Skip to content

ורטיגו בריבוע : חגיגת מחול בסוזן דלל.

להקת ורטיגו יוצאת במופע כפול: "לידת הפניקס" המיתולוגי ו"אחת אחת ואחת" לציון 30 שנות שיתוף פעולה עם מרכז המחול סוזן דלל בנווה צדק.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת המחול ורטיגו תשתתף בחגיגות ה-30 למרכז סוזן דלל עם  "ורטיגו בריבוע" שתי  עבודות דגל של נעה ורטהיים הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה בארבעה מופעים עוקבים במשך יומיים ב:יום חמישי ה-5.9.19 וביום שישי ה-6.9.19.

לידת הפניקס - צילום: ג'ייסון האריס Jason_Harris

 מחוץ לאולם יעלה המופע "לידת הפניקס" שמאז עלה לראשונה בפסטיבל המחול כרמיאל לפני 15 שנה ומאז הופיע בהצלחה מעל 800 מופעים ברחבי הארץ והעולם.

 

ורטיגו  ביצירה "אחת אחת ואחת" צילום: רונה אברו Rune Abro

לאחר מכן תעלה הלהקה את היצירה "אחת אחת ואחת"– המועמדת לפרס "בסי" היוקרתי בניו יורק לאחר שחבר השופטים של התחרות החשובה צפה עת הופיעה הלהקה בחודש מרץ האחרון במרכז ברישניקוב לאמנות.

 שני המופעים בכרטיס אחד.

במקביל ובמיוחד ליום הולדת 30 של מרכז סוזן דלל  תתקיים בחללי מרכז סוזן דלל גם תערוכת צילומים של להקת ורטיגו.הצילומים צולמו על ידי רונה אברו, צלם ואמן רב תחומי החי בדנמרק וישראל המלווה את הלהקה מזה שנים. בתערוכה, צילומים אקספרסיביים התופסים רגעים חזקים מתוך העולם שיצרה נעה ורטהיים ביצירה ״אחת. אחת ואחת״.

 עדי שעל ונע ורטהיים על סוזן דלל

מנהלי הלהקה עדי שעל ונעה ורטהיים נזכרים בתחילת דרכם ובחלקו של יאיר ורדי ומרכז סוזן דלל בחיי הלהקה מאז הוקמה:    ״אנו אסירי תודה למרכז סוזן דלל וליאיר ורדי העומד בראשו על כל שהעניק לורטיגו את המצע לפרוח להגיע למי שאנחנו כיום.

מרכז סוזן דלל מהווה עבורנו בית גידול אמנותי.  לאורך כל 27 שנות הלהקה העלינו בסוזן דלל את כל יצירותינו. החל מיצירת הביכורים שלנו ורטיגו (1992) בו רקדנו שנינו במסגרת בהרמת מסך ובעקבותיו  הצלחתו  החלטנו לקרוא  ללהקה שלנו ורטיגו, דרך עדשות מגע דואט שעלה בפרויקט נוסף של המרכז – גוונים במחול ושלח אותנו להשתלמות בלונדון.

 כצמד אמנים צעירים שהחליט לקשור את חייהם זו בזה, התחלנו להסתכל מסביב והחלטנו להרחיב את המעגל מדואט ללהקה קאמרית,  סוזן דלל חיבק אותנו והכיל את להקה הצעירה  ביצירותיה לימבוס, חמסין, סילויה, ואלו שבאו אחריהם נול, מאנא אחרות.

ורטיגו בריבוע מופע כפול של נעה ורטהיים ועדי שעל לציון חגיגות ה-30 למרכז סוזן שהיה עבורם בית גידול אמנותי. צילום יח"צ

 "כוח האיזון" מופע ששילב רקדנים נכים ושאינם נכים היה מופע שאתגר את מרכז סוזן דלל לנגישות גם מאחורי הקלעים וגם הפעם עמד בו צוות המרכז  בכבוד והמופע היה לענף המתקיים בורטיגו עד היום.

 פרויקט חשיפה בינלאומית המשותף למרכז סוזן דלל ולמשרד החוץ הווה עבורנו פלטפורמה לסיורים רבים בעולם ואנו תקווה שלמרות שמאימת עליו חרב כרת הוא ימשיך לפעול ולהוות קרש קפיצה לעולם  לנו ולכל ליוצרים המוכשרים שיש לישראל להציע בתחום המחול".  

 

"ורטיגו בריבוע" מחווה ל-30 שנה לסוזן דלל. מילום יח"צ.

"ורטיגו בריבוע" במרכז סוזן דלל

ביום חמישי ה-5.9.2019

19:30 | לידת הפניקס
 21:00 | אחת אחת ואחת

 יום שישי ה- 6.9.2019     

19:30 | לידת הפניקס

 21:00 | אחת אחת ואחת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן