Skip to content

דלק מוטורס משיקה בישראל את ה- BMW S 1000 RR, המחיר החל מ 160 אלף שח

דלק מוטורס החלה בשיווק הסופרבייק החדש - BMW S 1000 RR. בארץ ישווק האופנוע בשלוש רמות גימור: ה- Pure במחיר של 159,900שח, ה- Race במחיר 179,900שח וה- M במחיר 199,900שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אומר קלאודיו דה מרטינו, ראש צוות טכנולוגיית רכב. "האתגר שקיבלנו היה  לקחת את הדגם הקודם – שהיווה כוח דומיננטי בכל התחומים במשך 10 שנים – ולשפר באופן משמעותי את הביצועים שלו. תרגמנו זאת ליעדים ברורים: שנייה אחת מהיר יותר על המסלול, קל יותר בלמעלה מ-10 ק"ג, ונוח יותר לשליטה. יעדים אלה שימשו כבסיס לכל ההחלטות. התוצאה היא אופנוע חדש ומרתק שמתעלה על היעדים שהצבנו לעצמנו, ושוב יקבע את אמת המידה".

ה- BMW S 1000 RR, המחיר החל מ 160 אלף שח (צילום: באדיבות היצרן)

BMW S 1000 RR – קל עוד יותר, מהיר עוד יותר ונוח יותר לשליטה. ה-BMW S 1000 RR בעל מנוע ומתלים שפותחו לגמרי מחדש, הספק המנוע גדל ב-6 קוו"ט (8 כ"ס) ל-152 קוו"ט (207 כ"ס) והפחתת המשקל מ-208 ק"ג ל-197 ק"ג (193.5 ק"ג ברמת גימורM ), אופנוע הסופר ספורט שהושק לראשונה ב-2009 מציג כעת דור שלישי חדש לחלוטין. בנוסף לביצועים משופרים, התמקדנו גם בהפיכת ה-RR החדש למהיר יותר לפחות בשנייה אחת מאשר קודמו, העיצוב ידידותי יותר למשתמש ובהבטחה שהוא מציע את יכולות השליטה והרכיבה הטובות ביותר. בין אם מדובר בשימוש יומיומי, בכבישים כפריים מפותלים או ברכיבה עם ביצועים גבוהים במסלול המרוצים – ה-RR החדש עונה על כל הציפיות. זאת במיוחד משום שהיצרן הביא את מערכות הסיוע לרוכב כגון בקרת אחיזה ובקרת הרמת גלגל (Wheelie), ABS ובקרת זינוק בעלייה לרמות חדשות לגמרי; כמו גם את מערכת תאורת LED ומסך TFT הגדול.

קל יותר מהיר יותר ונוח יותר לשליטה (צילום:באדיבות היצרן)

מנוע שפותח לאחרונה עם טכנולוגיית BMW ShiftCam לכוח משופר בטווח מהירויות המנוע הנמוכות והבינוניות, והגברת ההספק בקצה העליון של טווח הסל"ד. עם מנוע 4 הצילינדרים בטור החדש שפותח לאחרונה, שמשקלו הופחת ב-4 ק"ג, ה-RR החדש משיג רמה חדשה לגמרי של ביצועים. לשם כך, לא רק שביצענו אופטימיזציה של הגיאומטריה של פתחי היניקה והפליטה, האופנוע מגיע כעת גם עם טכנולוגיית BMW ShiftCam – טכנולוגיה חדשה לחלוטין עבור האופנועים של BMW המשנה את תזמון השסתומים ואת מהלך השסתומים בצד היניקה. סעפת יניקה חדשה ומערכת פליטה חדשה, קלה יותר ב-1.3 ק"ג, תורמות גם הן לשיפור הביצועים הכוללים. איכות הרכיבה ויכולות ההאצה נהנות ממומנט מוגבר באופן משמעותי על פני טווח רחב של מהירויות מנוע.

מערכת מתלים חדשה עם גיאומטריית מתלים שזכתה לפיתוח נוסף, להשגת דיוק רכיבה גבוה עוד יותר ושיפור נוסף בהתנהגות הכביש.

שבעה מצבי רכיבה כסטנדרט באופנועים שישווקו בישראל בכל רמות הגימור, כחלק מחבילת riding  modes pro להתאמה אופטימלית. להתאמה אידיאלית לתנאי שימוש מגוונים, ה-RR החדש מצויד כסטנדרט בארבעה מצבים –  "גשם", "כביש", "דינמי" ו-"מרוץ". לאלה המעוניינים בפעילות מעמיקה יותר בעולם המרוצים ומסלולי המרוצים, מציעה אופציית Pro Modes שלושה מצבי רכיבה נוספים (Race Pro 1-3), הניתנים להתאמה בקלות. הם מאפשרים התאמה אישית של תפקודי הבקרה המגוונים ביותר, כגון בקרת האחיזה הדינמית DTC, ABS וזיהוי הרמת גלגל (Wheelie) וכן של עקומת המצערת (כוונון המומנט) ובלם המנוע כדי להתאים לרמת המיומנות של הרוכב ולסגנון הרכיבה שלו. מאפיינים אחרים שמגיעים עם אופציית Pro Modes הם מערכת Launch Control לזינוקים מושלמים במרוצים, וכן מערכת Pit Lane Limiter להיצמדות מדויקת למהירויות המותרות בנתיב הטיפולים. העלאות והורדות הילוכים מהירות להפליא ללא שימוש במצמד מתאפשרות על-ידי HP Shift Assistant Pro (עזר להחלפת הילוכים), אשר כלול כסטנדרט.

בקרת הרמת גלגל (Wheelie control) צילום באדיבות היצרן

ריכוז חיישנים חדש, למדידה ב-6 צירים, מעניק רמה חסרת תקדים של איכות בקרה. בקרת אחיזה דינמית DTC, ובקרת  הרמת גלגל (Wheelie control). לוח מחוונים רב-תפקודי עם צג TFT 6.5 אינץ' צבעוני עם תצוגה ברורה בכל תנאי התאורה ומגוון מרבי של מידע. לוח המחוונים של ה-RR החדש פותח גם הוא לגמרי מחדש והוא מתוכנן כעת ברמה גבוהה עוד יותר לשימוש במרוצי סופר ספורט. בנוסף למגוון הרב של המידע, המפתחים של BMW Motorrad הקדישו תשומת לב מיוחדת כדי להבטיח שמסך     ה-TFT בגודל 6.5 אינץ' יספק קריאות מצוינת – גם בתנאי תאורה קשים. המטרה הייתה להציע לרוכב תצוגות מסך מותאמות אישית עבור שימושים שונים. מסך Pure Ride מציג את כל המידע הדרוש לשימוש רגיל בכביש, בעוד ששלושת מסכי Core מתוכננים לשימוש במסלול המרוצים, כאשר מד הסל"ד מוצג בצורה אנלוגית  או בתור תרשים עמודות.

עיצוב דינמי והנדסת אנוש אופטימלית (צילום:באדיבות היצרן)

עיצוב דינמי עוד יותר עם הנדסת אנוש אופטימלית ושילובי צבעים אטרקטיביים. התצורה החדשה של השלדה הראשית Flex Frame – אפשרה לייצר מיכל דלק ופריטי חיפוי צנומים הרבה יותר באזור הישיבה, לשיפור נוסף בתמיכה ובלפיתת הברכיים. יתר על כן, משטחי מגע אופטימליים ומשולש ארגונומי מוגדר חדש בין קצוות הכידון, משטח המושב ומשענות הרגליים מעניקים הנדסת אנוש אופטימלית. במקביל, מאפייני מרכב שפותחו לגמרי מחדש מבטיחים שה-RR החדש מזוהה מיד כדגם חדש. תורם לכך היטב העיצוב הדינמי שמתאפיין בשתי ערכות צבעים בעלות אופי שונה: גימור Racing Red ו-Motorsport.

המפרט בארץ: אופנוע ה- BMW S 1000 RR ישווק בישראל בשלוש רמות גימור: רמת הגימור Pure: מצוידת במפרט עשיר במיוחד הכולל את Riding modes Pro, DDC וחיישני לחץ אוויר. רמת הגימור Race : כוללת שלדה מתכווננת, מצבר M  קל וחישוקים קלים (אלומיניום מחושל)  ורמת גימור M: כוללת צביעת Motorsport מיוחדת, שלדה מתכווננת, חישוקי קרבון קלים במיוחד, מצבר M  ומושב M – רמת הגימור הכי קלה ומאובזרת של האופנוע עם משקל של 193.5 ק"ג בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן