Skip to content

טכנולוגיה, מחשב ואמנות נפגשים במקבץ תערוכות חדש במוזיאון פתח תקוה לאמנות

מקבץ תערוכות חדש במוזיאון פתח תקוה לאמנות: תערוכה על טכנולוגיה והאופן שבו היא משפיעה על הממד הרגשי; תערוכת קריקטורה וקומיקס המשלבת ציורים על קירות המוזיאון; פרויקט אינטראקטיבי משותף עם אינטל לכל המשפחה; תערוכה על אוספים, ותערוכה-בתוך תערוכה בשיתוף בצלאל וכותבים ישראלים מובילים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 DEEP FEELING":רגשות ובינה מלאכותית"

אמנים משתתפים לפי סדר א"ב: איל גרוס וערן הדס, דור זליכה לוי, דניאל סמול, ליאור זלמנסון, ליאת סגל, מאיה מגנט, מירי סגל, ניבי אלרואי, פביו לטאנצי אנטינורי (ספרד), רוני קרפיול

אוצרת: נוהר בן אשר
התערוכה :DEEP FEELING" רגשות ובינה מלאכותית" מאירה את החיבור שבין האנושי לטכנולוגי, בדגש על רגשות. "בינה מלאכותית" היא ענף מתפתח במדעי המחשב, אשר מאופיין ביכולות שעד כה אפיינו את האנושות בלבד – כמו למידה מתפתחת ועצמאית. מראשית שנות ה-90 התפתחה הטכנולוגיה הדיגיטלית במהירות וגרמה לשינויים מרחיקי לכת בהיבטים הפוליטיים-חברתיים. שינויים אלו, כמו תפיסה ה-"אני" שעברה מהפיזי אל הווירטואלי ולרשתות החברתיות, או תפיסה שונה של ה"מרחב" דרך שימוש בטכנולוגיות GPS, עוררו את השיח על השפעת הדיגיטלי על האנושי.

האמנים המשתתפים בתערוכה הם מהבולטים בשילוב בין אמנות וחדשנות, והם מדגישים את ההיבטים הפילוסופיים והרעיוניים שביצירה עם הדיגיטלי. מקצתם שיתפו פעולה עם מתכנתים, אחרים התבססו בתחום מדעי המחשב והציגו בתערוכות רבות. תוך שימוש בטכנולוגיות שונות הם בוחנים את מקומו של הרגש, בזמנים בהם האינטליגנציה המלאכותית נדמית לעתים גדולה מהאדם.

היצירות עוסקות בשינויים החברתיים והרגשיים בהווה ובעתיד, ונוצרו במיוחד עבור התערוכה. בין הנושאים שעולים ביצירות: "בועות הסינון" המשמשות את ענקיות האינטרנט הגלובליות להתאמה של מידע סובייקטיבי עבור המשתמש, שהופך בעצמו לאלמנט סחיר (כמו בפיד הפייסבוק), אפליקציית תרגום קולי שבו-זמנית מטשטשת ויוצרת תרבות, יצירות הבוחנות נושאים כמו תעסוקה בעידן של בינה מלאכותית ועוד.

צילום אלעד שריג
צילום אלעד שריג
צילום אלעד שריג
צילום אלעד שריג

"עולם בתוך עולם" – לכל המשפחה!

פרויקט מיוחד בגלריית האוסף בשיתוף חברת אינטל

ישעיהו שיינפלד (1909-1979) היה צייר ישראלי, שנולד בקישינייב, מולדוביה, עלה בשנת 1928, התיישב בפתח תקוה ועבד במחצבה. שיינפלד החל לצייר רק בגיל 62, והתמסר לסגנון האמנות הנאיבית. עולמו האמנותי מאוכלס בתים אווריריים, גבעות וחמורים, ספינות, עצים ופרחים, המצוירים בססגוניות, כאשר הצבעים השונים מתמזגים האחד בשני ויוצרים פסיפס שמקורו באבני החצץ הישראליות הפשוטות למרגלות מגדל צדק.

יחד עם חברת אינטל, נסרקו יצירותיו של שיינפלד והוטמעו לתוך מערכת של בינה מלאכותית. המיצב האינטראקטיבי מצלם את המשתתף, ומצייר אותו מחדש בסגנון יצירותיו הנהדרות והמיוחדות של שיינפלד.

תכנון וביצוע: יקיר זהר, דימה קנבסקי

הפרוייקט נעשה בשיתוף המייקרים של אינטל

"גחליליות פצועות וברקים בצנצנת"

אמנים משתתפים לפי סדר א"ב: אוריאול וילנובה (ספרד/בריסל), אנה לונד (שטוקהולם), גבריאל קורי (מקסיקו/לוס-אנג'לס), חמודי ג'נאם (ישראל), סלין קונדורלי צרפת/לונדון), רות פתיר (ארה"ב/ישראל)

אוצרת: נועם סגל

תערוכה-בתוך-תערוכה: "G/host" – במסגרת התואר השני בבצלאל

אמנים/יות משתתפים: ארנסט סילבסטרֿ–לונץ, בר דביר, ליהי ניידיץ, מתי אלמליח, נוי חיימוביץ, רוני טרבלסי, רעות קרן, שחר אפק

אוצרים/יות: דביר שקד, דניאל ונטורה, מורן סולימרסקי–נועם, נטלי כהן, עדי יניב, שולמית אוחנה

כותבים/יות: גיא פינקלשטיין, גילי סיטון, דלית מתיתיהו, יערה שחורי, ניר שאולוף, נעם פרתום, עודד וולקשטיין, רועי צ'יקי ארד, שאול סתר

"אם הייתי יכול לאסוף ברקים בצנצנת, הייתי נותן אותם לגחליליות פצועות, שישובו לנצנץ ויראו שוב את דרכן". ציטוט זה מדברי משורר אינטרנטי עלום לוכד את רוח התערוכה, את האפשרות להתבונן באוסף קטן, לעתים אזוטרי או אקלקטי, ולהרוויח שפע של תובנות שעולות מאותו ריבוי מרוכז. התערוכה עוסקת באוספים – לא באספנות כתכונה או פעולה, אלא בשאלה מה אנחנו יכולים לראות ולהבין מתוך התבוננות במקבץ, בריבוי. באופן שבו ההצגה של פריטים מאותה "משפחה" זה לצד זה משפיעה על דרכי הקריאה שלהם. המִקבצים בתערוכה לא שואלים על תכונת האספנות, אלא במה שעולה מעצם הנחֲתם בצוותא, ובמבט המרובד והמרובה שהם מחוללים.

אוספים אינם ארכיונים; הם לא מבקשים בלעדיות ולא מתיימרים להציג את עצמם כקול האמת. הם אינם סמכותיים וממלכתיים, אלא פתוחים וגמישים. הם עדות אנושית שלא טוענת לאובייקטיביות. טווח המבטים והזוויות שעולה מהאוספים המופיעים בתערוכה, מאפשר התבוננות על תחומי חיים משותפים וכך חושף דבר או שניים על אופני ההערכה שמַבְנים את מבטנו. ממש כשם שגחלילית פצועה עשויה לשוב ולנצנץ – כך גם מבט שבוי, שיפוט אוטומטי או סתם דעה קדומה עשויים להתפוגג בהיחשפם למגוון האפשרויות הגלומות בריבוי.

התערוכה גם מחביאה "ברקים בצנצנת", ומארחת תערוכה בתוך תערוכה: "G/host", שנאצרה במסגרת קורס "תערוכה דה פקטו" בתוכנית לתואר שני במדיניות ובתיאוריה של האמנויות בבצלאל, ובשיתוף התואר השני לאמנויות (בהנחיית נירית נלסון וע. ההוראה אילנית קונופני). התערוכה מציגה "רוחות רפאים" של עבודות אמנות ישראלית קאנוניות. בצוותים של אמן/ית, ואוצר/ת, נוצרו עבודות-מחווה ליצירות מאוסף קרן לוין לאמנות ישראלית, אוסף נחשב מאין כמותו הכולל למעלה משלושת אלפים יצירות. על אותן היצירות מגיבים במסגרת התערוכה כותבים.ות שונים.ות בטקסטים שילוו את יצירות-הרפאים. התוצאה היא תצוגה של אוסף אמנות ישראלית נחשב, דרך אי-הצגתו.

"בועת ציור" – לכל המשפחה!

אמנים משתתפים: עמוס אלנבוגן, ניר מולד

אוצרת: רעות פרסטר

בועות ציור, מוזיאון פתח תקוה לאמנות 2019

התערוכה תינעל בתאריך 10/9/19

התערוכה "בועת ציור" של הקריקטוריסטים ניר מולד ועמוס אלנבוגן מציגה סדרת איורים הומוריסטיים, אשר חושפים וממחישים את מורכבות יחסינו עם אמנות וטכנולוגיה. הקריקטורות מצליחות להפתיע ב"טוויסט" ממזרי ומצחיק: פתיחת תערוכת ציורי מערות פרה-היסטורית, רגעים גדולים מתולדות האמנות או הצעת נישואים בין רובוטים. "בועות ציור" היא תערוכה המשלבת הדפסים לצד ציורים על קירות הגלריה עצמה, כאשר אלה יחדיו מייצרים מבט רווי הומור – גם עצמי – הן על פעילותו של מוזיאון לאמנות, והן על השפעת הטכנולוגיה על האמנות בפרט ועל החיים כיום בכלל. התערוכה תלווה בתכנית עשירה לקהל הרחב הכוללת סיורים, הרצאות לכל המשפחה וסדנאות קיץ לילדים.

עמוס אלנבוגן הוא קריקטוריסט, מאייר, עיתונאי ומנחה סדנאות הומור וחשיבה יצירתית. בוגר בצלאל, לימד איור ב"שנקר" ובמכללת ספיר, כתב טור שבועי ב"לאישה" (מילה של גבר), אייר כתבות ופרסם קריקטורות בעיתונים רבים, ביניהם ידיעות אחרונות, בלייזר, עיניים ועוד. מחבר ומאייר הספר "עשר סיבות לקנות את הספר הזה".

ניר מולד הוא תסריטאי, קריקטוריסט ובמאי אנימציה. פרסם קומיקס וקריקטורות בעיתונים רבים וכתב תסריטים לטלוויזיה ולאנימציה, הוציא לאור את ספר הקריקטורות "צלילי המוסאקה" והעלה את מופע הסטנדאפ "אנטיגיבור". כתב, הפיק וביים את סדרות האנימציה "גוגי ומגוגי", "רפפורט" ו"גויאבות בערפל".

שעות פתיחת המוזיאון:

ב', ד', ו', שבת – 10:00-14:00

ג', ה' – 16:00-20:00

דמי כניסה: 20 ₪

פרטים נוספים באתר המוזיאון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן