Skip to content

נתניהו בדרום הארץ: "נכה בכל מי שמתכנן לפגוע בנו"

ראש הממשלה עשה היום "שאפו" ללוחמי הנ.מ. המיירטים בהצלחה רבה את הטילים. "צה"ל מנחית מכות קשות על ארגוני הטרור. השילוב בין היכולת ההתקפית, היכולת ההגנתית והחוסן האזרחי - הוא שילוב מנצח ויש לנו אותו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה עשה היום "שאפו" ללוחמי הנ.מ. המיירטים בהצלחה רבה את הטילים. "צה"ל מנחית מכות קשות על ארגוני הטרור. השילוב בין היכולת ההתקפית, היכולת ההגנתית והחוסן האזרחי – הוא שילוב מנצח ויש לנו אותו"

מאת צבי זינגר

"אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל. אני מסיר את הכובע של עם ישראל בפניכם". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחיילי ולחיילות אחת מסוללות כיפת הברזל, בדרום הארץ. ראש הממשלה "זכה" לראות פעילות בזמן אמת, ויירוט של המערכת שהתקיים מוקדם יותר בשעות הצהריים.

ראש הממשלה סייר אחר הצהריים בדרום הארץ. בביקור שקיים בסוללת כיפת ברזל קיבל ראש הממשלה סקירות ביטחוניות מסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה וממפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן.

בסיום הביקור אמר ראש הממשלה: "באתי לכאן להזדהות עם התושבים ולהביע הערכה לצה"ל והשב"כ על העבודה המצוינת. ההנחיה שלי היא להכות בכל מי שמתכנן לפגוע בנו. צה"ל מנחית מכות קשות על ארגוני הטרור. השילוב בין היכולת ההתקפית, היכולת ההגנתית והחוסן האזרחי – הוא שילוב מנצח ויש לנו אותו. במקביל להישגים המרשימים של כיפת ברזל, אני מבקש מהאזרחים להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף". בסיום דבריו אמר ראש הממשלה: "נמשיך לפעול ככל שנדרש".

בהמשך נפגש רה"מ בעיריית אשדוד עם ראשי הרשויות מהדרום. ראש הממשלה הודה להם על המנהיגות שהם מגלים, והבטיח שתהליך השיפור במיגון העורף יימשך בין השאר באמצעות הצטיידות במערכות כיפות ברזל נוספות.

שר הביטחון אהוד ברק, סקר היום בישיבת הממשלה את אירועי סוף השבוע האחרון ותיאר את השתלשלות האירועים בדרום. שר הביטחון ברק מסר כי ביום שישי סוכל זוהיר אל-קייסי, ראש ועדות ההתנגדות העממית, הקשור לפיגוע בציר 12 ולחטיפת גלעד שליט, אשר ניסה לגלגל פיגוע מיידי לעורף ישראל. בעקבות הסיכול החל שיגור רקטות לעבר ישראל והשיגור כלל רקטות וטילים. שיגורי הרקטות לטווח קצר ובינוני נורו בעיקר בידי הוועדות. השיגורים ארוכי הטווח נעשו ע"י הג'יהאד האיסלאמי.

שר הביטחון הזכיר כי חמאס לא מעורב ישירות בשיגורים אך אינו אוכף את מניעת הירי. הוא מסר עוד, כי במהלך סוף השבוע בוצעו 26 תקיפות ע"י חיל האוויר, מהן 15 תקיפות כנגד חוליות שיגור וכן תקיפת מטרות תשתית והתעצמות. לדבריו, עד ישיבת הממשלה אירעו 124 אירועי ירי רקטות מהן 44 גראדים ו-68 קסאמים.

שר הביטחון מסר לממשלה, כי שלוש סוללות כיפת ברזל פרוסות כעת באשדוד, אשקלון ובאר שבע. במהלך הירי היו 30 יירוטים מוצלחים ושיעור ההצלחה גבוה ביותר. הוא הדגיש כי אם תתרחש שעת חירום בכל הגזרות פריסת הסוללות תשתנה.

שר הביטחון ברק מסר לממשלה כי עד כה יש שלושה פצועים ישראלים, ביניהם פצוע קשה, פועל תאילנדי ממושב עין הבשור ואילו לפלסטינים יש 16 הרוגים וכ-20 פצועים, מתוכם שניים ממארגני הפיגוע המתוכנן וכמעט כולם מחבלים. כן נהרג ילד בן 14 בלתי מעורב.

השר ברק סיכם ואמר כי תחת מנהיגותם הפעילה של רוב ראשי ערים ועיריות, האזרחים ביישובי הדרום מגלים חוסן ונשמעים להנחיות פיקוד העורף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן