Skip to content

יערה קידר כובשת את הטיימס סקוור בתערוכת צילומי אופנה אייקוניים

לפני כעשור נתקלה גטאן ברטול, מעצבת במה, בקופסת שקופיות של צילומי אופנה היסטוריים משנות השמונים והתשעים של המאה ה -20 על מדרכה בניו יורק. קופסת השיקופיות הפכה לתערוכת אמנות שנפתחה בטיימס סקוור ב-5 לספטמבר לרגל שבוע האופנה בניו יורק. יערה קידר אוצרת והסטוריונית אופנה, אצרה את התערוכה האייקונית המציגה צילומים נדירים של דוגמניות ומעצבי האופנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מגלים מחדש את אופנת ניו-יורק מ1982 עד 1997", תערוכת מחווה למותגי העל של האופנה העולמית, נפתחה בימים אלה בטיימס סקוור, בבנין ששימש בימיו הטובים את תעשיית הטקסטיל ומחזיר לכבוד שבוע האופנה המתקיים בניו יורק, את הזוהר הנוסטלגי של דוגמניות המסלול האייקוניות נעמי קמפבל, קייט מוס, סינדי קרופורד, לינדה אוונגליסטה וכריסטי טורלינגטון. יצירות האופנה שהוצגו על המסלול היו של דונה קארן, אנה סוי, ראלף לורן, מארק ג'ייקובס, יצחק מזרחי, פרי אליס ואלבר אלבז.

קרדיט צילום: באדיבות ZAZ10TS

גאטן ברטול, מעצבת תפאורות ידועה מברודווי, נתקלה יום אחד בקופסת שיקופיות, על המדרכה בפינת הרחובות 15 והשדרה ה-9 במנהטן. צילום של ראלף לורן צד את עיניה ויצר בה סקרנות רבה לגבי תכולת הקופסה. ברטול לקחה את הקופסה במטרה למיין ולהשליך אך מצאה כי השיקופיות תויגו בקפידה ונשמרו כארכיון.

קרדיט צילום: באדיבות ZAZ10TS

הקופסה הכילה אלפי שקופיות בגודל 35 מ"מ ובה תמונות של מעצבים ודוגמניות-על שצולמה על ידי הצלם היפני קיצ'ימיצו האדה. הוא השאיר אותם לאמו יוריקו טומיטה (עיתונאית אופנה שנפטרה בשנת 2017), ועשרות קופסאות בהן שוכנו הארכיונים המקצועיים שלה, נזרקו בסופו של דבר על המדרכה לאחר שריפה בדירתה בשנת 2008. ברטול החליטה לשמור אותם עד שתמצא את הבעלים.  המסע הזה ארך "כמה שנים", ולאחר חיפוש מסיבי איתרה את נכדתה של טומיטה ששפכה אור על הארכיון. שנים לאחר מציאת השיקופיות, סיפרה ברטול כבדרך אגב על האוסף לחברתה צילי צ'רני, בעלת הגלריה ZAZ10TS וזו החליטה להציגם בתערוכה בגלריה באוצרותה של יערה קידר אשר אצרה את התערוכות ״ז׳ה טם, רונית אלקבץ״ במוזיאון העיצוב חולון ב-2018, ותערוכת הנעליים A Walk of Art בשיתוף בצלאל, שהוצגה בניו יורק ובסן פרנסיסקו.

קרדיט צילום: באדיבות ZAZ10TS

הצילומים המוצגים נבחרו תוך התחשבות בעיצוב הפנימי של החלל בו מוצגת התערוכה, בלובי בניין טיימס סקוור 10. נעשה שימוש רק בצילומים המכילים את מאפייני הארט-דקו של הלובי והצבעים הבולטים בו הם שחור, לבן, אפור, וזהב. יערה קידר מסבירה כי "הרגעים הזוהרים האלה נתפסו בעדשת המצלמה רגע לפני המהפכה הדיגיטלית ולפני שנכנסו לחיינו הסמארטפונים, הלייב סטרימינג, האופנה המהירה והמעבר מייצור מקומי לייבוא מחו"ל, אופנה היא תעשייה שמשתנה כל הזמן. התערוכה הזו היא הזדמנות לעצור ולבחון את עולם האופנה במבט נטול פילטרים, באמצעות רגעים ספונטניים ולא מרוטשים".

קרדיט צילום: באדיבות ZAZ10TS

למבקרים במנהטן, התערוכה תנעל בינואר 2020.

גלריית ZAZ10TS בבניין טיימס סקוור 10.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן