Skip to content

וועדת הבחירות: סתיו שפיר סירבה לרדת מהפודיום, והוצאה מהאולם

חברת הכנסת שהאריכה בדבריה הנזעמים כנגד תנועת עוצמה יהודית, לא שעתה ליו"ר הועדה שדרש ממנה לסיים, מיקרפונה נותק והיא הוצאה מהאולם. עו"ד בן גביר מאיים בתביעת דיבה. שפיר: לא תפחידו אותי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקרית מביכה אירעה הבוקר (רביעי) בוועדת הבחירות לכנסת ה-22. חברת הכנסת (המחנה הדמוקרטי), תקפה בחריפות את תנועת עוצמה יהודית ואת עו"ד איתמר בן גביר, ושוסעה בקריאות נזעמות מצידו ומצד חברי וועדה חרדיים אחרים. יו"ר הוועדה, השופט והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, יוחנן מלצר פנה אליה מספר פעמים ובקשת לקצר ולסיים כשהוא מסביר לה שהיא לוקחת את זמן חבריה לתנועה שנרשמו דבר לפני חברי הועדה. שפיר השיבה כי היא דורשת לסיים את דבריה וטענה כי דבריה משוסעים בבריונות ולא נשמעים. לאחר שמלצר בקש ממנה מספר פעמים והיא לא נענתה הוא הרים את קולו ולבסוף ניתק לה את המיקרופון והיא הוצאה מהאולם.

יו"ר וועדת הבחירות, השופט יוחנן מלצר (צילום מסך משידורי הוועדה)
יו"ר וועדת הבחירות, השופט יוחנן מלצר (צילום מסך משידורי הוועדה)



צפו: סתיו שפיר מסרבת לרדת מהדוכן (צילום באדיבות שידורי הכנסת)

וועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט חנן מלצר דנה היום  בבקשות הפסילה של רשימות ומועמדים לכנסת ה-22. כחול לבן, העבודה, המרכז הרפורמי לדת ומדינה וח"כ עיסאווי פריג' ביקשו לפסול את רשימת עוצמה יהודית וכן באופן פרטני שלושה מתמודדים מטעמה: בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ואת איתמר בן גביר. מנגד, דנה הוועדה בבקשות שהגישה רשימת עוצמה יהודית לפסול את הרשימה המשותפת ואת מפלגת "יש עתיד", כביכול בשל התבטאויות גזעניות של יאיר לפיד נגד החרדים. כל החלטה שתקבל הוועדה צפויה להגיע לאחר מכן לבג"ץ.

 

יתבע חצי מיליון ש"ח על הוצאת דיבה - איתמר בן גביר (צילום משידורי הכנסת)
יתבע חצי מיליון ש"ח על הוצאת דיבה - איתמר בן גביר (צילום משידורי הכנסת)

את היטלר היית מעלה לשידור?
בשלבי התנצחות בין שפיר לבן גביר הטיח עורך הדין בחברת הכנסת  כי השוותה אותו להיטלר ואמר שיש  תביעת דיבה בדרך בסך חצי מיליון שקל. בן גביר התכוון לדברי חברת הכנסת שהגיבה לציוץ שהעלה כתב
'Ynet' רן הבוקר בו ציין כי בשידורי גלי צה"ל, גם הם הבוקר, רינו צרור נזף בשפיר, לאחר שזו נזפה בו קודם על שאפשר לעו"ד בן גביר להתראיין בשידור.
שפיר צייצה בתגובה: "‏
רן היקר, בלי להשוות, חלילה – את היטלר היית מעלה לשידור? חופש ביטוי כן – הסתה לגזענות, לא. חופש ביטוי כן, פגיעה בדמוקרטיה – לא.  בלי פחד".

תגובת שפיר: לא תפחידו אותנו (צילום מדף הפייסבוק של שפיר)
תגובת שפיר: לא תפחידו אותנו (צילום מדף הפייסבוק של שפיר)

תמו ימי הפחד

"סתיו שפיר, שהתחברה למחפיץ הנשים אהוד ברק ממשיכה להסית ולעשות זילות לשואה מחמת חוסר ידע משווע, וממשיכה להשוות את גדולי רוצחי העם היהודי לנאמניו ואוהביו. הגיע הזמן לעצור את ההסתה הפרועה שלה והגיע הזמן שתדע היא וכל מי שיסית כי יש מחיר לדבריו", אמר היום עו"ד בן גביר.

המחנה הדמוקרטי׳ הגיב לדברים אלו ומסר ״תמו ימי הפחד- אנחנו לא מפחדים להילחם בכהניסטים המסיתים, החשוכים והגזענים. בכל מקום, גם בדיון של ועדת הבחירות המרכזית שבו מושמע חזון המשיחיות, מפלגת ׳המחנה הדמוקרטי׳ תילחם בכל הכוח, למען החזון הציוני״.

 תפסלו את גופשטיין ומרזל? – ככה מפילים שלטון

בעת מתן תגובתו לוועדת הבחירות, איתמר בן גביר, תקף בחריפות נגד הקריאה לפסול אותו ואת רשימתו. "היועמ"ש הודיע שהוא תומך בפסילת מרזל וגופשטיין – ככה מפילים שלטון במדינת ישראל", אמר. "בלי עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית. יום לפני הדיון מודיעים על כתב אישום נגד גופשטיין. כך לא מתנהלת דמוקרטיה. היום זה אנחנו, מחר זה נתניהו, מחרתיים זה כל אחד מכם. שלטון לא מפילים בצורה כזאת".

"ברמלה יש גזענות נגד יהודים", הוסיף בן גביר. "לילדים יהודים לא נותנים לשחק בגני משחקים. אנחנו לא נגד כל הערבים. מי שהוא נאמן – אהלן וסהלן. מי שלא נאמן – אני לא רוצה אותו כאן. בצעדות באום אל פחם זרקו אבנים וצעקו איטבאח אל יהוד – אלה האנשים שיש לי בעיה איתם. אותם אני רוצה לזרוק מכאן. יש הרבה מאוד ערבים שהם נאמנים אבל יש גם הרבה שלא. מי שמקבל שזו מדינה יהודית – הוא נאמן."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן