Skip to content

טראמפ ממנף הפליה, שטנה וגזענות וביבי מוציא לפועל

לאחר מניעת כניסת חברות הקונגרס לישראל, סוזן פרידמן דרוס, קוראת מגפון מארצות הברית מביאה מול עינינו את בבואת המראה בה נשקפת מול עיינינו בבואתנו הנשקפת לציבור האמריקאי ובעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במרוצת העשור האחרון, ישראל מצטיירת ובהתמדה גם מקבעת את מעמדה בעולם כמדינה שפניה לגזענות, אפרטהייד, וכשולטת כובשת. ציוצו האחרון של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ שקבע שאישרור כניסת שתי חברות הקונגרס שלו עצמו (אותן הוא מתעב), הוא מפגן חולשה ענקית לישראל, גרם לראש הממשלה בנימין נתניהו שרצה לאשרר את כניסתן, להתקפל מייד ולהורות לשר הפנים אריה דרעי לפעול ולמנוע את כניסתן. לכל יהודי בארצות הברית היה מובן כי זהו מעשה חלם.
והנה כעת, היום (שישי) אחרי שישראל גונתה ונתקפה קשות בקונגרס על ידי המחנה הדמוקרטי, ובעולם בכלל, "ההחליט" דרעי לאשרר את כניסת ראשידה טאליב שכשלטענתו פנתה אליו בבקשה לביקור הומינטרי של סבתה בת ה-90. דרעי נימק את הסכמתו בהתחייבותה שלא לקדם חרמות נגד ישראל במהלך הביקור.
בקצרה: מדינת ישראל גם חטפה מלקות בכיכר העיר, גם אכלה את הדגים המסריחים וכעת גם הושפלה. חוכמה אין כאן. התקפלות בפני טראמפ? בהחלטיש ובגדול. הנה לנו עוד נעץ שננעץ תחת שמנו הקולקטיבי במפת הגזענות העולמית בה מציירים "אוהבינו" בעולם את ישראל.
אתמול (חמישי) כתבה למגפון סוזן פרידמן דרוס (Susan Friedman Druss), אזרחית אמריקאית שנמנית בין קוראיו הקבועים של העיתון, מאמר קצר ובו הציגה לפנינו  כיצד נתפשת ישראל בעיני הציבור האמריקאי.

סוזן פרידמן דרוס: ההיענות לטראמפ הציגה את ישראל כחלשה ורופסת

סוזן פרידמן דרוס (צילום מדף הפייסבוק)
סוזן פרידמן דרוס (צילום מדף הפייסבוק)

ההחלטה המשפטית פוליטית למנוע  מנציגות הקונגרס האמריקאי אילהאן עומר וראשידה טלאיב  מלהיכנס לישראל באה על בסיס מעשי הפליה על רקע גזעני ופוליטי שמפיץ הגזען דונלד טראמפ ובהתאם לציוצו, ביצוע ההוצאה להורג על ידי בנימין נתניהו. פעולה זו רק מחזקת ומבהירה היטב את הנקודה שלהן לחשיבתן כי הדמוקרטיה עצמה מוטלת כיום בספק במדיניות הישראלית. ואכן יש בישראל מקום רב לדאגה.
לפני שאמשיך הלאה, הכירו בכך שאמרתי "מדיניות" של ממשלת ישראל המונעת על ידי בנימין נתניהו ולא כיוונתי בדברי אל רגשותיו של העם הישראלי
.  
הציטוט הישיר של חברת הקונגרס עומר (זה שבו נתלה נתניהו), הוא (ואני מצוטטת): "רוב הדברים החמורים שתמיד קוממו אותי שלישראל יש מדיניות של שליט אחד. כשאני רואה שהממסד הישראלי מחוקק חוק שמכיר רק במדינה יהודית ואיננו מכיר בני הדתות האחרות שחיים בה ועדיין טוען כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון . זה כמעט גורם לי לגחך  כי אני יודעת שאם אנו רואים חוק כזה בכל חברה אחרת היינו מבקרים אותו".  
הציטוט המדויק של טלאיב ( שבו שוב נתלה נתניהו): "ישנה המשכיות של מדיניות דמוניזציה וגזענות  במדינת ישראל שמפירה חוקי זכויות אדם בינלאומיים וגם מפירה ופוגעת בערכי הליבה של המוסר של מי שאני כאמריקאית".
הן עצמן לא מכפישות את העם בישראל. אבל מניעת כניסתן  מבהירה מול עיינינו את הביקורת הקשה  שמתחוללת בעולם כלפי מדיניות הגזענות שבגללה טראמפ הורה לנתניהו למנוע משפטית מנציגות הקונגרס להיכנס לישראל.  מעשה זה הראה לעולם את רפיסות וחולשת הממשל בישראל שמפגין שיש בה מדיניות הפליה והשתקה של שיח והבעת דעות של העם היהודי.

גאה בחוק הלאום (הגזענות). (צילום מהאתר הרשמי של נתניהו)
גאה בחוק הלאום (הגזענות) - (צילום מהאתר הרשמי של נתניהו) למטה: צילום מתוך נאום ההגנה של טרמפ על הפגנות גזעניות

מימין הפגנת ה"גזע הלבן", משמאל: הפגנות הניאו נאציםהפגנת הגזע הלבו, משמאל הפגנת הנאצים )מתוך סרטון ווידאו של (Now this)
מימין הפגנת ה"גזע הלבן", משמאל: הפגנות הניאו נאציםהפגנת הגזע הלבו, משמאל הפגנת הנאצים )מתוך סרטון ווידאו של (Now this)

אנו (בארה"ב) מעולם לא מנענו מלפתח רעיונות וויכוחים על מדיניות של פתרונות. הן רצו להגיע וגם לדון בפתרונות של רעיונות המאחדים בני אדם בכל תצורות החיים בתרבות הישראלית. אני אומרת בבקשה אל תפסלו רעיונות ומחלוקות על ידי הפרדה, אלא עלי די איחוד ויחס שווה לכולם. העם האמריקאי איננו שווה ואחיד בדעותיו כל הזמן. משטר של אחידות דעה ופסילת האחר לא מניב סביבה תרבותית וחינוכית חיובית. הוא מניב פריחה של גזענות, פחד ושנאת השונה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן