Skip to content

פסטיבל מרתק

מתל אביב למלטה לראשונה תשתתף ישראל בתחרות הבינלאומית, "14 דרכים למלטה" שתצא לדרך ב- 8 לספטמבר 48 מתחרים מרחבי העולם יגיעו לארץ  כדי להשתתף בתחרות הבינלאומית לפסנתר שתתקיים בביה"ס ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב, בתמיכת הקרן האירופאית לתמיכה באמנות, שמושבה במלטה. ישראל היא התחנה החמישית במסע לַתחרות במלטה. התחרות הראשונה התקיימה בהמבורג-גרמניה, ואחריה יתקיימו תחרויות בווינה, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתל אביב למלטה

לראשונה תשתתף ישראל בתחרות הבינלאומית, "14 דרכים למלטה" שתצא לדרך ב- 8 לספטמבר

48 מתחרים מרחבי העולם יגיעו לארץ  כדי להשתתף בתחרות הבינלאומית לפסנתר שתתקיים בביה"ס ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב, בתמיכת הקרן האירופאית לתמיכה באמנות, שמושבה במלטה.

ישראל היא התחנה החמישית במסע לַתחרות במלטה. התחרות הראשונה התקיימה בהמבורג-גרמניה, ואחריה יתקיימו תחרויות בווינה, וושינגטון, שנחאי, תל אביב, ירבאן, טוקיו, מוסקבה, לונדון,  ציריך, אנטוורפן, סיאול, רומא וברלין. בשנת 2021 תתקיים התחרות בוואלטה, מלטה – בה ישתתפו 70 זוכי המקומות הראשונים בכל 14 התחרויות. הפרסים הכספיים נדיבים במיוחד,  ומי שיזכה בתחרות יוחתם על חוזה לקונצרטים רבים ברחבי העולם.

בתחרות שתתקיים בארץ יוענקו לשלושת המקומות הראשונים פרסים בסכום של  50,000 יורו, 25,000 יורו, ו- 10,000 יורו. חמשת הפסנתרנים שיגיעו למקומות הראשונים ישתתפו גם בתחרות במלטה בשנת 2021. רשימת המשתתפים שעברו מיון ראשוני תפורסם בקרוב.

 בראש חבר השופטים פרופסור תומר לב, מנהל ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה. איתו בחבר השופטים הבינלאומי יישבו: דמיטרי אלכסייב, הפסנתרן הרוסי מבריטניה; בדלבלי פרהאד (Badalbayli Farhad) – פסנתרן, מורה ומלחין המגיע מאזרביג'אן;  הְסינג צ'ואן ג'יזל הְסין, (Hsing-Chwen Giselle Hsin), פסנתרנית, מורה לפסנתר ומנהלת המכון למוסיקה שבאוניברסיטת טאיפיי, טאיוואן; פרופ' עמנואל קרסובסקי, מורה לפסנתר ולמוסיקה קאמרית, לשעבר ראש המחלקה לפסנתר בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה;     פרופ' אסף זהר, ראש מחלקת הפסנתר בבית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה. בשלבים האחרונים יצטרף לחבר השופטים פרופ' אריה ורדי, אף הוא מצוות מחלקת הפסנתר של ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה.

שלבי התחרות

 (מ-8.9.2019 עד 10.9.2019) ינגנו המתחרים רסיטל של 25-30 דקות, שיכלול פרק ראשון מתוך סונטה לפסנתר מתוך יצירות של היידן, מוצרט, קלמנטי ויצירות מוקדמות של בטהובן, וכן יצירה רומנטית הידועה בשל הקושי המוסיקלי/טכני שבביצועה.

 לשלב השני יעלו 12 משתתפים, כל אחד מהם יבצע בשלב זה  רסיטל של עד כשעה, ובו יצירת חובה: שלושה קטעים מתוך הסוויטה "זיכרונות ילדות" מאת אלכסיי שור – מלחין הבית של  התחרות – וסונטה שלמה מאת בטהובן או שוברט. המשתתפים אינם יכולים לחזור על יצירות שנוגנו בשלב הראשון.

לשלב  חצי הגמר (השלישי), (15.9.2019)  יעפילו 6 משתתפים שינגנו קונצ'רטו שלם בליווי פסנתר שני, מתוך מבחר יצירות קלאסיות ורומנטיות.  

לשלב הגמר (16.9.2019) יעלו שלושת הזוכים. הם ינגנו קונצ'רטו בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוח המנהל המוסיקלי של האירוע דמיטרי יבלונסקי במשכן לאמנויות הבמה.

במקביל לתחרות ינצח דמיטרי יבלונסקי על תזמורת רשות השידור, שתלווה את נגן הקלרינט פאול מאייר והפסנתרן אלכסנדר גינדין  בירושלים (11.9.2019)  ובבית האופרה (15.9.2019).

 שלמה מינץ – הכנר האהוב – יבצע יצירה של אנדרי שור, – וקונרד ואן אלפן ינצח על ערב שכולו רומנטיקה – מצ'ייקובסקי ועד סן סאנס – בו תבצע התזמורת גם את הסימפוניה השביעית של בטהובן ב- 12.9.2019 – בירושלים, וב-14.9.2019 בבית האופרה.

 הפסנתרן אינגולף וונדר ינגן רסיטל עם יצירות מאת מוצרט, שופן, ליסט ושור (13.9.2019) בהיכל התרבות, תל אביב.

על קונצרט הגמר ינצח דמיטרי יבלונסקי; את הזוכים תלווה התזמורת הסימפונית ירושלים (16.9.2019, המשכן לאמנויות הבמה).

אודות האמנים

הצ'לן והמנצח דמיטרי יבלונסקי הופיע כסולן כבר בגיל 9(!) והיה מועמד לפרסי גראמי על הקלטותיו. כיום הוא מכהן כמנהל המוזיקלי של הווירטואוזים מקייב.   ב-1977  היגר לארה"ב עם אמו, הפסנתרנית אוקסנה יבלונסקה. כיום הוא מלמד באקדמיה למוזיקה שבתל אביב.

נגן הקונטרה-בס והמנצח קונרד ואן אלפן (Conrad van Alphen) הוא יליד דרום אפריקה (פרטוריה), שעבר בנעוריו להולנד. כיום הוא מנצח על התזמורות הבולטות במוסקבה וברחבי רוסיה. הוא ייסד בעבר את התזמורת הסימפונית של רוטרדם שזכתה תחת שרביטו להכרה בינלאומית. הקלטותיו זכו לפרסים ולציונים ולשבח.   הכנר שלמה מינץ, יליד מוסקבה שעלה לארץ בגיל שנתיים, זכה בפרסים רבים על הופעותיו והקלטותיו, ובתואר ד"ר כבוד מאוניברסיטת באר שבע. היה בן חסותו של אייזק שטרן, ולמד בין השאר אצל אילונה פהר ואצל דורותי דיליי. הופיע עם גדולי המוזיקאים בעולם והיה הפטרון של "קשת אלון".

הקלרניתן הצרפתי פול מאייר התמנה לאחרונה למנהל האמנותי של התזמורת הקאמרית במנהיים לעונה 2020-2019. בגיל 17 דרך כוכבו ומאז הופיע עם מוזיקאים בולטים בתחום הקלאסי והג'ז. הוא ייסד את הרכב הסולנים של אלזס. לוצ'אנו בריו הלחין  למענו יצירה ("Alternatim").  מאייר מקפיד לקדם יצירות בנות זמננו. הוא ייסד עם החלילן עמנואל פּאיו את הרכב כלי הנשיפה "Les Vents Français". הוא מרבה להתארח בפסטיבל המוזיקה הקאמרית הירושלמי.

הפסנתרן אלכסנדר גינדין זכה בתואר "אמן של רוסיה" והקליט 30 אלבומים. הוא מכהן כשופט בתחרויות גם בטלוויזיה וכמנהל אמנותי של סדרות מוזיקליות במוסקבה וברחבי העולם.

הפסנתרן אינגולף וונדר (Ingolf Wunder) התחיל לנגן בגיל 4 על כינור. כשהיה  בן 14 התגלה כישרונו לפסנתר. מספר חודשים אחר כך כבר השתתף בתחרות בינלאומית באיטליה, וזכה בפרס הראשון. אחריו זכה בפרסים ראשונים בתחרויות נוספות: בגיל 16 זכה בפרס הראשון בתחרות על שם ליסט בהונגריה. השתתף בתחרות שופן בפולין, בשנת 2010 וזכה בשלל פרסים: בפרס השני, בפרס חביב הקהל, בפרס על ביצוע הקונצ'רטו, ובפרס על הביצוע הטוב ביותר של פולונז פנטסטיק. וונדר מקליט בחברה היוקרתית דויטשה גרמופון ומופיע בכל העולם. לפני שנתיים הקים עם רעייתו פולינה את appassio.com – אתר ללימוד מקוון של נגינה בפסנתר:

אלכסיי שור (Alexey Shor) – שיצירותיו נוגנו בכמה מאולמות הקונצרטים הבולטים  בעולם והוקלטו על ידי החברות היוקרתיות ביותר – הוא מלחין הבית של התזמורת הפילהרמונית של מלטה, התזמורת הארמנית הלאומית, והתזמורת הקאמרית סאלוֹמֶה. הוא גם מלחין הבית של תחרות הפסנתר הבינלאומית של מלטה. יצירותיו בוצעו על ידי מבחר גדול של אמנים. שור הוא גם ד"ר למתמטיקה בעל רקע בעולם ההייטק.

ולנו לא נותר אלא להחזיק אצבעות למתחרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן