Skip to content

טילי נ"ט נורו מלבנון לבסיס צה"ל בישראל – צה"ל משיב באש

תושבי גבול הצפון עד הגליל המערבי (כולל) והמועצות עד 4 קילומטר מקו הגבול הונחו לפתוח מקלטים. צה"ל נערך לתגובה. בלהנון מדווחים על חילופי אש כבים בין צה"ל לחיזבאללה. בשלב זה, גם לא ניתן לנוע בצירים על כן יש להימנע מביצוע נסיעות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר טילי נ"ט נורו  לפני זמן קצר (ראשון) לעבר רבים צה"ליים ומוצב צה"ל שבאזורי דובב ואביבים. צה"ל השיב באש לעבר נקודות בתוך לבנון. ערוץ אלמיאדין (המזוהה חזבאללה) דווח כי "ישראל יורה פגזי ארטילריה לעבר שטח לבנון באזור היישוב אביבים". דובר צה"ל אישר כי ב"גזרת אביבים, נורו מספר טילי נ"ט מלבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים במרחב". עוד נמסר כי "ישנן מספר פגיעות" וכי "צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון". דובר צה"ל לא מסר על פגיעה בנפש.

צה"ל הנחה את תושבי גבול הצפון כולל הגליל המערבי באמצעות קציני הביטחון ביישובים כי "תושבים במרחק עד 4 ק"מ מגבול הלבנון לשהות בבתים ולפתוח מקלטים. לא נדרש לרדת למרחב מוגן / מקלטים אלא רק בעת שמיעת אזעקה. בעת שמיעת אזעקה, יש להיכנס למקלטים ולשהות במרחב מוגן למשך 10 דקות ולהמתין להנחיות נוספות. עוד הנחה צה"ל כי יש לבטל ולהימנע מכל פעילות במרחב גדר הגבול לרבות עבודות חקלאיות. בשלב זה,  גם לא ניתן לנוע בצירים על כן יש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך. עוד נמסר כי במידה ונשמעת אזעקה או התרעה אוטובוסים / רכבים אשר נמצאים בישוב, נדרשים להוריד את הנוסעים בצורה רגועה ככל שניתן בתאום עם רבש"ץ הישוב במרחב הממוגן ביותר הקרוב למקום. ישובים במרחק מעל 4 ק"מ מגב"ל לא נדרשת פתיחת מקלטים.

הירי בלבנון
הירי בלבנון

בחיזבאללה טוענים כי הצליחו לפגוע בכלי רכב צבאי. לדברי חיזבאללה, התקיפה בוצעה על ידי חולייה שנקראה על שם חסן זביב ויאסר דאהר, שני פעילי הארגון שנהרגו בתקיפת חיל האוויר בסוריה. האירועים בגבול באים על רקע המתיחות הגבוהה באזור, אחרי שאתמול שוב איים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בתגובה צבאית לחיסול פעילי הארגון בסוריה ולתקיפה שיוחסה לישראל ברובע הדאחיה בביירות.

הבוקר פרש  צה"ל פרש מחסומים בנקודות של כבישים בסמוך לגבול ישראל לבנון. דובר צה"ל אישר כי במספר ישובים נחסמו צירי הגישה הראשיים לישוב והתושבים הופנו לדרכים חלופיות. תוך כך פרצה הבוקר אש באזור הגבול עם לבנון כתוצאה מירי פצצות תיאורה.

באזור חוות שבעא שבהר דב. רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה  דיווחה כי צה"ל ירה פגזים באזור הר דב, וטענה כי עקב הטלת חומרי בעירה על אחת החורשות באזור באמצעות רחפנים של צה"ל, פרצו השריפות.  בדובר צה"ל אישרו כי "במקום פרצה שריפה עקב פעולות של כוחות צה"ל".
בצבא לבנון התייחסו לשריפה שפרצה ומסרו כי "רחפן ישראלי נכנס למרחב האווירי של לבנון בשעה 11:15 באזור חוות בסטרה (אזור הר דב) והטיל חומרי בעירה על העצים באזור, מה שגרם לשריפה. אנחנו עוקבים אחר ההפרה הישראלית בתיאום עם כוחות האו"ם בלבנון"


"הנקמה הראשונה על התוקפנות הישראלית תהיה עקב הזכות שלנו להגן על עצמנו", אמר נסראללה במהלך נאומו והוסיף כי על "האויב הישראלי לדעת היטב שמרחב האווירי של לבנון אינו פתוח למזל"טים ולהפרות יומיות". "מועצת הביטחון של האו"ם וכל השגרירויות לא התאמצו לעצור את הפרות האוויר הישראליות בעבר", אמר המזכ"ל והוסיף כי "החיזבאללה תבחר את הזמן והמקום הנכונים להגיב".
בעניין מקום תגובת ארגון הטרור אמר עוד נסראללה  כי הוא יהיה בלבנון, אך לא בהכרח לא בהכרח מאזור חוות שבעא. שבהר דב. נסראללה הבהיר כי התגובה של ארגונו היא בלתי נמנעת: "זכותנו לנקום את התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת, אפילו אויבים ויריבים אומרים שהם מבינים את הזכות שלנו לנקום", אמר מנהיג החיזבאללה.

 

 


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן