Skip to content

נציג העבודה גשר לא נכח בהצבעה ורשימת עוצמה יהודית אושרה לכנסת

הנציג, גיסו של יו"ר המפלגה טען שחשב שיהיה לו מליף וחזר למצפה רימון. פרץ: טעות אנוש, מחר נפנה לבג"ץ, בגגוש השמאל מרכז תקפו את העבודה בחריפות: "אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במצב של תיקו 15 מול 15 מליאת ועדת הבחירות המרכזית הצביעה הערב (רביעי) ודחתה את הבקשות לפסול את התמודדותם של רשימת עוצמה יהודית וחבריה מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-22. מפלגת העבודה – גשר שנציגה "נעדר" באופן יותר ממתמיה, מההצבעה  אפשרה את כניסת רשימת עוצמה יהודית לכנסת על נציגיה איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. כל זאת למרות שגם היועץ המשפטי לממשלה, התנגד לאשר את מועמדות גופשטין ומרזל לכנסת.

איתמר בן גביר הבוקר ונציגי רשימת עוצמה יהודית בוועדת הבחירות (צילום משידורי הכנסת)
איתמר בן גביר הבוקר ונציגי רשימת עוצמה יהודית בוועדת הבחירות (צילום משידורי הכנסת)

לאחר מכן אישרה הוועדה גם את התמודדות הרשימה המשותפת, וכן את התמודדות כחול לבן אחרי שעוצמה יהודית ביקשה לפסול אותה. אישור המתמודדים והרשימות ופס, לתם אינם סופיים, וההכרעה תיקבע בבית המשפט העליון. זאת על רקע  הודעתו של עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבדה – גשר, כי מפלגתו תפנה מחר לבג"ץ בבקשה  לאפשר לנציגה לתסף את הצבעתו כנגד אשרור וועדת הבחירות את עוצמה יהודית על נציגיה.
באופן מוזר ומתמיה, עזב נציג העבודה, (אחד מתוך שנים), סמי שושן גיסו של עמיר פרץ, את הדיונים בוועדה לקראת ההצבעה על אשרור הרשימה ונציגיה. בעבודה הסבירו כי הייתה כאן טעות אנוש, וכי הגיס חשב שיש לו מחליף שאמור להגיע ולהחליפו ולכן עזב את הישיבה על דעת עצמו.
מכיוון שנציג העבודה היה קרוב למשכן, נציגי כחול לבן ביקשו הפסקה של 10 דקות. עם זאת, עוצמה יהודית ביקשה שעה הפסקה כדי להביא את נציגי כולנו וישראל ביתנו – שגם הם לא נכחו בהצבעה.

פרץ: "מנהיג צריך לקחת אחריות. זו טעות אנוש. נפנה לבג"ץ (צילום: ציפי מנשה)
פרץ: "מנהיג צריך לקחת אחריות. זו טעות אנוש. נפנה לבג"ץ (צילום: ציפי מנשה)פרץ: "מנהיג צריך לקחת אחריות. זו טעות אנוש. נפנה לבג"ץ (צילום: ציפי מנשה)


פרץ: לא נשב עם נתניהו תחת כתב אישום (צילום: ציפי מנשה)

בהמשך הצביעה הוועדה על הבקשה לפסול את בן גביר – ואישרה את התמודדותו. 16 חברי ועדה הצביעו בעד פסילתו של בן גביר, מול 17 שהתנגדו.גם התמודדותו של מרזל אושרה, אחרי ש-16 חברי ועדה בצביעו בעד פסילתו מול 17 שהתנגדו.
"זו הייתה טעות אנוש, לא הייתה כאן שום כוונה שלא להצביע ולא היה כאן שום דיל. אני מקווה שיאפשרו לי להצביע מחדש", אמר שושן והוסיף: "הייתי בדרך למצפה רמון, התקשרו אליי ועשיתי אחורה פנה. זו הייתה תקלה טכנית".

פרץ בטוויר
פרץ בטוויר


ממפלגת העבודה נמסר: "עקב טעות אנוש, נציג אחד מתוך שניים של מפלגת העבודה לא נכח באולם בעת ההצבעה, ולכן היה שוויון בהצבעה. הנושא נבדק על ידי מטה הבחירות של המפלגה. מחר בבוקר תגיש מפלגת העבודה לבית המשפט העליון דרישה לפסול את המפלגה הגזענית של איתמר בן גביר, עוצמה יהודית".
יו"ר העבודה, עמיר פרץ צייץ בטוויטר: "
לאחר בירור מהיר התברר כי טעות אנוש של נציג מפלגתי הביאה לצערי את אישורה של מפלגה גזענית לריצה בבחירות הקרובות. מנהיגות אחראית לוקחת אחריות על  טעויות".

 

לפיד בטוויטר
לפיד בטוויטר


בגוש המרכז-שמאל תקפו בחריפות את מפלגת העבודה לאחר ההצבעה. ח"כ לפיד אמר כי "מה שקורה עכשיו בוועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מעוצמה יהודית אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל, מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית. בושה". בחשבון הטוויטר שלו צייץ לפיד: "מה שקורה עכשיו בועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מעצמה יהודית אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל מפלגת  העבודה תהיה האשמה העיקרית".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן