Skip to content

נהג מונית הורשע במסירת ידיעה כוזבת למשטרה

לאחר שנתפס בביצוע עבירת תנועה טען נהג המונית כי נשדד על ידי שלושה נוסעים. למחרת התוודה כי שיקר, אך בית המשפט הרשיע אותו במסירת ידיעה כוזבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שנתפס בביצוע עבירת תנועה טען נהג המונית כי נשדד על ידי שלושה נוסעים. למחרת התוודה כי שיקר, אך בית המשפט הרשיע אותו במסירת ידיעה כוזבת

מאת אבירם זינו

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (א') עבודות שירות, קנס ומאסר על-תנאי על גרשון גאגולאשווילי בגין מסירת ידיעה כוזבת למשטרה על שוד שלא אירע. גאגולאשווילי, נהג מונית תושב באר שבע, הורשע בכך שב-2008 טען בפני משטרת באר שבע כי נשדד על ידי שלושה נוסעים שהסיע במונית, זאת רגע לאחר שביצע עבירת תנועה.

במהלך המשפט  טענה המדינה כי עבירה של ידיעה כוזבת "הינה עבירה חמורה משום שהיא נוטלת משאבים ציבוריים של זמן ומאמץ שוטרים בטיפול בתלונות שווא." מנגד טענה עו"ד אנג'ליקה כהן, שייצגה את גאגולאשווילי,  כי יש לבטל את ההרשעה ולהסתפק בעבודות לשירות הציבור, בהתאם להמלצת שירות המבחן. כמו כן טענה כי העבירה בוצעה "מחרדה לאחר ביצוע עבירת תעבורה ומתוך פניקה וחוסר מחשבה רגעי. לא היה מדובר בידיעה כוזבת כדי להונות חברת ביטוח, וכבר למחרת התוודה והביע חרטה על המעשה. לא בוזבזו משאבים כלכליים, זמן ומאמץ של המשטרה ולכן הנזק הינו מינימלי". הסנגורית הוסיפה כי מדובר באדם נורמטיבי, ששירת בצבא ומצוי במצוקה כלכלית.

השופט לא קיבל את טענות הסנגורית באשר לביטול ההרשעה, וקבע כי היא תיוותר על כנה. בנוגע לעונשו של הנאשם החליט השופט להסתפק במאסר על-תנאי של חודש אחד, קנס של 750 שקלים ו-60 שעות שירות לציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן