Skip to content

"חלומות על מקום אחר" תערוכה חדשה

תמו תערוכות סוף שנה של האקדמיות לאמנות ובוגרים חדשים ורעננים יכבשו את חללי הגלריות העכשוויות במשב סתוי מרענן. תערוכה חדשה ורעננה כזו, תוצג במרכז אדמונד דה רוטשילד בת"א המסייע לאמנים ולמעצבים צעירים לבסס את מעמדם בשדה המקצועי באמצעות תערוכות מתחלפות ותכניות הכשרה ומנטורינג. התערוכה מציגה עבודות וידיאו ארט, סרטי אנימציה, סרטים דוקומנטרים וצילום. החל מה-12.9.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חלומות על מקום אחר", הינה תערוכה קבוצתית חדשה במרכז אדמונד דה רוטשילד, בה יציגו 17 אמנים ואמניות נבחרים, בוגרי בתי ספר לאמנות שהציגו את עבודותיהם במהלך חודש יוני 2019, באקדמיות לאמנות ועיצוב, בצלאל, שנקר, המדרשה, סמינר הקיבוצים, ספיר, מוסררה, ויצו חיפה, אורנים ואוניברסיטת חיפה.

טקסט האוצרות מסביר כי "בתערוכה "חלומות על מקום אחר", לימינליות הינו מונח המפתח, דרכו ניתן לקרוא ולפרש את עבודות האמנות והתכנים בהם. העבודות כוללות מצבי סף שאותם חווים בני האדם בנקודות הכרעה בחייהם. נושאים העולים בעבודות מבליטים את הסיפיות של טקסי מעבר ("Rites de Passage"), שבהם האדם חורג משגרת חייו ומתנסה במצבים של שינוי רדיקלי ובחציית גבולות בין מצבים חברתיים. הבחירה בעבודות וידיאו ארט, סרטי אנימציה, סרטים דוקומנטרים וצילום, חושפים את הצופה למגוון של מצבים לימינליים, כלומר עמידה על הסף. הסרטים מתארים בין היתר גם מצבי ביניים בין זהויות, מרחבים וזמנים. תפיסת הזמן המועצמת בעבודות בלופ ההקרנה מדגישה את המצב הלימינלי- מי שנמצא במצב לימינלי הוא לא פה ולא שם, הוא מחוץ לזמן, כפי שהוא מחוץ למקום. זהו מרחב המאפשר איתגור של גבולות, מערכת החוק והמבנים החברתיים".

מיכאל יעקובאשווילי, מור מייסטר, לילה לבן, אנימציה 5 דק', 2019_קרדיט יחצ
מועתיסם טאהא, אש, דוקומנטרי 25 דק, 2019 קרדיט יחצ

אמנים מציגים: נעמה שוחט, רותם שפירא, מיכאל יעקובאשווילי, מור מייסטר, עידו הרטמן, בן-ציון פורת, מרסל ביטון, מועתיסם טאהא, חן נוכר, אמיל ספארקל, נגה אור-ים, פאינה גיאורגיש, ספיר אפריים, אלנה שטלצר, אביגיל צדיק, יום עומר, ג'סיקה וייפר ,אנדרי איסקרולסקו.

אוצרת: טל בן צבי | ע. אוצרת: מורן סולימרסקי נועם

12.9-8.11.2019

מרכז אדמונד דה רוטשילד, שד' רוטשילד 104, תל אביב.

שעות פעילות:
ג', ד', ה' – 16:00-20:00
שישי, 10:00-14:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן