Skip to content

פרופ' יובל יורם על הצהרות בן גביר וסמוטריץ בנוגע לממשלה: "אשפזתי אנשים על פחות מכך"

בהפגנה שנערכה אמש נאם הרופא הבכיר ואמר שהסכנה נובעת לא מבנימין נתניהו, אלא מחבריו מהימין הקיצוני שיהיו שרי ממשלה. "נתניהו נתון היום לשבט או לחסד בידי חבורת משיחיסתים מטורללים ששומעים קולות בלילה", אמר הפסיכיאטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ’ יורם יובל  פסיכיאטר, חוקר מוח ופסיכואנליטיקאי שמרצה בפקולטה לרפואה – האוניברסיטה העברית בירושלים, ושייך לסגל ההוראה של המכון הפסיכואנליטי ע”ש אייטינגון בירושלים. נאם אמש (מוצ"ש) בכיכר הבימה בהפגנת מחאה של המחנה הדמוקרטי ואזרחים התובעים מיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להפסיק ולמרוח כהגדרתם את הזמן ולהעמיד את ראש הממשלה לדין ולחקור בהתאם את פרשת הצוללות בה החליט מנדלבליט בעבר כי נתניהו איננו חשוד בה.

חשתי לא בנוח לשבת בבית

פרופסור יובל יורם (צילום יח"צ)
פרופסור יובל יורם (צילום יח"צ)

יובל שלא נמנה עד כה על המוחים בכיכר הבימה או בכיכר גורן בפתח תקווה, הסביר כי הגיע הפעם לנאום היות וחש שלא בנוח עם עצמו בשבועות האחרונים. הוא סיפר לקהל כי לפני כמה שנים הוא טס לחו"ל במטוס של סוויס אייר. "אחרי כמה דקות כשהוא עזב את השרוול", הוא סיפר, "הוא נעמד והדיילות התחילו להסתובב במטוס ולשאול אם יש רופא במטוס. אמרתי כי במטוס יש 300 איש, בטח יש מישהו מטיפול נמרץ מאיכילוב שיקום, אבל אף אחד לא קם. ועבר עוד כמה זמן ואף אחד לא קם. ובסוף קמתי. הסיפור הקצר הוא שלאיש היה התקף לב ואני חושב שהצלנו לו את החיים. אבל זה לא העניין" אמר הפרופסור והסביר כי לאחרונה חש אותה תחוש/ה בדיוק. שמנהיגי המרכז והשמאל עושים כמיטב יכולתם להביא מצביעים, אך זה לא מספיק. "העניין הוא מה הרגשתי במטוס לפני שקמתי, וזה מה שהרגשתי בשבועות האחרונים. "וזה מה שהביא אותי הערב לכאן". יובל הוסיף כי לדעתו אם לא ישתנה משהו באדישות הציבור, גוש המרכז שמאלל עומד להפסיד בבחירות. "הסקרים מדברים על שוויון", הוא אמר, "אתם כבר יודעים כשהסקרים מצביעים על שוויון, זה חמישה מנדטים לגוש הימין", הוא הזהיר.

"את המתים השאירו בבית הקברות" יובל יורם (צילום מסך)
"את המתים השאירו בבית הקברות" יובל יורם (צילום מסך)


צילום: ציפי מנשה

נתניהו נתון היום בידי חבורת משיחיסתים מטורללים ששומעים קולות בלילה

 יובל שנמנה עם סגל האגף לרפואת המוח – בי”ח הדסה עין כרם, תקף בחריפות את שותפיו הטבעיים של נתניהו. הבעיה היא לא ביבי", הוא אמר "שלא תבינו אותי לא נכון, ביבי צריך ללכת לבית הסוהר… הבעיה היא לא ביבי, אלא חברים של ביבי מימין, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אלה יהיו השרים בממשלה שתקום כאן החל מה – 18 לתשיעי. והם מחזיקים את ביבי, נתניהו ואתם יודעים בדיוק איפה". יובל: "נתניהו נתון היום לשבט או לחסד בידי חבורת משיחיסתים מטורללים ששומעים קולות בלילה, תאמינו לי אני אשפזתי אנשים על פחות ממה ששמעתי חלק מהזויי הימין הקיצוני אומרים בזמן האחרון".

לחרדים: תביאו את החיים לקלפיות. את המתים השאירו בבתי הקברות

"במגזר החרדי מצביעים 110 אחוז", הזהיר הפרופסור, "בבני ברק מצביעים כל החיים וגם חלק מהמתים" אמר יובל  והזהיר: "אם אנחנו לא נצליח להעלות את אחוז ההצבעה, המדינה תיפול כפרי בשל לידי סמוטריץ' ובן גביר" הוא הזהיר. "למפלגות הימין הקיצוני יש מנגנונים משומנים להביא אנשים כמו למפלגות החרדיות", אמר יובל, "עינינו לא צרה בכך, אנחנו רק מבקשים ששאת המתים ישאירו בבתי הקברות ולא יכניסו אותם לקלפיות".

6 Comments

  1. נתי
    16 בספטמבר 2019 @ 11:04

    יובל יורם בן אדם רע שמונע משנאה ורוע לב. שונא יהדות ושונא ארץ ישראל. אתם אלה שמפלגים את העם עם האמירות המגעילות האלה. תתבייש. בגלל דיבור כזה אנשים מצביעים דווקא נתניהו. בחיים לא שמעתי את נתניהו מדבר ככה על שמאלנים, גם על זבל כמו יובל יורם.יובל יורם שמאל הזוי, אל תגע בדגל ישראל אתה מטמא אותו.

  2. משה מושיקו
    16 בספטמבר 2019 @ 10:41

    מר יובל אתה בעצמך צריך אשפוז ישונא ישראל ויהדות

  3. דודי
    16 בספטמבר 2019 @ 9:01

    התגובה של "אחת" – כל מילה בסלע. הוציאה לי את המילים מהפה ופשוט ביטאה אותם טוב יותר. אני בטוח שרוב הקוראים האינטיליגנטים קולטים את ההתנשאות המטומטמת של מר יורם. בושה לפסיכיאטריה. הזיות אוסלו של אנשים כמוך הביאו עלינו אסונות הרבה יותר חמורים מה"הזיות" שלכאורה "לוקה" בהן סמוטריץ'

  4. אחת
    16 בספטמבר 2019 @ 8:18

    אם בכזאת קלות אשפזת אנשים בעבר על שטויות שכאלה, אז צריך לשקול ולבחון שוב את מידת התאמתך לתפקיד ושלילת רישיונך במיידי. מסכנים האנשים שנפלו לידיך ובגלל אידיאולוגיה פוליטית נכנסו לאשפוז בגללך. ותגיד למה לא קמת ראשון במטוס וחיכית לרופא אחר שיעזור? איזה מן רופא אתה בדיוק? ומהן בדיוק אמות המידה המוסריות שלך שעל פניו נראות קרובות לגבול התחתון ביותר?

    • משה מושיקו
      16 בספטמבר 2019 @ 10:40

      כל מילה בסלע

    • TM
      16 בספטמבר 2019 @ 11:58

      מי את בכלל? שמעת או ראית אותו פעם מדבר? הבן אדם משכמו ומעלה, הלוואי שהיו עוד רבים כמותו.

      מאיפה באמת הבנת שהוא הכניס אנשים לאשפוז על רקע אידאולוגי…. יש לך בעיה בהבנת הנקרא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן