Skip to content

גנץ: נפעל לשיקום החברה ואיחוי קרעים בה. נתניהו: פעלנו מול תקשורת עוינת

בעוד בני גנץ קרא לאחדות ופיוס, תקף נתניהו את המפלגות הערביות שתומכות ב"מחבלים רוצחים", ולא רצה לדבר על ממשלת אחדות. "אנחנו עומדים בפני אתגרים ביטחוניים ומדיניים ובראשם האיום הקיומי מאיראן", הזהיר נתניהו ורמז כי רק הוא יוכל להם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ, נאם הלילה (רביעי) בהאנגר 11 שבנמל תל אביב ואמר כי "לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו, ואנחנו, לעומתו, הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול לבן, מיזם שהקמנו לפני קצת יותר מחצי שנה – הצליח בגדול. לפי התוצאות שבידינו כרגע, נראה שבפעם השנייה אזרחי ישראל נתנו בנו אמון. יותר ממיליון אזרחים אמרו לא להסתה ולפילוג, וכן לאחדות. לא לשחיתות וכן לניקיון כפיים. הבטחנו לאורך כל הקמפיין, ואני מתחייב ביתר שאת, שהערב מתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית".

בני גנץ בהאנגר 11 (צילום מסך)
בני גנץ בהאנגר 11 (צילום מסך)

גנץ פנה לפעילים ואמר: "כמובן שנמתין לתוצאות האמת, אבל כמו שזה נראה, עמדנו במשימה ועמדנו בה בדרך שלנו. כחול לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי במרחב הפוליטי וזה בזכותכם. לכן אני מבקש קודם כל להודות לכם". "אני רוצה לומר שהמשימה עוד לא הסתיימה. אנחנו למודי ניסיון. באנו להודות ולהמתין עד שיגיעו תוצאות האמת" אמר גנץ.

גנץ הוסיף וסיפר כי ״שוחחתי הלילה עם עמיר פרץ וניצן הורוביץ, קבענו להיפגש. שוחחתי גם עם איווט ליברמן. ניזום ממשלת אחדות רחבה לאומית״. עוד נודע למגפון כי במהלך הלילה שוחח כנץ עם איימן עודה ראש הרשימה המשותפת שהגבירה את כוחה ל13 – 15 מנדטים על פי תוצאות האמת של הסקרים והשניים סיכמו להיפגש בימים הקרובים.

קודם לו נאמו גבי אשכנזי, אחריו בוגי יעלון ולבסוף יאיר לפיד. "אני רוצה לומר שהמשימה עוד לא הסתיימה. אנחנו למודי ניסיון. באנו להודות ולהמתין עד שיגיעו תוצאות האמת", אמר אשכנזי. משה (בוגי) יעלון שעלה אחריו אמר: "תודה לרביעייה שקיבלה לפני שבעה חודשים החלטה להתגבש לרשימה שתהווה אלטרנטיבה שלטונית עם אמירה ברורה, צריך להחזיר את מדינת ישראל למסלולה".

יאיר לפיד, הודה לתומכים ואמר: "אזרחי ישראל הוכיחו היום שהם יותר טובים מהפוליטיקה שלהם. הקיצונים נשארו מחוץ לכנסת, הפוליטיקה של השנאה נכשלה, האנשים שניסו להפחיד אותנו הורחקו מהקלפיות והערכים הישראלים חזרו להיות במרכז הבמה. בימים הקרובים נזדקק לסבלנות. זה תהליך ארוך ומורכב שבסופו תהיה תוצאה".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

לקראת 03:20 הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלווה ברעייתו שרה, הודה לפעילים והבהיר מייד כי איננו מתכוון לפרוש מהמפה הפוליטית. "מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית" אמר, "ולפניכן אנו נמצאים לפני איום בטחוני מצד אירן", "הבאנו גם קידום כלכלי, ואנו צריכים לשמור על כך" ציין נתניהו.
"חברותיי וחבריי , חברי הליכוד, שותפיי לדרך. כפי שאתם רואים אני צרוד", פתח נתניהו את דבריו, "זה בא ביום האחרון. וכפי שאתם גם יודעים עדיף לאבד את הקול מאשר לאבד את המדינה באתי לכאן הערב עם רעייתי שרה כדי לומר לכם תודה מעומק ליבנו. אנחנו אוהבים ומאמינים בכם. עברנו כולנו מערכת בחירות קשה מאין כמוה ואני רוצה להודות תחילה לשרות ולשרים של הליכודש, לח"כים של הליכוד.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

"פעלנו כתף אל כתף, עמדנו יחד בלכידות ונעמוד יחד מלוכדים במשימות שלפנינו. למען הליכוד ולמען מדינת ישראל. אני רוצה להודות לראשי הערים, לראשי הסניפים, למתנדבים ולפעילים. לכל אחד ואחת מכם. אמרתי שמערכת הבחירות הייתה קשה, זו לא מילה, אני רוצה להודות למטה שלנו, מטה בלתי רגיל.

"עמדנו במערכה שהייתה כל כך מוטה על ידי תקשורת חד צדדית נגדנו, כל כך לא הוגנת, זה לא הרתיע אותנו, פעלנו יחד והבאנו הישגים שלא יאומנו מול חד צדדיות כזאת ואני רוצה להודות לכם, אתם עשיתם את זה. אנחנו עדיין מחכים לתוצאות האמת.

"דבר אחד ברור: מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית. אנחנו עומדים בפני הזדמנויות כבירות ובפני אתגרים כבירים, אתגרים ביטחוניים ומדיניים ובראשם האיום הקיומי מאיראן ואנחנו נלחמים בהם ללא לאות וללא מורא. בשנים האחרונות הבאנו עוצמה ביטחונית, שגשוג כלכלי ופריחה מדינית שלא היו כדגומתן במדינת ישראל.
נתניהו סיפר כי שוחח עם כל ראשי המפלגות השותפות לממשלה וכי סיכם איתן על המשך עבודה משותפת וסיכם כי יפעל להקמת מממשלה ציונית. הוא לא הסביר כיצד ימשיך בשליטתו כראש ממשלה ולא הודה בהפסד. לעומת זאת נתניהו תקף בחריפות את הרשימה המשותפת והסביר כי אין שום מצב שתקום ממשלה (ממשלת גנץ) שתישען על מפלגות שתומכות במחבלים רוצחים ואנטי מדינה יהודית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן