Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום חמישי ה-29 באוגוסט 2019

כותרות המהדורה     מתקפת סייבר אמריקאית מחקה מאגר נתונים קריטי של משמרות המהפכה האירניות ושיבשה את יכולתה של איראן לפגוע במכליות נפט במפרץ (חוץ)     חשד: הצוללת החדשה שנבנית על ידי קוריאה הצפונית נועדה להחזיק ולהוביל טילים גרעיניים (חוץ)     ·  המתיחות הביטחונית      ·  לבנון   המתיחות בצפון: צבא לבנון פתח באש לעבר מל"טים ישראליים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מתקפת סייבר אמריקאית מחקה מאגר נתונים קריטי של משמרות המהפכה האירניות ושיבשה את יכולתה של איראן לפגוע במכליות נפט במפרץ (חוץ)

    חשד: הצוללת החדשה שנבנית על ידי קוריאה הצפונית נועדה להחזיק ולהוביל טילים גרעיניים (חוץ)

    ·  המתיחות הביטחונית 

    ·  לבנון   המתיחות בצפון: צבא לבנון פתח באש לעבר מל"טים ישראליים שטסו בשמי דרום לבנון;  אין נפגעים ולא נגרם נזק (בטחוני)

    ·- גורם ביטחוני מזהיר: "אם חיזבאללה יסלים את המצב – תשתית הטילים המדויקים תחוסל" (בטחוני)

    ·- דיווח: בחיזבאללה מנסים להרכיב מחדש את אחד המל"טים הישראליים שהתרסק (בטחוני)

    ·  עזה    המתיחות בדרום נמשכת: רקטה שוגה מעזה לעבר ישראל; עמדת חמאס הופצצה בתגובה (בטחוני)

    ·  השטחים הכבושים    הערכות: חמאס הצליח להכשיר מהנדס מטענים ביו"ש (בטחוני)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית

    שישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שבת: הטמפרטורות תעלנה במקצת.

    ראשון: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

צוותי תקשורת הורחקו ממהומות
הלילה במהלך פעילות מבצעית בעיסאוויה שבמזרח ירושלים, עשרות  פורעי חוק הפרו את הסדר תוך יידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השוטרים ואנשי תקשורת שהיו במקום.  צוותי התקשורת נתבקשו להתרחק מהמקום בשל חשש בפגיעה בחיי אדם, במשטרת ישראל שבים ומדגישים כי המשטרה מאפשרת ותמשיך לאפשר את פעילותם העיתונאית של אנשי תקשורת בעיסאוויה וזאת לצד מניעת פגיעה בחיי אדם.

בת 9 טבעה בבריכת שחייה
במהלך הלילה, הוזעקו שוטרים בעקבות טביעה של קטינה כבת 9 בבריכת שחיה בעיר בית שמש.

צוותים רפואיים שהוזעקו למקום העניקו לילדה טיפול ראשוני מציל חיים, ומד״א פינה אותו במצב קשה לבית החולים.המשטרה פתחה בחקירה.

תאונת דרכים – נערה בת 14 הועברה הבוקר במסוק לסורוקה, מביה״ח ברזילי לאחר תאונת דרכים.

היא סובלת מפגיעה רב מערכתית ופגיעת ראש קשה. מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

תפיסת מעבדת גידול מריחואנה
בפעילות יזומה של משטרת ישראל, אותרה אמש מעבדת סמים בדירה בקריית אונו.

בחיפוש שנערך בדירה, נמצאו מאות שתילים של סם מסוג מריחואנה במשקל כולל של כ-16 ק"ג, כמו כן נתפסו סמים נוספים וציוד רב לגידול סמים.

3 חשודים (22 ת"א, 35 קריית ים, 38 פ"ת) ששהו במקום נעצרו להמשך חקירה ויובאו היום לבית משפט השלום בת״א לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרם.

פוליטי

דיווח: מטה כחול-לבן נפרץ בידי האקרים רוסים; בכחול-לבן מכחישים

דוח של חברת החקירות CGI שנשכרה ע"י כחול-לבן לבדוק הדלפות מתוך המפלגה מעלה כי האקרים מרוסיה פרצו לטלפונים של כל ראשי הקמפיין – "מדובר במתקפת האקרים מרוסיה, עוצמתית וחריגה, מסוג שלא נתקלנו בו מעולם". * מהחקירה עלה כי גורמים רוסיים שאבו את כל המידע מהטלפונים של גנץ וראשי הקמפיין של המפלגה. לפי החקירה שני הטלפונים איתם מסתובב יו"ר כחול לבן בני גנץ, נפרצו.

– בכחול לבן הכחישו את החשד של חברת החקירות CGI ולפיו הטלפונים הניידים בכירי הקמפיין נפרצו: "לקחנו את הטלפונים לבדיקה אצל גורמים מקצועיים שמתמחים בתחום הסייבר שאינם מהחברה שערכה את הדו"ח, ולא נמצא אף מכשיר נגוע. בנוסף, אמצעי האבטחה שופרו".

בטחוני

  לבנון  

המתיחות בצפון: צבא לבנון פתח באש לעבר מל"טים ישראליים שטסו בשמי דרום לבנון; בחסדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק

צבא לבנון פתח אמש (רביעי) באש לעבר שנים (מתוך שלשה) מל"טים ישראליים שטסו מעל בסיס של צבא לבנון באזור הכפר אל-עדיסה הסמוך לגבול. היריות לא פגעו במזל"טים, והם חזרו לכיוון ישראל. * הירי בוצע באמצעות רובי M-16, וזאת לאחר שהממשל הלבנוני קיבל החלטה רשמית לירות לעבר כל כלי טיס שחודר לשטח המדינה. * כתב רשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי מדובר ברחפנים מדגם Inspire, ששוגרו ממשגב עם.

גורם ביטחוני מזהיר: "אם חיזבאללה יסלים את המצב – תשתית הטילים המדויקים תחוסל"

גורם ביטחוני רשמי באזור איים אתמול (רביעי) בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי אם חיזבאללה יגיב בהסלמה לתקיפה המיוחסת לישראל בלבנון נגד פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה, הרי שישראל תגביר את תקיפותיה ותחסל את כל יכולת התשתית של הטילים המדויקים – "הכדור נמצא בידיים של חיזבאללה – מיקומי האתרים שעוסקים בכך ידועים".

– במקביל, העיתון הלונדוני “א־שארק אל־אווסט” ציטט מקור בממשלת לבנון שאומר כי ארצו מתקרבת לקראת כניסה לשלב ביטחוני חסר תקדים לאור הבטחת מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, להגיב על מה שהוא מכנה “הפרת כללי המשחק שנקבעו בהחלטת 1701 בניסיון הכושל לבצע מהלך ביטחוני חשוב שטרם נודע מהו”.

דיווח: בחיזבאללה מנסים להרכיב מחדש את אחד המל"טים הישראליים שהתרסק

העיתון הלונדוני “א־שארק אל־אווסט” ציטט מקור בממשלת לבנון שאמר כי חיזבאללה מרכיב מחדש את אחד המל”טים שהתרסק במטרה לדעת מה היה בעצם היעד של ישראל בשכונת מעווד בדאחייה הדרומית של ביירות. על פי ההערכות, ישראל השתמשה במטוס צבאי כדי לשלוח את המל”ט מהאוויר, זאת מאחר ששני המל”טים הללו היו מחוברים ללוויין. בלבנון גם בודקים אפשרות ש”תאים רדומים שמשתפים פעולה עם ישראל ומתגוררים בקרבת מקום, הם שהפעילו את שני המל”טים”, שכן המל”טים לא התגלו במכ”ם.

על רקע המתיחות בצפון: מועצת הביטחון תדון היום בחידוש המנדט של כוח יוניפ"ל בדרום לבנון

האו"ם צפוי להודיע היום על הארכת נוכחותו של הכוח הבין-לאומי שהציב בלבנון, יוניפי"ל. * ישראל וארצות הברית מובילות קו תקיף שדורש להכניס שינוי במנדט האו"ם, כך שיכלול דגש על חופש התנועה של פקחי יוניפי"ל וחובת דיווח בזמן אמת על תקריות והפרות מצד חיזבאללה. הדיון יתחיל בשעה 15:00 וההצבעה עשויה להתקיים ביום שישי.

– בתיעוד שפורסם ברשת "Fox News" האמריקנית ניתן לראות כי חיילי יוניפ"ל מותקפים באלימות בידי אנשי חיזבאללה. בתיעוד מהתקרית, שאירעה ב-2018 בכפר מג'דל זון , ניתן לראות שני רכבים של יוניפי"ל נחסמים בידי אנשי חיזבאללה, חלקם חמושים. בהמשך הם הציתו את אחד מכלי הרכב המשוריינים, ניסו לשבור החלונות עם אבנים ופטישים ותקפו את הפקחים המבוהלים – שנמלטו מהרכבים המשוריינים כשאחד מהם אף מסר את נשקו לאנשי חיזבאללה. פקחים אחרים ביצעו ירי באוויר, כדי להרחיק את אנשי ארגון הטרור, אך ללא הועיל. * האירוע האלים שתועד בלבנון מחזק את טענות הישראליות רבות השנים נגד הארגון. לפיהן, הכוח הסמלי שנמצא במקום לא יכול להתמודד מול ארגון הטרור חיזבאללה שממשיך להיות נוכח בשטח באין מפריע.

  עזה 

המתיחות בדרום נמשכת: רקטה שוגה מעזה לעבר ישראל; עמדת חמאס הופצצה בתגובה

רקטה נורתה אמש (רביעי) מרצועת עזה לעבר ישראל אך הוא לא חצה את גדר המערכת. בעקבות הירי נשמעה אזעקת צבע אדום במושב נתיב העשרה, ותושבי האזור דיווחו על קולות פיצוץ.  לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. * בתגובה לירי תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה.

– שלשום דווח ברשת אל-ערביה הסעודית, מפי מקורות מצרים, כי איימה על חמאס כי תפסיק את כל מאמצי התיווך עם ישראל – אם ירי הרקטות מרצועת עזה יימשך. על פי הדיווח, המצרים זעמו על ירי פצצות המרגמה אתמול – בזמן שמשלחת חמאס נמצאת בקהיר. בחמאס טענו בפני המצרים כי יש כאלו המנסים לחבל ברגיעה, אך אלו הפצירו בהם שיכבדו את ההסכמים.

בחמאס טוענים: עצרנו חוליה בת עשרה חברים שעמדה מאחורי צמד הפיגועים לפני יומיים ברצועה

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הודיע כי מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה עצרו את החוליה שביצעה את צמד הפיגועים לפני יומיים ברצועה, וכי היא מנתה עשרה אנשים. בפיגועים נהרגו שלושה שוטרים פלסטינים בשני פיצוצים בנקודות משטרה בדרום הרצועה ובמערבה. * הפעילים שביצעו את הפיצוץ, נשאו על גופם את חומר הנפץ וביצעו פיגוע התאבדות במקום. המתאבד הראשון הגיע רכוב על אופנוע, ופוצץ עצמו במחסום המשטרתי ליד צומת דחדוח בשכונת תל אל-חוואה, בזמן שהמתאבד השני פוצץ עצמו במחסום סאהל במערב העיר עזה. * במהלך היום, מאס הציב מחסומים ברחבי העיר עזה, שבה התרחשו שני הפיצוצים. * בעקבות הפיגועים העלה חמאס את רמת הכוננות, וגורם מקומי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי תנועה סלפית מקומית, שתומכת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), חשודה בפיגועים.

השטחים הכבושים

סוכל פיגוע בבית המשפט הצבאי בסאלם; הערכות: חמאס הצליח להכשיר מהנדס מטענים ביו"ש

פלסטיני תושב ג'נין בשנות ה-20 ניסה להיכנס אתמול (רביעי) לבית המשפט הצבאי שומרון שבסאלם כשעל גופו מטען צינור. הפיגוע סוכל, והמחבל הועבר לחקירה. * יומיים לפני כן סוכל פיגוע מטען שהוטמן בתוך מטף כביש שהונח בצד הכביש בציר שבין איתמר לאלון מורה. * ביום שישי האחרון נרצחה נערה בת ה-17 בפיגוע טרור במעיין שסמוך ליישוב דולב, בעקבות פיצוץ מטען שהוטמן באזור. בפיגוע נפצעו גם אביה ואחיה. * כיממה וחצי לפני הפיגוע בדולב, איתרו גורמי ביטחון פלסטיניים מטען בהר גריזים בציר שעוברים בו כלי רכב צבאיים.

– ב'כאן חדשות' דווח בשם גורם ביטחוני פלסטיני כי בעקבות המטענים שאותרו לאחרונה – גם זה שהרשות סיכלה אבל גם המטען ששימש בפיגוע ליד דולב, וגם מטען נוסף שאותר בציר עוקף שכם – מתחזקת במנגנוני הביטחון הפלסטיני ההערכה שחמאס הצליח להכשיר מהנדס.

מדיני

גרינבלט: "תוכנית השלום לא תוצג לפני הבחירות בישראל"

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הודיע אתמול (רביעי) כי תוכנית השלום האמריקנית ונספחיה לא יוצגו לפני הבחירות בישראל. דבריו מגיעים יומיים בלבד לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ אמר בשולי ועידת ה-G7 כי "ייתכן שנציג את התוכנית לפני הבחירות בישראל". לדבריו, "אולי תראו את העסקה לפני הבחירות, אך כמובן שלא יהיה הסכם לפני סוף השנה". * אמש (רביעי) הצהיר נתניהו כי להערכתו "תוכנית השלום האמריקנית תפורסם זמן קצר אחרי הבחירות".

– החלק הכלכלי של התוכנית נחשף כבר לפני חודשיים במסגרת הסדנה הכלכלית שיזם הבית הלבן במנאמה, בירת בחריין. לפי התוכנית, יגויסו תרומות בסך 50 מיליארד דולר ממדינות ומשקיעים, כש-28 מיליארד מתוכם יועברו לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה; 7.5 מיליארד יועברו לירדן, 9 מיליארד למצרים ו-6 מיליארד ללבנון. חלקה המדיני של התוכנית לא פורסם אז.

חוץ

מתקפת סייבר אמריקאית מחקה מאגר נתונים קריטי של משמרות המהפכה האירניות ושיבשה את יכולתה של איראן לפגוע במכליות נפט במפרץ

במהלך מתקפת סייבר סודית-אמריקנית שהכתה במערכות הממוחשבות באיראן לפני חודשיים, נמחק מאגר נתונים קריטי שעלול היה לשמש אותה לתקיפות מכליות נפט ואף שיבש את יכולתה לאתר בסתר ספינות במפרץ הפרסי, כך דווח בניו יורק טיימס בשם בכירים בממשל בארה"ב. * בטהרן עדיין מנסים לשחזר את המידע שנמחק במהלך המתקפה, שהובילה בין השאר גם להרס רשתות תקשורת צבאיות.

– בנוסף, השיג הממשל האמריקני במתקפת הסייבר האמורה מידע מודיעיני, שלטענת גורמים רשמיים בארצות הברית העיד על כך שמשמרות המהפכה עמד מאחורי מתקפות שונות נגד מכליות נפט במפרץ בחודש שקדם למתקפת הסייבר. אף על פי שממשלות אחרות לא האשימו ישירות את איראן, הפיקוד בארצות הברית זיהה ראיות שהוכיחו כי מדובר בטהראן.

חשד: הצוללת החדשה שנבנית על ידי קוריאה הצפונית נועדה להחזיק ולהוביל טילים גרעיניים

צעד נוסף בדרך להתחמשות הגרעינית של צפון קוריאה? לאחר שלפני חודש פורסם כי צפון קוריאה משקיעה בבניית צוללות חדשות. כעת מעלים מומחים מוושינגטון אפשרות שמדובר בצוללות בעלות יכולת החזקה והובלה של טילים גרעיניים. עם זאת המומחים מסתייגים ואומרים כי אין כיום ראייה חד משמעית שהצוללות אכן מיועדות נבנות לנשיאת טילים גרעיניים, וכרגע מדובר בחשד בלבד. לדבריהם, "במידה ותבנה הצוללת הגרעינית – מדובר בצעד משמעותי מבחינת יכולותיה הגרעיניות של צפון קוריאה והאיום שהיא עלולה להוות לעולם".

– צפון קוריאה מחזיקה ברשותה 498 מטוסי קרב (מקום חמישי בעולם אחרי ארה"ב, סין, רוסיה והודו), 6,075 טנקים (מקום רביעי אחרי רוסיה, סין וארה"ב). אולם מקור כוח צבאי מפורסם שלה הוא הצוללות. בשירות פעיל בצי הצפון-קוריאני פועלות לא פחות מ- 86 צוללות, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. * לצורך ההשוואה, במקום השני נמצאת סין עם 76 צוללות, ואחריה ארה"ב – 68; רוסיה – 56; איראן – 34; וישראל עם 6 צוללות במקום ה-15 בעולם – בצוותא עם אלג'יריה, וייטנאם, גרמניה, נורבגיה ואוסטרליה. (ישראל היום)

באישור המלכה: ר"מ בריטניה ישבית את הפרלמנט לחודש כדי לסכל מהלך נגד הברקזיט

ראש הממשלה החדש של בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע אתמול (רביעי) כי ביקש ממלכת בריטניה אישור להשבית את הפרלמנט לחמישה שבועות החל מהחודש הבא. זאת, כדי למנוע מהמחוקקים להצביע על חוקים שיבלמו כל תוכנית להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. * החלטתו של ג'ונסון באה יום אחרי ששש מפלגות באופוזיציה התחייבו לקדם חוקים שימנעו מבריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי ללא הסכם.

– ג'ונסון צמצם משמעותית את פעילות הפרלמנט כשדחה את נאום המלכה – אירוע הפתיחה של המושב בחמשה ימים – ל-14 באוקטובר. השעיית הפרלמנט לקראת נאום המלכה הוא נוהג היסטורי בבריטניה, וכתוצאה מההחלטה הפרלמנט צפוי להיות משותק למשך חודש, מה שישאיר לחברי הפרלמנט שבועיים בלבד למנוע אפשרות של יציאה מהאיחוד האירופי ללא עסקה. * בשנים האחרונות נמשכה אותה השהייה בממוצע בין חמישה ל-20 ימים.

– השהיית עבודת הפרלמנט אמורה להיכנס לתוקפה בין ה־9 ל־12 בספטמבר. זאת, אם חברי הפרלמנט מהאופוזיציה לא יצליחו לפני כן, בעזרת מורדים מהמפלגה השמרנית, לחסום את תוכניותיו של ג׳ונסון באמצעות הליכים משפטיים, פרלמנטריים או הפלת הממשלה השמרנית. מדובר בהשעיית עבודת הפרלמנט הארוכה ביותר בתולדות בריטניה.

– ב-14 באוקטובר המלכה תפתח רשמית את מושב הפרלמנט ותישא נאום. לאחר מכן יתווכחו החברים על תוכן הנאום במשך כמה ימים ויצביעו ב-21 וב-22 באוקטובר על חזון הממשלה – כולל בנושא הברקזיט. ניצחון באותן הצבעות יהיה קריטי ליכולת של בוריס ג'ונסון להנהיג את בריטניה. אם ג'ונסון יפסיד באותן הצבעות וממשלתו תודח בהצבעת אי אמון הוא יוכל להשהות את התפטרותו וההכרזה על בחירות חדשות עד אחרי 31 באוקטובר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן