנהגה, הורוביץ', שפיר וברק – אמורה לקבל מעתה החלטות במשותף. ‏גורמים באיחוד מסרו שברק לא ביקש או קיבל התחייבות להיות שר. "לכל מי שדאג שמס' 10 לא ריאלי. אני מבטיח הוא יהיה ריאלי ועוד איך. אנחנו ניתן למשטר נתניהו פייט כמו שלא נתנו לו 20 שנה – וננצח", אמר ברק.
ברק התייחס גם למפלגת העבודה ואמר כי הוא מצפה לחיבורים נוספים. הבוקר הוא פנה בטוויטר לפרץ וצייץ: "‏עמיר, קיבלת עצה רעה, מיועץ רע, להצטרף למקהלת השקרים של נתניהו. היריב שלך לא נמצא כאן. הוא נמצא בבלפור. יש עוד זמן לתקן. לא להתנצל – זה לא חשוב – אלא להצטרף אל מחנה השינוי באיחוד גדול. אנחנו נקבל אותך בזרועות פתוחות."


באדיבות כאן חדשות, כאן 11

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן