Skip to content

טכנולוגיה ישראלית משפרת ב-30 אחוז את אבחון מחלות הלב בבדיקת א.ק.ג במאמץ

כתב העת Journal of Cardiology American פרסם מחקר של חברת BSP הישראלית, המראה כי טכנולוגיה שפיתחה החברה עשויה להביא לשיפור רב ביכולת האבחון של מחלת לב איסכמית. הטכנולוגיה קיבלה את אישורי ה- FDA וה- CE, והוטמעה במערכות אבחון שהותקנו במרכזים רפואיים ברחבי העולם ובישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב העת  Journal of Cardiology American פרסם מחקר של חברת BSP הישראלית, המראה כי טכנולוגיה שפיתחה החברה עשויה להביא לשיפור רב ביכולת האבחון של מחלת לב איסכמית. הטכנולוגיה קיבלה את אישורי ה- FDA וה- CE, והוטמעה במערכות אבחון שהותקנו במרכזים רפואיים ברחבי העולם ובישראל

כתב עת רפואי מוביל בתחום הקרדיולוגיה, Journal of Cardiology American, פרסם בגיליונו האחרון (מרץ 2012) מחקר של חברת BSP  הישראלית, שנערך בבי"ח שיבא ובאסותא (לשעבר פרוקרדיה), אשר בוחן טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי חברת בי.אס.פי מרמת החייל בתחום ה-א.ק.ג במאמץ.

מתוצאות המחקר, כפי שפורסמו בכתב העת, עולה כי הטכנולוגיה, הנקראת HyperQ, והינה למעשה פיתוח של יכולת אבחון של חסימת העורקים הכליליים על ידי בדיקת א.ק.ג במאמץ, משפרת את יכולת אבחון המחלה בחולים ב-30 אחוז, לעומת בדיקת א.ק.ג במאמץ הנהוגה היום. מהנתונים עלה, כי בעוד שבדיקת ה-א.ק.ג במאמץ הרגילה זיהתה נכונה 39% מהחולים, בדיקת ה- HyperQ  הצליחה לזהות נכונה 69% מהחולים. מכאן, הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את רגישות הבדיקה, כלומר את יכולת אבחון מצב מחלה בקרב הנבדקים החולים.

כמו כן, הטכנולוגיה החדשה משפרת גם את סגוליות הבדיקה  מ- 82% ל – 86% – שמשמעותה הקטנת מספר הנבדקים הבריאים שמאובחנים באופן שגוי כחולים.

מהתוצאות עולה, כי שימוש בטכנולוגיית HyperQ, שאינה פולשנית, שיפרה משמעותית את רמת הדיוק של בדיקת הא.ק.ג במאמץ לצורך אבחון מחלות לב, גם בקרב נשים וגם בקרב גברים.

בחברת BSP,  מציינים כי הטמעת הטכנולוגיה בבדיקות המאמץ עשויה להוריד באופן משמעותי את מספרן של בדיקות מיותרות, שחלקן פולשניות או מצריכות חשיפה משמעותית של הנבדק לקרינה, ואשר מבוצעות עקב אבחון שגוי בבדיקת א.ק.ג במאמץ.

המאמר, שהתפרסם בגיליון האחרון של כתב העת האמריקאי, מסכם את תוצאותיו של מחקר מדעי מקיף שביצעה החברה, שמטרתו השוואה בין ביצועי ניתוח מדד ה- HyperQ למבחן א.ק.ג במאמץ קונבנציונלי ואבחון מחלת לב איסכמית באוכלוסייה גדולה של נבדקים.

ההשוואה נעשתה ביחס לתוצאות מיפוי לב במאמץ אותו עברו כל הנבדקים. המחקר כלל 996 נבדקים ונערך בישראל בשני מרכזים רפואיים: המרכז הרפואי אסותא בתל אביב והמרכז הרפואי שיבא בתל השומר. החוקרים הראשיים במחקר היו ד"ר טלי שריר מהמרכז הרפואי אסותא ופרופ' פייר שורקי מהמרכז הרפואי הלל יפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן