Skip to content

יינות חדשים מעמק הלואר בישראל

שתי סדרות יין חדשות ומעניינות מאחד מאזורי היין החשובים, אך הפחות מוכרים בארץ – עמק הלואר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נראה שכולם מכירים את יינות בורדו ובורגונדי ,אבל לא מעט מפספסים את יינות אחד מאזורי היין החשובים בצרפת – עמק הלואר. אזור היין של עמק הלואר כולל את כל אותם יקבים הנפרשים לאורך 480 ק"מ לצדי נהר הלואר החל ממחוז מוסקאדט הסמוך לאוקיאנוס האטלנטי ועד למחוז סאנסר ופואי-פומה הסמוכים לאורליאן, אזור המחולק ללא פחות מ-87 מחוזות יין (אפלסיון) הנטועים על שטח שהוא כשני שליש ממחוז בורדו . הלואר הוא אחד מאזורי היין המגוונים ביותר בצרפת, הוא  ידוע ביינות הלבנים שלו בעיקר השנין בלאן, הסוביניון בלאן והמלון דה-בורגון (זן לבן הגדל בעיקר בלואר וניתן למצוא מעט ממנו בארה"ב), אך מייצרים בו גם אדומים כמו הקברנה פרנק,גמאי,מלבק ופינו נואר וכמו כן ניתן למצוא יינות רוזה, יינות מבעבעים ויינות קינוח.

ארנו מנכ"ל סאז'ה לה פרייר ,דור 9 ליצרני יין בעמק הלואר (צילום:דן בר-דוב)

אחד  המותגים המעניינים מעמק הלואר הוא יקב  "סאז'ה לה פרייר", המשווק בישראל ע"י חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם המשיק בימים אלה שתי סדרות יין חדשות בישראל.  היסטוריית ייצור היין של משפחת סאז'ה מתחילה עוד בשנת 1790, עם קומץ יצרנים בודדים באזור. החברה, אשר בבעלותה כיום 10 מותגי יין ובהם משש מחוזות (אפלסיון) יין שונים  וכן שני בתי מלון , כולם בחבל הלואר, הינה עדיין חברה משפחתית, המנוהלת ע"י ז'אן-לואיס האב, שני בניו ארנו ולורן ואם המשפחה מארי-קלייר, דור תשיעי למייסדי היקב. כרמי היקב משתרעים על למעלה מ 3,200 דונם אשר פזורים בכל אזורי היין החשובים של הלואר, מהעיר נאנט במערב, דרך העיירה סומור במרכז העמק ועד הכפרים המפורסמים של המזרח, סנסר ו-פויי סור לואר. כל יין מיוצר כמובן  בנפרד, על-פי חוקי האפלסיון בו הוא מיוצר. מדיניות היקב מתמקדת בשמירה על איכות גבוהה, יציבות והמשכיות, ומתבטאת בבחירת מיטב הכרמים באזור. יקב  "סאז'ה לה פרייר" משווק בישראל כבר למעלה מ- 20 שנה ע"י 'הסקוטית', חטיבת היין והאלכוהול של חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם. היקב משיק שתי סדרות יין חדשות: 'לה פרייר' ו- 'לה מולנייר'. סדרות היין החדשות מצטרפות ליינות סידרת 'לה פטיט פרייר' הותיקה.

ארנו מנכ"ל היקב וססיל מנהלת השיווק (צילום:דן בר-דוב)

יריב ארדון מנכ"ל חברת ישרקו: "ההחלטה של היקב להשיק את סדרות היינות החדשות 'לה פרייר' נולדה בעקבות הרצון לחזק את הסדרה 'לה פטיט פרייר' ולהקל על הלקוחות להכיר וליהנות ממותגי היקב." לדבריו: "אנו בחברת ישרקו מתעדכנים כל הזמן בטרנדים ובשינויים של עולם היין ומביאים אותו לקהל הישראלי, שיודע לזהות ולהעריך יינות ויקבים מובילים בעולם"

סדרת לה מולנייר (צילום:אסף לוי)

וכמובן שטעמנו את היינות החדשים.  אז בסדרת לה מולנייר התחלנו  עם "לה רוזה" –  יין העשוי מבלנד של ענבי קברנה פרנק, קברנה סוביניון, גרולו וגאמיי. בעל גוון ורוד עמוק. ליין ארומות מרעננות של פירות יער ופטל. מתאים לצד סלטים, בשרים על האש ומנות קייציות. תסיסת הענבים מתבצעת בטמפרטורה נמוכה עד לקבלת האיזון הרצוי בין הסוכר לחומציות. היין עבר כמה חודשים של התבגרות במכלי נירוסטה (ככלל לא ממש מאמינים בחביות עץ במשפחת סאז'ה ומעדיפים לשמר על טעם הפרי נקי) לפני יצירת הבלנד ובוקבק במהלך האביב. שתו אותו קר, המחיר לצרכן: 64 ₪. (תמורה טובה לכסף)

הבא  בתור היה דה מולנייר שנין בלאן – היין עשוי מ- 100% שנין בלאן. בעל גוון צהבהב וניחוחות עדינים של שקדים, ענבים מתקתקים ודבש. היין מתאים לצד מאכלים מתובלים וגם קינוחים מבוססי פירות. הכרמים נטועים בקרקע חולית ובחלקה אדמת צפחה. הפרי עובר סחיטה איטית כדי לשמר את העדינות האופיינית לזן. התסיסה מתבצעת בטמפרטורה נמוכה עד לקבלת האיזון הרצוי בין סוכר לחומציות. לאחר מכן, עובר היין התבגרות של מספר חודשים במכלי נירוסטה. המחיר לצרכן:64 ₪.

קברנה פרנק מסדרת לה מולנייר (צילום:דן בר-דוב)

וכפי שציינתי יש גם אדומים בלואר , במקרה זה  טעמנו את דה מולנייר קברנה פרנק – יין העשוי מ- 100% קברנה פרנק. בעל צבע אדום עמוק, ניחוחות מורכבים של עשב ופרי אדום וטעמים אלגנטיים. ליווי נאה למנת בשר אדום, עוף צלוי ומאפי גבינה מתוקים. הכרם נטוע על קרקעות אופייניות של אדמות צפחה וחימר. הפרי עובר השריה קרה של 3-4 ימים ובנוסף תסיסה מלולאקטית. היין מתבגר בנירוסטה עד לביקבוק. יופי של יין. המחיר לצרכן: 64 ₪.

סדרת לה פרייר ,סאנסר ופואי-פומה (צילום:אסף לוי)

הסידרה השנייה היא סדרת "לה פרייר", מאזור סאנסר ופואי-פומה הידועים ביינות הסוביניון בלאן שלהם: סאנסר "לה פרייר" – על טהרת ענבי הסוביניון בלאן. בעל גוון זהבהב, עם ניחוחות פרחוניים, אפרסק לבן ופרי טרי. זהו יין בנוי היטב עם סיומת מאוזנת וארוכה. היין ילווה היטב מנות דג, מאכלי ים, גבינות עיזים ועוד. המחיר לצרכן: 119 ₪. (במבצעים גם פחות, שווה לבדוק)

פואי פומה "לה פרייר" – יין יבש מענבי סוביניון בלאן, מעודן, אך פירותי. יין מקסים, בעל צבע צהבהב-ירקרק וארומות של פירות טרופיים ומינרליות מסוימת.. המחיר לצרכן  127 ₪ (תבדקו מבצעים)

בישראל משווקים יינות יקב סאז'ה לה פרייר באמצעות חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם, את יינות יקב לה פרייר ניתן להשיג ברשת טיב טעם ובחנויות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן