Skip to content

דוד פתאל, מייסד ובעלי רשת מלונות פתאל, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי 2019

רשת פתאל היא כבר הרבה מעבר לרשת בתי מלון; עם טרמינל פרטי, רשת חללי עבודה משותפים, רשת דירות אירוח, קרן השקעות בחברות טכנולוגיה, מלונות רבים באירופה, ותרומות לקהילה, זוכה הרשת להכרה במהלכי השיווק המקוריים שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איגוד השיווק הישראלי בחר בדוד פתאל, מייסד ובעל השליטה ברשת מלונות פתאל, לאיש השיווק של חודש יולי 2019. נימוקי ועדת השיווק: "אסטרטגיה יוצאת דופן בתחום התיירות והמלונאות, שהפכה את הרשת למותג מצליח ובינלאומי".

רשת פתאל החלה את החדירה לאירופה בפברואר 2006, כשמטרתה להקים מלונות עסקים במרכזי ערים ושדות תעופה – ברמה של 3 כוכבים פלוס, עד 4 פלוס – תחת מותגי הרשת לאונרדו, NYX  ו-JURYS.

דוד פתאל, מייסד ובעל השליטה ברשת מלונות פתאל. "אסטרטגיה יוצאת דופן של גיוון עסקי רב"

המהלך זכה להצלחה רבה, והוביל לצמיחה הדרמטית ביותר שידעה החברה בשנים האחרונות. כיום פריסת מלונות הרשת (מלבד ישראל) כוללת למעלה מ-200 מלונות, עם יותר מ-40 אלף חדרים ו-14 אלף עובדים ב-20 מדינות כמו בריטניה, הולנד, פולין, הונגריה, אוסטריה, יוון, איטליה, ספרד ועוד.

בנוסף, הכנסות הרשת בבריטניה ואירלנד זינקו באופן דרמטי ב-585% בין 2017 ל-2018, מ-90 מיליון ל-617 מיליון שקל. בתקופת זמן זו, הכנסות הרשת בשאר מדינות אירופה גדלו ב-27% מ-1.284 ל-1.631 מיליארד שקלים.

במקביל לפעילות הרשת הבינלאומית, נכנסה החברה לאחרונה לשוק האירוח בדירות להשכרה בתל אביב, חיפה ובאר שבע תחת המותג MASTER, המציע מודל ייחודי של חוויית אירוח ייחודית בדירות יוקרתיות במיקומים אסטרטגיים עם שירות של בתי מלון.

טרמינל לרשת בתי מלון? בעצם, למה לא? צילום: יונתן רייף

בנוסף, הרחיבה הרשת את מוקדיה העסקיים, והשיקה את מותג החללים המשותפים ROOMS, המציע עמדות עבודה, משרדים פרטיים וחדרי ישיבות להשכרה.

רשת מתחמי העבודה המשותפים הושקה באופן רשמי לפני כחודש תחת שם המותג ROOMS. חלל העבודה הראשון נפתח במלון NYX בתל אביב, ובקרוב ייפתח המתחם השני ברעננה, ולאחר מכן בערים נוספות בארץ ובעולם.

מיזם חללי העבודה הוא המיזם החדש של נדב פתאל, שמשמש כמנכ"ל ROOMS, ומטרתו להפגיש בין עולם המלונאות לעולם מתחמי העבודה המשותפים. מדובר בקונספט חדש בענף בישראל ובזירה הבין-לאומית, המשלב שני תחומים: Work & Hospitality.

המתחמים מחולקים לחדרים וניתנים להשכרה לתקופות שונות לפי גודל ובהתאם לצורך של השוכרים, החל מחדרים פרטיים שבהם עמדת עבודה אחת, חדרים זוגיים עם שתי עמדות עבודה, ועד לחדרים שבהם יש שבע עמדות עבודה וחדרי ישיבות בגדלים שונים.

אפשרויות אלו, אומרים ברשת, מבדלות את ROOMS מכל מה שהיה מוכר עד כה בתחום, ומאפשר לרשת להציע מגוון אפשרויות לשוכרים ולאורחים במתחמי העבודה החדשים. למשל: דוגמת שימוש בחדר הכושר ובספא, הזמנת Room Service לחלל העבודה, ארוחת בוקר במסעדת המלון וגם לינה במלון עצמו.

"המטרה שלנו היא כמובן לגדול ולצאת גם לחו"ל עם Rooms, שתציע בהמשך אפשרויות שימוש שונות המשלבות לינה בבתי המלון שלנו, ועבודה בחללי העבודה", אומרים בהנהלת הרשת.

בנוסף השיקה רשת פתאל את JOURNEY VENTURES, קרן השקעות בחברות טכנולוגיות בתחום ה"טראוול טק" בתעשיית התיירות והמלונאות.

אבל רשת פתאל לא מהססת לחדור לתחומים נוספים. באפריל 2019 השיקה הרשת, בהשקעה של כ-18 מיליון שקלים, את הטרמינל הפרטי הראשון בישראל, הכולל אזורי ישיבה, מקלחות, מרכז עסקים, לינה בחדר פרטי ועוד. הטרמינל הפרטי ממוקם בטרמינל 1, בחלק הצמוד למתחם "מצדה".

הטרמינל הפרטי של רשת פתאל. צילום: רגב כלף

כמו כן מיתגה הרשת מחדש את מועדון החברים "שמיים", הכולל תוכנית הטבות, המיועדת ללקוחות הרשת, תחת השם "פתאל וחברים".

לצד כל הפעילות העסקית, רשת פתאל משקיעה משאבים רבים בתרומה לקהילה במסגרתה הקימה את מלונית "לב פתאל" לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם בחיפה (רמב"ם). כמו כן, החברה מעסיקה כ-80 עובדים עם מוגבלויות בתפקידים מגוונים, ומאמצת עמותות כמו 'הקו המאחד', 'לקט ישראל', 'גדולים מהחיים' ו'עזרה למרפא'.

מנימוקי ועדת השיווק: "באמצעות אסטרטגיה יוצאת דופן של גיוון עסקי רב, המאופיינת בריבוי מותגים, כניסה לתחומים נישתיים ולקיחה לא מבוטלת של סיכונים, הצליח דוד פתאל, לבנות בשני עשורים בלבד, מותג מלונאות בעל שם עולמי, הכולל למעלה מ-200 מלונות ב-20 מדינות ברחבי העולם. מדובר באסטרטגיה, השונה מזו המקובלת כיום בשוק התיירות והמלונאות, ולכן יהיה מעניין להמשיך ולבחון את הצלחת החברה גם בעוד מספר שנים, לאור אסטרטגיה זו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן