Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שישי ה-30 באוגוסט 2019

כותרות המהדורה      כוננות שיא בצפון  דיווח: "חיזבאללה מתכנן להגיב תוך 72 שעות על המתקפות הישראליות" (בטחוני)     – מתיחות שיא בצפון: עוצר חופשות מלא לגדודים בגבול לבנון; חקלאים בכמה אזורים הונחו שלא להתקרב לגבול עם לבנון (בטחוני)     – דיווח: ישראל מציבה בובות חיילים בגבול לבנון, צוות תקשורת לבנוני הצליח לחדור את הגבול לישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

     כוננות שיא בצפון  דיווח: "חיזבאללה מתכנן להגיב תוך 72 שעות על המתקפות הישראליות" (בטחוני)

    – מתיחות שיא בצפון: עוצר חופשות מלא לגדודים בגבול לבנון; חקלאים בכמה אזורים הונחו שלא להתקרב לגבול עם לבנון (בטחוני)

    – דיווח: ישראל מציבה בובות חיילים בגבול לבנון, צוות תקשורת לבנוני הצליח לחדור את הגבול לישראל (בטחוני)

     פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה  פרטים נוספים על המתקפה נגד פרוייקט דיוק הטילים של חיזבאללה: ששה חיילים עם מל"טים חדרו ללבנון מספר ימים לפני התקיפה. המל"ט הראשון התפוצץ בכוונה לצורך הסחת דעת, המל"ט השני הפציץ את המטרה (בטחוני)

     עזה  חמאס: מוכנים לעימות מול ישראל; כל תקיפה תיענה בתגובה קשה (בטחוני)

    – פסק הלכה חדש של חמאס: מי שיבצע פיגוע פרטי בשם האיסאלם – לא יוכר כשהיד (בטחוני)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

    ליל שבת: מעונן חלקית

    יום שבת: ללא שינוי ניכר.

    ראשון: תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    שני: תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

חדשות

פיצוץ במו"מ עם הסתדרות המורים: האוצר יבקש צווי מניעה לשביתה
משא ומתן בין נציגי משרד האוצר לאנשי הסתדרות המורים התפוצץ היום בצהריים (שישי) לאחר יותר מ-24 שעות של דיונים אינטנסיביים. בשל כך, יבקש משרד האוצר מבית הדין לעבודה צווי מניעה לשביתה שמתוכננת ליום ראשון, 1 בספטמבר.

לאחר שבשעות הבוקר דיווחו גורמים בשני הצדדים על התקדמות משמעותית ואף הכנה של טיוטה שתעגן את ההבנות שהושגו, השתנתה המגמה, וגורמים המעורים במו"מ סיפרו על "צרחות" ועל הכנסת "עיזים" להסכם מצד האוצר. עם זאת, כחצי שעה לאחר פיצוץ השיחות, חזרו הצדדים אל שולחן המשא ומתן.

הירי בכנס הבחירות של כחול לבן: מעצר החשודים הוארך ביומיים

השניים, בני 16 ו-26 תושבי רחובות נעצרו לאחר שירו ברובה אוויר במהלך כנס המפלגה שממנו נפצעו שני פעילים באורח קל ומעצרם הוארך ביומיים. סנגורו של הנער טען שלא ידע כי מדובר באירוע פוליטי והביע חרטה. "רוצה לדעת מה היה קורה אם ילדיהם של גנץ ולפיד היו טועים"
בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שישי) עד מחר בשעה 23:00 את מעצרם של שני החשודים בירי ברובה אוויר בכנס בחירות של כחול לבן ברחובות אמש. השניים, תושבי העיר בני 16 ו-26, אותרו בראשון לציון ונעצרו בחשד לעבירת תקיפה הגורמת חבלה. כתוצאה מהירי, שני פעילי המפלגה נפגעו מכדורי פלסטיק באורח קל. החקירה נמשכת.
אתמול סמוך לשעה 21:30 התקבל דיווח על שני אזרחים שנפגעו מכדורי פלסטיק במהלך כינוס מפלגתי ברחוב יעקב ברחובות. בפעילות מבצעית, מודיעינית-חקירתית מהירה אותרו בראשל"צ שני החשודים ונעצרו על ידי משטרת ישראל

200 מטר מאסון: העומס על הבקרה הצבאית כמעט הוביל לתאונה אווירית

מטוס ססנה בטיסה אזרחית היה במרחק מאות מטרים ספורים מהתנגשות בשני מטוסי כיבוי בצפון הארץ. חוקר התאונות מתח ביקורת על התנהלות הבקר הצבאי וקבע כי היה מודע לקונפליקט, אך לא נתן קשב מספק למניעת התקרית. צה"ל: "לא מדובר בהתקרבות חריגה"

אתמול, בעיר טמרה בוצע ירי לעבר כלי רכב.
 לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לכלי הרכב.

שוטרי משטרת ישראל הוזעקו למקום והחלו בסריקות לאיתור חשודים. חוקרים פועלים בזירת האירוע, אוספים ממצאים ופותחים בחקירה. הרקע לאירוע טרם ידוע.

פוליטי

בכפוף למשאל פנימי, והתפטרות כל 15 מועמדי המפלגה: מפלגת זהות לא תתמודד בבחירות הקרובות; בתמורה: פייגלין יקבל תפקיד בממשלה הבאה

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מפלגת זהות פייגלין חתמו אתמול (חמישי) על הסכם לפיו זהות לא תתמודד בבחירות הקרובות. בתמורה ימונה פייגלין לשר בעל תפקיד וסמכויות משמעותיים בתחום הכלכלי-חברתי, מינוי שיהיה בתוקף למשך כל כהונת הממשלה. בנוסף, הוא יהיה חבר בוועדת שרים לחקיקה וחבר בקבינט החברתי-כלכלי שיוקם לאחר הבחירות * ההסכם בין הליכוד לזהות כפוף לאישור מתפקדי מפלגתו של פייגלין במשאל אינטרנטי שייערך בקרוב.

– מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי מרגע שמפלגת זהות בראשות משה פייגלין תחליט שלא להתמודד בבחירות יהיו חייבים כל 15 מועמדים הרשימה בבחירות לכנסת ה-22 להתייצב אישית בפני יו"ר הועדה, השופט חנן מלצר, ולהתפטר בפניו. אם אחד או יותר מחברי הרשימה יסרב להתפטר "זהות" תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. מרגע של מועמדי זהות יתפטרו סופית תצטרך ועדת הבחירות להשמיד 6 מיליון פתקי הצבעה עם האותיות "זן" שהוכנו עבורם.

סקר: חבירת זהות לליכוד לא מצליחה לשנות את מפת המנדטים

מסקר חדש שפורסם אמש (חמישי) בחדשות 12 עולה כי חבירתה הצפויה של זהות לליכוד, לא מצליחה לשנות את מפת המנדטים. כשגוש הימין משיג 41 מנדטים בלבד, לעומת 44 מנדטים לשמאל. החרדים משיגים 15 מנדטים, הערבים וליברמן 10 מנדטים.

– לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, להלן מפת המנדטים החזויה: הליכוד-כולנו עם 31 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 30 (35); הרשימה המשותפת – 10 (10); ימינה – 10 (5); ישראל ביתנו – 10 (5); יהדות התורה – 8 (8); המחנה הדמוקרטי – 7 (4); העבודה וגשר – 7 (6); ש"ס – 7 (8)

סקר ישראל היום, לפני פרישת זהות: כחול לבן במקום הראשון, הליכוד במקום השני

סקר המתפרסם הבוקר בעיתון 'ישראל היום' שנערך לפני ההודעה על פרישת זהות מהמירוץ בבחירות טוען כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום הרי שמפלגת כחול לבן מגיעה למקום הראשון עם 32 מנדטים, לעומת 30 מנדטים בלבד לליכוד שמגיעה למקום השני. בחלוקה לגושים גוש הימין משיג 40 מנדטים בלבד, לעומת 43 לגוש השמאל. החרדים מקבלים 15 מנדטים, והערבים וליברמן מקבלים 11 מנדטים.

– לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, להלן מפת המנדטים החזויה: כחול לבן עם 32 מנדטים (לעומת 35 מנדטים כיום); הליכוד-כולנו – 30 (39); הרשימה המשותפת – 11 (10); ישראל ביתנו – 11 (5); ימינה – 10 (5); ש"ס – 8 (8); יהדות התורה – 7 (8); המחנה הדמוקרטי – 6 (4); העבודה וגשר – 5 (6)

בטחוני

  כוננות שיא בצפון 

דיווח: "חיזבאללה מתכנן להגיב תוך 72 שעות על המתקפות הישראליות"

העיתון הכוויתי אל-ראי מדווח בשם מקורות ב"ציר ההתנגדות" כי חיזבאללה מתכוון להגיב לשתי התקיפות המיוחסות לישראל בתוך 72 שעות. על פי המקורות, חיזבאללה ירצה לגבות מחיר דומה לזה שהוא שילם – חייהם של שניים או שלושה ישראלים. * עוד טענו המקורות כי ארה"ב וצרפת ביקשו "להוריד מהעץ" את מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, והעבירו התחייבות ישראלית, לכאורה, שלא להגיב במקרה שהארגון יפיל מל"ט. אולם, לדברי המקורות, חיזבאללה דחה את ההצעה. * ע"פ הדיווח, לישראל יש מידע על אלפי עמדות חיזבאללה בדרום לבנון, בבקעת לבנון ובמקומות נוספים – אשר עשויים להיות יעדים להפצצה. כתוצאה מכך, אלו צפויים להתפנות במקרה של התקפה של חיזבאללה נגד מטרות ישראליות.

מתיחות שיא בצפון: עוצר חופשות מלא לגדודים בגבול לבנון; חקלאים בכמה אזורים הונחו שלא להתקרב לגבול עם לבנון

נערכים לתגובת חיזבאללה: אגף המבצעים במטכ"ל הורה אתמול (חמישי) כי גדודים וחטיבות הכפופות לקו הביטחון השוטף של פיקוד הצפון נמצאות בעוצר יציאות גורף, ולא ישוחררו הביתה במהלך סוף השבוע, וזאת בעקבות המתיחות וההכנות לתגובה אפשרית של חיזבאללה על חיסול אנשי הארגון בסוריה ועל התקיפה שיוחסה לישראל בביירות. העוצר יהיה בתוקף עד קבלת הנחיות חדשות. * בנוסף, מערך כיפת ברזל נמצא בכוננות גבוהה ביותר, וסוללות רבות של כיפת ברזל נפרסו ומאוישות לאורך הארץ. * כמו"כ חקלאים בכמה אזורים סמוכי גדר בגבול לבנון, הונחו אתמול (חמישי) שלא להתקרב אל גדר הגבול. עם זאת, השגרה האזרחית באזור נמשכת כסדרה וכאמור, לא נמסרו הנחיות מיוחדות לתושבים.

דיווח: ישראל מציבה בובות חיילים בגבול לבנון, צוות תקשורת לבנוני הצליח לחדור את הגבול לישראל

ערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם ארגון הטרור השיעי בלבנון, דיווח אתמול (חמישי) כי צוות שלו הצליח להתקרב ואף לעבור את גדר הגבול עם ישראל סמוך לקיבוץ מלכיה. הצוות הדגיש בדיווח כי במקום לא הייתה נוכחות צבאית ישראלית, וכי הצוות הראשון שהגיע אליהם משתייך לכוח יוניפי"ל הבינלאומי.

– כתב ערוץ "אל-מנאר" של חזבאללה, עלי שעיב, פרסם אתמול (חמישי) תמונות שבהן נראות בובות המדמות חיילים ישראלים בתוך רכב צבאי בגבול לבנון. לדבריו, הבובות הוצבו בכמה נקודות בגבול בשל חשש ישראל מפיגוע נקם בעקבות התקיפה בביירות המיוחסת לה. ערוץ אל-מנאר אף הרבה לצלם מרחוק יישובים ישראליים סמוכים לגבול, ולהדגיש את התנועה המועטה של חיילים ושל אזרחים.

שר ההגנה הלבנוני: "תם העידן שבו ישראל פוגעת בלבנון, ברגע שנאתר כלי טיס או פעולה ישראלית – נפתח באש"

שר ההגנה הלבנוני שיגר אתמול איום לעבר ישראל: "הישראלים חייבים לדעת שתם העידן שבו הם פוגעים בלבנון בעודנו שומרים על שתיקה. בהזדמנות הקרובה וברגע שתהיה תוקפנות – הצבא לא יחכה לאישורו של אף אחד. ברגע שהצבא מאתר יעד ברור, בין אם זה כלי טיס ישראל או פעולה ישראלית אחרת – הצבא ייזום פתיחה באש".

  פרוייקט דיוק הטילים של חיזבאללה 

פרטים נוספים על המתקפה נגד פרוייקט דיוק הטילים של חיזבאללה: ששה חיילים עם מל"טים חדרו ללבנון מספר ימים לפני התקיפה. המל"ט הראשון התפוצץ בכוונה לצורך הסחת דעת, המל"ט השני הפציץ את המטרה

אתר "אינדיפנדנט ערבייה" חשף, כי שישה חיילים ישראלים נכנסו ללבנון מסוריה והגיעו עד פרברי הבירה ביירות, משם הפעילו את המל"טים שהפציצו את המתקן לייצור חומרים לדיוק טילים. האתר מצטט מקור ביטחוני שאמר, שהכוח המיוחד קיבל מטרייה אווירית על ידי מטוס ללא טייס ישראלי, ותיאר את המבצע כ"ייחודי ומורכב מאוד".

– המקור הוסיף כי הכוח הכניס מל"ט קטן, חימש אותו בחומר נפץ והפעיל אותו מתוך לבנון, במרחק אווירי קצר ממעוז חיזבאללה בדרום ביירות – שכונת הדאחייה. עוד נאמר, כי הכוח שיבש את אמצעי המעקב והמכ"ם ושיגר את המל"טים עם זהות מקומית לאחר שנקבעה המטרה. לדברי המקור, המל"ט הראשון הופל, ככל הנראה, בכוונה במטרה להעסיק את המקומיים והשני השמיד את המטרה.

– ע"פ הדיווח, הכוח הישראלי שהה על אדמת לבנון כמה ימים לפני המבצע ולאחר מכן יצא דרך האדמה הסורית, כאשר במקביל למבצע בדרום ביירות הופגז אתר השייך למשמרות המהפכה האיראניים ליד דמשק. אתר זה כונה על ידי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, "בית הארחה ללוחמי הארגון". במקביל, ביצע הכוח מתקפה נוספת בבקעת הלבנון, על מוצב השייך לחזית העממית לשחרור פלסטין. המקור הוסיף עוד, כי יש קשר בין המסלול של הכוח הישראלי המיוחד, לבין הפצצת המוצב של החזית העממית בבקעת הלבנון, אך לא הסביר את הקשר.

– גם שר ההגנה הלבנוני רמז כי המל"טים שתקפו ברובע א-דאחייה בתחילת השבוע שוגרו מתוך שטח לבנון: "הפעולה שקרתה לא היתה יכולה להתרחש מבלי שיהיה מישהו קרוב מתוך לבנון. המל"טים הללו אינם בעלי יכולת ארוכת-טווח כדי שיגיעו מישראל לתוך השטחים הלבנוניים". הוא הוסיף כי הצבא הלבנוני נוקט פעולות לאיתור מקור השיגור: "הצבא הלבנוני יצר מפה על מנת לסרוק את האזורים".

"מדובר בפרויקט ממודר מאוד" | ישראל חשפה פרטים על תוכנית הטילים המדויקים של חיזבאללה

בישראל חשפו אתמול (חמישי) פרטים חדשים על פרויקט דיוק הטילים בלבנון. מטרת הפרויקט היא להביא את מאגר הטילים של ארגון הטרור לרמת דיוק של עד עשרה מטרים – גם ביעדים מרוחקים מהגבול, ואף במרכז הארץ. על פי הפרסום מדובר בפרויקט ממודר ביותר, שרבים בלבנון ואף בתוך ארגון חיזבאללה עצמו לא מכירים את פרטיו. עד כה הכחיש הארגון את קיומו בפני כל הגורמים הזרים שביקשו לברר עליו פרטים, וגם הנהגת ממשלת לבנון לא מודעת לפרויקט הסודי, שהחל כבר בשנת 2013 בחסות מלחמת האזרחים שהתחוללה בסוריה. * בימים אלו ברשות חזבאללה כמה עשרות טילים מדויקים – שלא יוצרו בשטח לבנון.

– לפי הנטען, בשנתיים הראשונות לפרויקט העבירה טהרן טילים אירנים מדויקים ללבנון – דרך אדמת סוריה. אולם לאחר שכשלו בניסיונות להעביר את האמל"ח בציר היבשתי הארוך, החליטו בטהרן ובחיזבאללה שלא להעביר את הטילים בשלמותם מאירן, אלא להשתמש במקום בטילים שמיוצרים בסוריה ואותם להסב לטילים מדויקים. גם הניסיון הזה כשל, ולכן הוחלט על להעביר את פרויקט הסבת הטילים לאדמת לבנון.

– לצורך הסבת הטילים על אדמת לבנון, החל חיזבאללה להכשיר אתרים ייעודיים באזורים שונים ברחבי המדינה. החומרים לתהליך ההסבה המסובך מגיעים ללבנון דרך 3 צירים שהכשירו האירנים: הראשון, ציר יבשתי – שבו שיירות עושות את דרכם דרך סוריה לאדמת לבנון; השני, הנתיב הימי – בעזרת אניות שמגיעות לנמל בביירות. הציר השלישי, האווירי – שימוש בטיסות אזרחיות מאירן לנמל התעופה הבין-לאומי בביירות.

– החלק המשמעותי ביותר בתהליך ייצור הרקטות הוא הרכבת מנוע הטיל, המצריך מערבל תעשייתי ייעודי, שנוצר על ידי איראן עבור הפרויקט. הגעת המערבל למפעלים הייתה מביאה את חזבאללה ליכולת ייצור עצמאי של טילים מדויקים, וסיכולו ימשיך אי"ה לעכב אותם בתהליך

  עזה 

חמאס: מוכנים לעימות מול ישראל; כל תקיפה תיענה בתגובה קשה

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח אתמול (חמישי) כי משלחת בכירי חמאס בקהיר העבירה מסר תקיף לישראל באמצעות מצרים והזהירה כי כל תקיפה נגד תושבי עזה תיענה בתגובה קשה. לדבריהם, "הסכם הרגיעה נכתב בדם ואנחנו מוכנים להיכנס לעימות עם ישראל בכל עת" * בחמאס טוענים כי מילאו את חלקם בהבנות בכך שהפחיתו את האלימות בהפגנות הגדר בימי שישי ואת שיגור בלוני התבערה, ואילו ישראל מצדה צמצמה השבוע את אספקת הדלק לרצועה. * בחמאס ביקשו מהמצרים ללחוץ על ישראל לקיים סעיפים נוספים בהבנות מלבד העברת הכסף הקטרי לרצועה. נושאים דוגמת הגדלת הכנסת הסחורות לרצועה והעברת משכורות לאנשי חמאס. בארגון מעריכים שהסעיפים האלה לא יבוצעו ועל כן ההסדרה לא תוכל להתקדם בסופו של דבר.

פסק הלכה חדש של חמאס: מי שיבצע פיגוע פרטי בשם האיסאלם – לא יוכר כשהיד

פסק הלכה (פאתווה) איסלאמי חריג, שהוציאה הוועדה השרעית העליונה בעזה באמצע החודש הנוכחי. הפאתווה אוסרת באופן מוחלט על ביצוע פעילות חמושה פרטית בשם האיסלאם – ומתייחסת באופן ברור לניסיונות לחדור דרך הגדר ולירות על חיילים ישראלים הפרוסים לאורכה. הוועדה מתארת את הפעילים כמי שמונעים בחלקם בתמימות. אחרים, היא סבורה, מבקשים להביך את שלטון חמאס.

– אנשי הדת המוסלמית מצרפים כמה נימוקים לפסיקה. לדבריהם, הפעילים אינם מאומנים מבחינה צבאית ולכן החדירות סוכלו ברובן, בלי שגרמו נזק. בנוסף לזה, החדירות אינן מתואמות עם בכירי חמאס ולכן חושפות אותם לפעולות תגובה ישראלית מפני שהם אינם מספיקים להגיע למקומות מוגנים מפגיעה. * לנימוקים הפרקטיים נוספה מסקנה דתית. מי שיפעל בלא אישור, קובעת הוועדה, לא יזכה במעמד של שהיד לאחר מותו. מכאן גם נובע, במשתמע, איום כלכלי — שלטון חמאס לא ידאג לסיוע כספי למשפחות ההרוגים בתקריות. (הארץ)

מדיני

מועצת הביטחון האריכה את מנדט יוניפי"ל בשנה נוספת

על רקע המתיחות הביטחונית בין ישראל לחיזבאללה בימים האחרונים: מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון הוארך אתמול (חמישי) במועצת הביטחון בשנה נוספת, לכתב המנדט הוכנסה קריאה ברורה לממשלת לבנון לאפשר גישה לכוח יוניפי"ל, ולהגביר את הדיווחים על העברת נשק לגורמי טרור במדינה.

חוץ

ארה"ב: מצב חירום בפלורידה, ההוריקן דוריאן מתקדם לעבר המדינה

מצב חירום הוכרז ב-26 מחוזות בפלורידה, על רקע הגעתו הצפויה של ההוריקן דוריאן, הצפוי לפגוע במרכז המדינה לקראת יום שני הקרוב. * ברשויות ביקשו מהתושבים להתכונן בהתאם עד ליום ראשון ולאגור מזון לשבעה ימים. * הסופה שחלפה אתמול (חמישי) מעל האי פורטו ריקו, צפוי להתחזק באוקיינוס האטלנטי עם רוחות העומדות על 209 קילומטר לשעה. הרוחות החזקות יהפכו את דוריאן לסערה בקטגוריה 4, הרמה השנייה הכי חזקה בסולם ספיר-סימפסון למדידת עוצמת הוריקן.

– בעקבות הסופה ביטל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, את ביקורו המתוכנן בפולין, וזאת על מנת שהוא יוכל להישאר בארצות הברית ולוודא שהמשאבים הפדרליים יופנו כראוי לסערה כאשר היא תפגע במדינה. מי שיסע במקומות של טראמפ לפולין הוא סגנו מייק פנס. * טראמפ הודיע כי מזון ומים נשלחים לפלורידה כחלק מההכנות לקראת הסופה.

בפעם השלישית מתחילת השנה: אירן נכשלה שוב בשיגור לוויין לחלל

מכה לתוכנית החלל האירנית: טהרן ניסתה לשגר אתמול (חמישי) בבוקר לוויין לחלל – אך הוא נכשל, והטיל התפוצץ על כן השיגור שלו. נסיון השיגור היה במרכז החלל אימאם חומייני במחוז סמנאן צפון איראן. * סוג הטיל ששיגורו נכשל טרם ידוע, אבל כן השיגור איתו בוצע נסיו השיגור שימש בעבר לשיגור של טיל דו שלבי המונע בדלק נוזלי הידוע בשמו "ספיר". הרקטה קטנה באופן יחסי, ויכולה לסחוב לוויינים קטנים לתוך מסלול מקיף כדור הארץ. * בתמונות לוויין שצולמה מעל הבסיס האירני זמן קצר לאחר פיצוץ הטיל נראה עשן כבד מיתמר. כן השיגור, שבו התרחש הפיצוץ, נצבע רק בימים האחרונים ובמסגרת ההכנות לשיגור נראו בתמונות הלוויין כלי רכב רבים בסמוך. * זהו הניסיון השלישי של משמרות המהפכה לשגר השנה לוויין לחלל – כולם נכשלו.

הסכם השלום בקולומביה בדרך לקריסה: מפקדים לשעבר ב-FARC קוראים לחזור למלחמה בממשלה

שלוש שנים לאחר הסכם השלום שעליו חתמו הצדדים: קבוצה של לוחמים לשעבר בארגון המורדים הגדול ביותר בקולומביה, FARC, הודיעו אתמול (חמישי) כי הם חוזרים לשדה הקרב ויצאו במתקפה חדשה נגד ממשלת קולומביה. לדבריהם, מטרת הקבוצה היא הקמת ממשלה חדשה שתתמוך בשלום. וכי המחתרת תילחם בשחיתות ותדרוש כספים מגורמים המעורבים בפעילויות כלכליות לא חוקיות ומחברות רב לאומיות. * גורמי ביטחון אמרו כי הכוח בפיקודו של מרקס מונה עד 2,200 לוחמים. * בעקבות ההודעה, הכריז אמש (חמישי) נשיא קולומביה על מתקפה חדשה נגד שרידי המחתרת.

– מפקד ה- FARC לשעבר הודיע כי "הרוב הגדול" של לוחמי FARC לשעבר נותר מחויב להסכם השלום "למרות כל הקשיים והסכנות".

ארה"ב הטילה סנקציות על בנק לבנוני שסייע לחיזבאללה

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על הבנק הלבנוני Jammal Trust Bank SAL בעקבות שירותים שהוא מעניק לארגון חיזבאללה.על פי ההודעה האמריקנית, הבנק העניק כספים למשפחות של מחבלים מתאבדים. בנוסף, הוטלו סנקציות על ארבעה בני אדם שהעבירו כספים ממשמרות המהפכה האיראניות לחיזבאללה ולחמאס. (רויטרס)

דו"ח: ראש ה-FBI לשעבר שהדליף את שיחותיו עם טראמפ הפר את נהלי הבולשת

דו"ח שפרסם אתמול (חמישי) המפקח הכללי במשרד המשפטים קובע כי ג'יימס קומי, ראש ה-FBI לשעבר, הפר את המדיניות של הבולשת הפדרלית בטיפול במזכרים המתעדים את שיחותיו האישיות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. * החקירה שניהל משרד המפקח הכללי במשרד המשפטים מצאה שקומי הפר את כללי ה-FBI כשהעביר מזכר אחד שהכיל מידע לא מסווג לחבר שלו עם הוראות לחלוק את תוכנו עם עיתונאי. עוד נכתב בדו"ח כי לאחר הדחתו של קומי מתפקידו ב-2017, הוא לא עדכן את הבולשת הפדרלית שהוא החזיק בכמה מהמזכרים בכספת בביתו. (AP)

    ונצואלה: ארצות הברית קוראת לאיחוד האירופי להטיל סנקציות על ונצואלה * השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני ונצואלה, אמר אתמול (חמישי) כי הוא מקווה שהאיחוד האירופי יטיל סנקציות על וונצואלה. * לפני כשבוע הודה נשיא ונצואלה ניקולס מדורו כי משטרו מקיים שיחות עם ממשל טראמפ בחודשים האחרונים, חרף העובדה שוושינגטון החריפה את הסנקציות על שלטונו ואינה מכירה בו עוד. (רויטרס)

צרכנות

במוצאי שבת בחצות: מחיר הבנזין יירד ב-19 אגורות

מחיר הבנזין צפוי לרדת ב-19 אגורות החל ממוצאי שבת בחצות. המחיר המרבי של ליטר בנזין יעמוד על 6.07 שקלים בשירות עצמי, ובשירות מלא מחירו יעמוד על 6.27 שקלים. * מוקדם יותר השבוע העריכו בכירים בענף האנרגיה כי נפילת ערכו של הדולר וירידת מחירי הנפט יובילו להוזלה משמעותית בסך כ-20 אגורות לליטר בנזין

– שינויי מחירי הבנזין מאז תחילת השנה הלועזית: ינואר – ירידה של 18 אגורות; פברואר – התייקרות של 8 אגורות; מרץ – התייקרות של 21 אגורות; אפריל – התייקרות של 20 אגורות; מאי – התייקרות של 19 אגורות; יוני – ירידה של 14 אגורות; יולי – ירידה של 12 אגורות; אוגוסט – התייקרות של אגורה אחת. (ישראל היום)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן