Skip to content

מאמר דעה: נתניהו אִיּוּם לדמורקטיה

אם נתניהו ירכיב את הקואליציה ויעמוד בראש הממשלה, מדינת ישראל - הדמוקרטית, החילונית, הליברלית והנאורה - תשנה את פניה, תוכנה וערכיה

"נתניהו דומה יותר למוחמד עלי של השנים האחרונות, מבולבל ומסוחרר כמו מתאגרף שחטף חבטות קשות בראשו וחג בקושי על רגליו", כתב השבוע יואל אסתרון, המו"ל של כלכליסט. והוא צודק. למעט עובדה אחת והיא – גם מוחמד עלי (קסיוס קליי), ככל שהיה עייף, חבוט, מסוחרר ומבין שהוא מפסיד את הקרב, ידע שאיננו יכול להפר את כללי וחוקי הזירה. השופטים לא היו נותנים לו לחצות קווים אדומים והיו פוסלים אותו מייד. השופטים בישראל, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה שכשמו כן הוא, מתניהו, הרעיפו על נתניהו חמלה וחיבוקים בכל פינה מסוכנת ועיגלו או ריבעו אותה למענו.

ציבור בוחריו של נתניהו כבר מזמן אינו ציבור בעל ביקורת עצמית. זהו ציבור שטוף מוח, ציבור אדיש לכל מעשיו הפליליים לכאורה.

אני מזהה את התחלת המצב שאותותיו ניכרים היום עוד בעשור הקודם, בזמן שנתניהו כיהן כשר אוצר והוביל קו כלכלי קפיטליסטי חזירי תקיף. מהלך שהיטיב (ומיטיב עד היום) עם העשירון והמאיון העליונים, ופגע קשות ברקמות החלשות והמוחלשות בחברה. מהלך שפגע בצעירי הפריפריה להתקדם בחייהם, מינקותם ועד בחרותם. ואלו, באופן לא מפתיע, קיללו אותו וזעמו עליו, אולם ביום הבוחר הצביעו עבורו. "אין מה לעשות", מילמלו, ובחרו פתק מחל.

צילום ואילוסטרציה: שלום עכשיו
צילום ואילוסטרציה: שלום עכשיו

ראו בימים אלה את תושבי שדרות, אופקים, נתיבות, אשדוד, אשקלון וגם באר שבע, שם בוחרי ליכוד ממלמלים את שמו של נתניהו בהערצה ובכניעה של משפחות אריסים לאדוניהם הפאודלים. והם הרי אלו שמצויים בקו האש של משגרי הרקטות ופצצות המרגמה, הם המשלמים בדם ובהרס נפשי וכלכלי. כן, הם יבחרו פתק מחל, כעדר סומא הנוהה אחר החלילן מהמלין.

הפעם נתניהו מנהל את קרב חייו. בקרב הזה הוא חצה בשבועות האחרונים כל קו אדום – בטחונית, מדינית, מוסרית וערכית. לא אתפלא אם ביום מן הימים יסתבר שהפעיל, בניגוד לחוק כמובן, חברות סייבר שפעלו לטובתו בקרב על המצביעים. וכמי שהשליך ממנו כל ערכי מוסר ומצפון, כאחרון העבריינים, נתניהו מוכן לשלם בעתידנו, באמות הספים של המדינה, וברקמת האחדות של הציבור במדינה, על מנת לנצח. מבחינתו – המטרה מקדשת את האמצעים. כל האמצעים.

אם נתניהו ירכיב את הקואליציה ויעמוד בראש הממשלה, אין בלבי ספק שמדינת ישראל – הדמוקרטית, החילונית, הליברלית והנאורה – תשנה את פניה, תוכנה וערכיה.
המילים "דיקטטורה" ו"פשיזם" יועברו מרשימת הערכים השליליים אל הערכים הטובים. וכך לרשימת המנהיגים הנאורים יתווסף נתניהו  בדומה ל-
"פוטין", "ארדואן" ו"קים ג`ונג און" (כשמאחוריהם מזנב בגאון דונלד טראמפ).

2 Comments

  1. גורן
    29 בספטמבר 2019 @ 3:34

    הסר כל דאגה מליבך נראה לי שבקרוב בחירות סיבוב 3 כי גם כחול לבן אין להם סיכוי להרכבת ממשלה

    • אליק מאור
      29 בספטמבר 2019 @ 8:39

      הדאגה היחידה היא לבזבוז אדיר של משאבים כספיים, שיסוי זריעת שנאה ופירוד על ידי החשוד מבלפור ורעייתו הצדקת שנאחזים בקרנות המזבח כדי להישאר במקומם ולא להגיע לבית המשפט הפלילי כשעל הדרך מבחינתם אזרחי המדינה הם כלים להשתמש בהם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן