Skip to content

יום הבוחר – מה קורה והיכן קורה?

מגפון עוקבת אחר האירועים השונים ברחבי המדינה. החשדנות עולה מדרגה וכמות התלונות על זיפים עולה. שתי המפלגות ש"יושבים להן" על הראש והתלוננו בעיקר הן "ישראל ביתנו" ו"העבודה". חברת המחשוב שעובדת עם ישראל ביתנו בלמה ניסיון פריצה למחשבי המפלגה. כתבה מתגלגלת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

6,394,030 בעלי זכות הצבעה ילכו לקלפיות היום (שלישי)  ברחבי הארץ כדי להצביע ב-11,163 קלפיות עבור מי שהם סבורים שצריך לכהן בכנסת ה-22. מגפון תביא לפניכם צילומים וסיפורים מהשטח. יהיה מעניין.
עד השעה 16:00 הצביעו כבר למעלה מ 44.3% מכלל ציבור המהווים 2834.584.000
מכלל ציבור המצביעים, כלומר, אחוז וחצי יותר מכלל ציבור המצביעים בשעה זו בבחירות הקודמות.
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הצביע בבית הספר יפה נוף בירושלים. ריבלין: "בכל יום בחירות אני אומר 'יום בחירות שמח', וגם הפעם למרות שאנחנו מרבים בשמחות, יום בחירות שמח. זה יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית ויום חג לדמוקרטיה הישראלית. צריכים להבין, לא הנשיא ולא ראשי המפלגות הם שיקבעו איך תיראה הממשלה או מי יהיה ראש הממשלה. רק אתם, אתם הבוחרים תקבעו בהצבעתכם. לכן חשוב היום לומר – צריך להיות שותפים בדמוקרטיה, צריך להשפיע, צריך להצביע". אמש פרסם ריבלין כי "יעשה ככל שביכולתו" על מנת שלא יתקיים סבב בחירות שלישי.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שעל פי הסקרים יהווה עם מפלגתו לשון מאזניים שעל פי תוקם ממשלה,  אמר מחוץ לקלפי בנוקדים שבו הצביע עם רעייתו אלה: "לא יהיו בחירות שלישיות, לא משנה אם יהיו 61 או לא. לגבי הקמת ממשלה – אמרנו שאנחנו נתמוך בממשלה ליברלית רחבה. מול האתגרים שאנחנו ניצבים היום ישראל צריכה ממשלה רחבה ויציבה וזו רק ממשלת אחדות".
סתיו שפיר, המחנה הדמוקרטי, אמרה בפתח ההצבעה הבוקר: ״חושבים על הצבעה אסטרטגית? כולם מבינים שאם רוצים לחשוב אסטרטגית ולקבל 61 מנדטים ולהחליף את ממשלת הליכוד חייב להצביע למחנה הדמוקרטי. אחרי שנים שמספרים לנו שאי אפשרי ומספרים לנו שזה לא יקרה ואין אפשרות לשנות, אחרי שנים רבות אני רואה אתכם ורואה שאינכם מאבדים את התקווה ופועלים בכל הכוח להוביל את השינוי".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
רמת גן צילום: אביבה רוזן
רמת גן צילום: אביבה רוזן
צילום: חים ברגיג
צילום: חים ברגיג
צילום: אלעד גוטמן
צילום: אלעד גוטמן
צילום: כחול לבן
צילום: כחול לבן
תל אביב - צילום: ציפי מנשה
תל אביב - צילום: ציפי מנשה

 

ככה ממריצים שכנים להצביע (צילום: מירה בל גזית)
ככה ממריצים שכנים להצביע (צילום: מירה בל גזית)

 

אח ואחות פתחו דוכן מיץ ליד הקלפה בביה"ס אהבת ציון בתל אביב (צילום:אירית רותם)
קצת ביזנס - אח ואחות פתחו דוכן מיץ בשנקל ליד הקלפי בביה"ס אהבת ציון בתל אביב (צילום:אירית רותם)
שדרות רוטשילד תל אביב - צאו להצביע (צילום: ציפי מנשה)
שדרות רוטשילד תל אביב - צאו להצביע (צילום: ציפי מנשה)
הספסל נותר מיותם כי מי שמצביע משפיע (צילום: ציפי מנשה)
הספסל נותר מיותם כי מי שמצביע משפיע (צילום:איתנה לוי אליעזר)

תוך כך החלה הבוקר האלימות לפעפע. פעיל המחנה הדמוקרטי בפ״ת הוכה לפני חצי שעה על ידי קבוצת פעילי ליכוד, כשביקש למנוע את הורדת שלטי  הרשימה. מהמחנה הדמוקרטי נמסר כי מצבו של הפעיל טוב וכי הוא הגיש תלונה במשטרה.  עוד אמרו במחנה הדמוקרטי: "נמשיך להיאבק באומץ על הדמוקרטיה. הפלנגות של נתניהו והימין הקיצוני לא ירתיעו אותנו. אנחנו קוראים לציבור שלא לפחד ולהגיע להצביע".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הצביע בחיפה ואמר כי  הוא "מרגיש את האנרגיות בציבור. אנחנו יכולים להביא הישג היסטורי אני קורא לכל מצביע להגיע לקלפי עם עוד חברים וקרובי משפחה. כל קול לרשימה המשותפת יאפשר לנו להילחם למען השלום, השיוויון, וצדק חברתי לכולם. נמשיך להיאבק במגפת הפשיעה, למען תוכניות מתאר, ותקציבי חינוך ותשתיות. אף אחד לא ייתן לנו את ההשפעה וזכויות שמגיעות לנו – אנחנו צריכים לקחת אותן בעצמנו."

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הגיע להצביע יחד עם אשתו, אחלמה, בקלפי בשדרות. לפרץ חיכו בקלפי ילדי שדרות שקיבלו את פניו עם ציורים של כיפת ברזל שהכינו לו במיוחד, יחד עם ברכות הצלחה ביום הבחירות.  פרץ:" זה קרב צמוד. כל קול יקבע. אם העבודה גשר חזקה תהיה חזקה – יהיה היום מהפך. אם העבודה גשר תהיה חלשה – נתניהו יקבל ממשלת חסינות. זה קרב צמוד, כל קול קובע. אני קורא למצביעי העבודה גשר לצאת להצביע ולהביא למהפך המיוחל."

יאיר לפיד אמר לאחר ההצבעה בקלפי: "זו שעת חירום לדמוקרטיה – צאו מהבית, אנחנו מקבלים דיווחים מכל הארץ שביבי מצליח להוציא את האנשים שלו מהבית."

לפיד: "הייתי רוצה לעמוד פה עכשיו ולהגיד יום חג לדמוקרטיה, אבל זה לא יום חג לדמוקרטיה. זו שעת החירום של הדמוקרטיה. בשעת החירום הזו, אנחנו מקבלים דיווחים מכל הארץ שביבי מצליח להוציא את האנשים שלו מהבית. אם לביבי יהיה מנדט אחד יותר תוקם פה שוב ממשלה עם סמוטריץ', ליצמן ובן גביר של סחטנות וגזענות. אז אם אתם רוצים שתהיה פה ממשלה טובה, הגונה שתטפל בבריאות, בחינוך, במה שבאמת חשוב ובעתיד של הילדים שלנו – צאו מהבית. ביבי מצליח להוציא את האנשים שלו מהבית, אתם צריכים לצאת מהבית כי כרגע האחוזים שלנו יותר נמוכים מהאחוזים שלו. אין זמן למפלגות קטנות, אין זמן ללכת לים – לכו להצביע".

מצביעה בקלפי (צילום: ג'נין תמי וולף)
מצביעה בקלפי (צילום: ג'נין תמי וולף)
אלמונים השחיתו את מודעות "ימינה" ברעננה (צילום: מירה בל גזית)
אלמונים השחיתו את מודעות "ימינה" ברעננה (צילום: מירה בל גזית)
ליברמן מסייר במתחם ביג אשדוד (צילום יח"צ: ביג אשדוד)
ליברמן מסייר במתחם ביג אשדוד (צילום יח"צ: ביג אשדוד)

ירושלים מנומנמת – כתבת מגפון, סיגל גלילי הצביעה בפסגת זאב ירושלים. "אווירה לכאורה שקטה ומנומנמת", היא מדווחת, "איש אחד שיוצא מן הקלפי אמר שהצביע ביבי : כי מה? אתם רוצים שהערבים ישתלטו על פסגת זאב? רוצים לחזור לאוטובוסים המתפוצצים?". מגיע שוטר ומפזר אותו: "אין לך מה לעשות פה אחרי שהצבעת" והאיש מתאייד .  וההשקט חחזר לקלפי. ורק עציץ אחד ספג לתוכו את פתקי ש"ס, אולי הוא ש"סניק?".

עציץ ש"ס (צילום: סיגל גליל)
עציץ ש"ס (צילום: סיגל גליל)

זיופים ושיבושי הצבעה
17:30"ישראל ביתנו" שעובדת עם חברת מחשוב חיצונית דווחה לפני שעה קלה כי נעשה ניסיון פריצה שנבלם למערכות של מפלגת ישראל ביתנו מאינדונזיה.

17:31 למטה יום הבחירות של העבודה גשר הגיעו תלונות על שני פעילי ליכוד שהתחזו לנציגי העבודה גשר והסתננו לקלפיות מספר 156 ו-52 בעיר בני ברק, שם הציגו כתבי מינוי מזוייפים שנחתמו כביכול ע״י נציג רשמי של העבודה גשר בוועדת הבחירות. הוגשה תלונה במשטרה עם פרטי הפעילים.

נתניהו צפצף על החוק והתראיין הבוקר בניגוד לחוק לתחנת רדיו "גלי ישראל" ובערב לרדיו "קול חי". הראיונות הרדיו בוצעו בניגוד לסעיף 129 לחוק הבחירות לכנסת הקובע כי "משעה 19:00 בערב ביום שלפני יום הבחירות ובכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על-ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה". יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אף חידד זאת בהנחיה שהפיץ בשבוע שעבר. בעקבות הראיונות, הוגשה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית והיא תידון על ידי מלצר

חברת פייסבוק השעתה לקראת הצהריים את הצ’ט בוט של נתניהו.
דוברת פייסבוק: ״אנו עובדים עם ועדות בחירות ברחבי העולם כדי לסייע בשמירה על טוהר הבחירות. המדיניות שלנו מציינת במפורש כי מפתחים נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה בה האפליקציה שלהם זמינה. לכן, השעינו את פעילות הבוט לאור הפרה של החוק המקומי עד לסגירת הקלפיות".
נתניהו כתב בתגובה בשידור חירום בפייסבוק: "סגרו לנו את הצ'ט-בוט! זה לא ייאמן! זה לא מידתי, זה לא צודק וזה רק לנו. שייתנו לנו קנס, שייעשו משהו מידתי. אני לא מאמין שעושים דבר כזה! לקחו פטיש של 100 קילו והורידו אותו על הזבוב, כי זה הזבוב של הליכוד".

הליכוד מצפצף על החוק: ערוץ 13: פרסום ראשון –  "פעילי ליכוד הציבו אתמול בלילה עשרות מצלמות משוכללות בפתחי קלפיות במגזר הערבי, המזהות את פניהם של המצביעים". הליכוד בתגובה: "אין תגובה".

מפלגת העבודה פנתה בדחיפות לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסילת קלפיות בבני ברק עקב זיופים של כתבי מינוי – בעקבות דיווחים שנתקבלו במטה יום הבחירות של העבודה גשר מקלפיות בבני ברק (שמספרן 35, 44 ו-33 בעיר), לפיהם חרדים הסתננו לקלפיות תוך הצגה של כתבי מינוי מזוייפים מטעם העבודה גשר, וישבו בקלפיות תוך התחזות למשקיפים מטעמנו, עד אשר הגיעו המשקיפים האמיתיים מטעם המפלגה.
לאחר שוועדת הקלפי סרבה לעצור את ההצבעה, פנתה מפלגת העבודה גשר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה דחופה ליתן הנחיה לאלתר לבדיקת כל המשקיפים שמצויים בקלפיות בעיר מ״טעם״ מפלגת העבודה-גשר ולפסול את הקלפיות בהן ישבו.

18:06 ניצחון לעבודה גשר: על רקע מכת הזיופים שהנחיתו פעילי הליכוד על העבודה גשר, הודיע יו״ר ועדת הבחירות, כב׳ השופט חנן מלצר שיכשיר את כל הפתקים המושחתים. בעקבות השחתה עקבית של פתקי אמת לאורך כל היום במספר רב של קלפיות ברחבי הארץ, ועל רקע העתירות הרבות שהוגשו ע״י המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית, הודיע כב׳ השופט חנן מלצר כי אם יש בקלפי יותר מפתק אחד מקושקש, כל פתקי הקלפי ייספרו.

באום אל פאחם שבמשולש, הגיע משקיף (של הליכוד לכאורה) והחל לצלם את המצביעים בקלפי. חלה מהומה, המשטרה התערבה, סגרה את הקלפי ורק לאחר שהמשקיף נעצר והורחק מהמקום, נפתחה שוב הקלפי להצבעה.

בסמוך ל-13:00 בישוב אבו גוש, השליך חשוד (בן 20 תושב המקום) נפץ מחוץ לקלפי. שוטרים שמוצבים במקום עצרו את החשוד והוא הועבר לחקירה.

בקלפי בכפר כאוכאב אבו אלהיג'א, פנה מזכיר הקלפי לשוטר המוצב במקום ומסר לו כי חבר ועדת הקלפי צילם את פרוטוקול הקלפי בניגוד לחוק. החשוד (20 מרכז הארץ) עוכב לחקירה ומכשיר הטלפון שברשותו נתפס.

ניסיון לזיוף בשתי קלפיות באשדוד. – מפלגת ״ישראל ביתנו״ הגישה ברגע זה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית על נסיון לזיוף בקלפיות באשדוד.  לטענת נציגי ״ישראל ביתנו״ בשתי קלפיות האותיות למד של ישראל ביתנו כוסו בנסיון להעלים אותם והמצביעים נדרשו לא להדביק את המעטפות בניגוד לחוק.  הקלפיות הן  ברחוב הרב שאול 8 וברחוב שבט בנימין 19. מצביע של ״ישראל ביתנו״ שהגיע לקלפי 130.5 בבאר שבע נדהם לשמוע מוועדת הקלפי המקומית כי הוא רשום כמי שהצביע כבר. מצביע אחר של ״ישראל ביתנו״ שהגיע לקלפי 14.0 בנתיבות,  נדהם לשמוע מוועדת הקלפי המקומית כי הוא רשום כמי שהצביע כבר. המצביע הלך להגיש תלונה למשטרת נתיבות ובמקביל הוגשה תלונה לועדת הבחירות המרכזית.
15:31 לפני זמן קצר התקבל דיווח על חשד לזיוף ב 3 קלפיות בכפר ירכא, כאשר עפ"י החשד בוצע ניסיון להכניס מס' מעטפות לקלפי, בעת ובעונה אחת. ע"פ הנחיית יו"ר ועדת הבחירות האזורית, 3 הקלפיות נסגרו עד לסיום בירור.
16:00 חתן פרס נובל הפרופסור ישראל אומן עתר לוועדת הבחירות: "עוצמה הפיצה הודעה כוזבת"

העתירה הוגשה ליו"ר הועדה השופט חנן מלצר. עתירתו של הפרופ' מופנת נגד איתמר בן גביר ומפלגתו 'עוצמה יהודית' על הפצת הודעה שקרית הטוענת כי פרופ' אומן אמר כביכול שעוצמה עוברת את אחוז החסימה. אומן המיוצג על ידי עו"ד שמחה רוטמן ממשרד עו"ד רוטמן – לב מציין כי בהודעה שהפיצה עוצמה אף נכתב שהוא קורא להצביע למפלגה כדי לסייע לה לעבור את אחוז החסימה, כביכול. בעתירה נכתב כי "הטעיית בוחרים בעיצומו של יום הבחירות והשפעה בצורה שקרית על הצבעתם, עלולה להוות הפרעה לבחירות כהגדרתה בחוק הבחירות לכנסת".

קמפיין ה"גוועלד – זיופים" של נתניהו
במפלגות המכרז והשמאל הבחינו וחושדות כי "יד נעלמת" דואגת להגביר את מקרי הזיוף על מנת להכין את הרקע לטענות נתניהו כי במקרה ויפסיד, שהבחירות זוייפו עוד מראש ולכן אין להכיר בתוצאותיהן.
וראו זה פלא, בעמוד הבית של חדשות 20, הערוץ בו שולט ראש הממשלה, פונה שטח נרחב בו מדווח בהרחבה על הזיופים הנוראיים.

צילום מסך של ערוץ 20
צילום מסך של ערוץ 20

משרות בתי הסהר נמסר כי 56  קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ והחל תהליך ההצבעה. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-8,000. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהיאסף על ידי ועדות הקלפי.

מטיילים: סיכום תנועת המטיילים – יום הבחירות

נכון לשעה 16:00 עם ישראל החליט שהוא בוחר בטבע: כ-130 אלף מטיילים פקדו היום (יום הבחירות) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ונהנו מפריחה יפה ומשלל פעילויות מיוחדות שקיימה רשות הטבע והגנים לכבוד יום השבתון, חלקן בסימן בחירות, דמוקרטיה וכמובן טבע ומורשת

בין הגנים הלאומיים הבולטים היו הגן הלאומי קיסריה עם 5000 מבקרים ומצדה עם כ 3400 מטיילים. גנים לאומים נוספים שבלטו היו ירקון תל אפק עם כ-5200 מטיילים, אשקלון עם כ-4000 מטיילים  וגן השלושה עם 2800 מטיילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן