Skip to content

עקב מחאת נכים נחסמה תנועת הרכבות במפגש שפיים

חברי ארגון הנכים הופכים לפנתרים, חסמו הבוקר את תנועת הרכבות לשני הכיוונים. הנכים דורשים הקמת וועדה שתבדוק את קיום הפעימה השניה והשלישית שהובטחה להם ועל גובה הקצבאות - עקב כך נעצרה תנועת הרכבות לשעה ארוכה. הנכים מזהירים: זו התחלה של מחאות חסימה ברחבי הארץ.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות בני אדם, נכים, חברי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", חסמו הבוקר (ראשון) את מפגש מספר 30 של רכבת ישראל המצוי בצומת יקום בין הרצליה ונתניה. הנכים חסמו שעה ארוכה את מעבר הרכבות לשני הכיוונים. החסימה העחלה בסביבות  07:30 ובסמוךל-08:40 הוסרה ותנועת הרכבות שבה לסדרה. מרכבת ישראל נמסר כי "תנועת הרכבות באיזור שפיים חודשה בדקות האחרונות". אך ברכבת ישראל מדגישים כי יעבור זמן רב עד חזרת שירות הרכבות לסדרו, וזאת עקב השיבושים הכבדים שנרשמו בתנועת הרכבות בכל הארץ, כל זאת במהלך שעות העומס ביום הראשון בספטמבר. ברכבת מדגישים כי מסילות הברזל הינן תשתית קריטית, המשרתת מעל לרבע מיליון נוסעים מידי יום, ועליה להישאר מחוץ לתחום.

צילום: מטה מאבק הנגים הופכים לפנתרים
צילום: מטה מאבק הנגים הופכים לפנתרים

עוד בחודש יולי השנה פרסמו הנכים כי במידה ולא תקום וועדה כפי שהובטח להם לקיום פעימה שניה ושלישית.  מדוברות המפגינים נמסר כי הם מוחים על גובה קצבאות הנכאות, ועל כך שהוועדה שאמורה לאשר את הפעימה השנייה של העלאתן טרם התכנסה.

 

צילום: מטה מאבק הנגים הופכים לפנתרים
צילום: מטה מאבק הנגים הופכים לפנתרים

אייל כהן מוביל מאבק הנכים וקבוצת הנכים הופכים לפנתרים אמר הבוקר: "כי כל עוד ממשלת ישראל לא תעמוד בהתחייבותה ימשיכו החסימות ומהיום יתחילו השיבושים. בכל רחבי הארץ". הוא הוסיף: "כבר עכשיו התארגנה עוד קבוצה ליציאת שטח". כהן הוסיף כי "היום הגענו למצב שאנו מובילי מחאת הנכים וציבור הנכים בישראל לא מאמינים לאף שר ולאף חבר כנסת ,שבענו מהבטחות וכפי שאמרנו בעבר אנו חוזרים ואומרים שוב כי שכנראה שהממשלה והכנסת לא מבינים בטוב אלה רק בהפגנות והפעם זה יהיה בצורה יותר יעילה חדה ומקצועית שיגרום נזק כלכלי למדינה מה שאנחנו לא ההינו מעוניינים בו, אך לצערנו ממשלת ישראל והעומד בראשה לא השאיר לנו ברירה אחרת".

צילום: מטה מאבק הנגים הופכים לפנתרים
צילום: מטה מאבק הנגים הופכים לפנתרים

מרכבת ישראל נמסר כי בשל הפגנת ארגוני הנכים המתקיימת במפגש כביש מסילה בשפיים, הופסקה תנועת הרכבות במקטע שפיים בית יהושוע, וחלים שיבושים בתנועת הרכבות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בנתניה, ורכבות מדרום יסתיימו בהרצליה.כמו כן ייתכנו עיכובים בכלל רשת הרכבות בעקבות האירוע", וכי " צוותי רכבת ישראל ומשטרה נמצאים במקום". מהמשטרה נמסר כי "בעקבות המחאה נעצרה תנועת הרכבות בשני הכיוונים. שוטרים במקום". אך לדברי דוברות מטה המוחים הם הוזהרו כי יפונו בכוח אם לא יפנו מייד את מחסום הרכבת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן