Skip to content

גראס במובן של בושם

השהייה בקוט ד'אזור שבריביירה הצרפתית, מאפשרת טיולי כוכב יומיים למבחר של יעדים, החל מעיר שהיא היכל בושם, דרך התא של "האסיר בעל מסכת הברזל" ועד לפארק הימי הגדול באירופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השהייה בקוט ד'אזור שבריביירה הצרפתית, מאפשרת טיולי כוכב יומיים למבחר של יעדים, החל מעיר שהיא אנדרטה לבושם, דרך התא של "האסיר בעל מסכת הברזל" ועד לפארק הימי הגדול באירופה

אנטיב. מקור השראה לסופרים ולציירים בינלאומיים. צילום A.Shram
אנטיב. מקור השראה לסופרים ולציירים בינלאומיים. צילום A.Shram

כתבה וצילמה עירית רוזנבלום

טיסות אייר פרנס לניס, שיחלו בתחילת אפריל, מספקים אפשרות לסיורים באזור הריביירה הצרפתית, היא הקוט ד'אזור. בכתבה הקודמת ("תמיד תהיה לנו (לא רק) פריז"), התייחסנו אל הערים ניס וקאן. מהן אפשר לצאת לביקורים ביעדים נוספים בביקורי יום, שכן מדובר בשעת נסיעה ברכב, לכל היותר.

גראס

צרפת מזוהה עם שיק צרפתי ועם ריח יוקרתי וגראס – מרחק כ-30 קילומטרים מניס – היא בירת הבשמים של העולם.

בקבוקוני בושם במוזיאון בגראס. הסטוריה של ריח
בקבוקוני בושם במוזיאון בגראס. הסטוריה של ריח

בגראס, עיר הררית עם עיר עתיקה מרשימה, פועלים כמה מיצרני הבושם הגדולים והנחשבים ביותר בצרפת. בגראס גם הוקם מוזיאון הבושם היחיד בעולם, הפורש את ההסטוריה של הפקת הבשמים לאורך השנים.
מעניין לדעת שהחפצים המבושמים הראשונים נמצאו דווקא במזרח התיכון ומתוארכים לשנת 7000 לפני הספירה. מאוחר יותר לכדו גם המצרים ריחות בשמנים מן החי ומהצומח.
המוזיאון, בן קומות אחדות, מציג, בין השאר, אריזות של בשמים מימים עברו, שמעלים זכרונות בלב כל אחד, על הבושם של אמא או של סבתא.
מחיר הכניסה למוזיאון הוא 3 אירו.

www.museesdegrasse.com

 

לצד המוזיאון שוכן מוזיאון נוסף, פרטי, הוא מוזיאון הבשמים של פרגונאר, הקרוי על שם הצייר ז'אן אונורה פרגונאר, יליד גראס.

מרכז המבקרים במפעל הבושם פרגונאר בגראס
מרכז המבקרים במפעל הבושם פרגונאר בגראס

כאן מדובר במרכז מבקרים – שחנות לצידו – וגם במפעל, שבו אפשר לראות את ייצור הבושם, ללמוד על ההבדלים בין או דה פרפיום לפרפיום, ועל העובדה שתמציות הפרחים (טבעיות ומלאכותיות) מגיעות כיום לגראס מכל העולם. הפרחים המקומיים הם סיגליות, לבנדר, יסמין, מימוזה ואחרים, אך אחרים מגיעים ממקומות מרוחקים אף כאוסטרליה. לפרגונאר גם חנויות לטקסטיל לבית ולאופנה, כולם סמוכים זה לזה. הביקור במפעל הוא ללא תשלום.

 www.fragonard.com

אנטיב-ז'ואן לה פן

לא רחוק מקאן, מרחק של כ-10 קילומטרים, שוכנת אנטיב-ז'ואן לה פן, שהיא העיר השנייה בגודלה בקוט ד'אזור אחרי ניס (ולפני קאן). זו העיר היחידה בצרפת שנהרסה במאה השישית לספירה ונבנתה מחדש מאותם אבנים.

טירת גרימלדי באנטיב: תלמידי ציור מול עבודה של פיקאסו
טירת גרימלדי באנטיב: תלמידי ציור מול עבודה של פיקאסו

כותבים מפורסמים רבים נהגו לגור בה ולקבל בה השראה, ביניהם הסופרים ז'ול ורן, גי דה מופאסן, אנטול פראנס, האמריקאי גראהם גרין והיווני ניקוס קזנצקיס, שנהג לבלות בעיר העתיקה.
מתחילת המאה ה-20 החלו להגיע אליה גם ציירים רבים, בזכות האור המיוחד שלה. טירת גרימלדי באנטיב, שנבנתה במאה ה-16 וצופה אל הים, משמשת כיום כמוזיאון פיקאסו. פבלו פיקאסו הספרדי התגורר בחלק מהטירה בסתיו 1946 ומוצג בה אוסף גדול של יצירותיו, "מתקופת אנטיב", לצד צילומים מדרך עבודתו באותו מקום ממש.
בארצות הברית מוכרת אנטיב בזכות פסטיבל הג'ז שלה, המתקיים בסוף יולי מדי שנה בז'ואן לה פן. הפסטיבל הראשון התקיים ב-1960 והסולן בו היה סידני בשה האמריקאי.
באנטיב נפתח לא מכבר מלון רויאל אנטיב, מלון מודרני וצעיר, במיקום מרכזי, עם כל החידושים הטכנולוגיים,
www.hotelroyal-antibes.com

אתר האינטרנט של אנטיב:
www.antibesjuanlespins.com

האיש בעל מסכת הברזל

מהנמל של קאן יוצאות מעבורות אל האיים הסמוכים, איל סאן מרגרט ואיל סאן אונורה.

המצודה באיל סאן מרגרט. משקיפה על הריביירה
המצודה באיל סאן מרגרט. משקיפה על הריביירה

איל סאן מרגרט, אי ירוק הנחשב לשמורת טבע עם מסלולי הליכה וקמפינג, מפורסם בזכות המצודה הבנויה בו ואשר שימשה נקודת תצפית על אויבים המתקרבים לרצועת החוף. המצודה זכתה לפרסום בעקבות ספרו של אלכסנדר דומא על "האסיר בעל מסכת הברזל".

לא רחוק ממנו שוכן איל סאן אונורה, הנמצא בבעלות נזירים, המכינים יין ושמן זית. אפשר לבקר במינזר מהמאה החמישית ואף ללון בו במחיר של 35 אירו ללילה. לפי מדריכת תיירים בקאן, הנזירים פתוחים לעולם ואפשר לשוחח אתם על אמונתם.

 

אנטליה שבריביירה הצרפתית

למשפחות שרוצות להגיע לריביירה, מוצע, לצד המלונות העירוניים, גם כפר הנופש MMV, שמזכיר מעט את אנטליה.

MMV בקוט ד'אזור. מלון דירות ליד אגם
MMV בקוט ד'אזור. מלון דירות ליד אגם

במלון הדירות, הסמוך לעיירה מנדלייה ‭(Mandelieu)‬ ליד קאן, מבנה מרכזי ולצדו מפוזרות יחידות דיור סביב לאגם, בריכה, מתקני משחק לילדים, מגרשי טניס ובאולינג וספא מהודר, שהכניסה אליו חופשית. מדובר בדירות ששוכרים אותם ללא ארוחות.
המחיר לזוג ושני ילדים, בשבוע הפסח, הוא החל מ-1,648 אירו. בחודש יוני – החל מ-1,570 אירו, לשבוע משבת לשבת.
http://tinyurl.com/86q27sf

עוד לילדים, הפארק הימי הגדול באירופה – Marineland – שבו שישה לווייתני אורקה אדירי ממדים משתתפים במופע שחייה וקפיצות מרשים. הפארק כולל גם סוגים שונים של פינגווינים, מנהרה בעלת קירות זכוכית שסביבה שוחים כרישים אימתניים, דובי קוטב, אריות ים רעשנים ועוד.
מחיר הכניסה 38 אירו למבוגר ו-30 אירו לילד בגילאים 4-12.

www.marineland.fr

(הכותבת היתה אורחת לשכת התיירות של קוט ד'אזור ואייר פראנס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן