Skip to content

דיווח בתקשורת הערבית: חייל צה"ל נהרג על גדר המערכת בעזה. דובר צה"ל: החייל מת ללא קשר ללחימה

בעיצומה של ההסלמה תופסות כותרות בתקשורת הערבית לגבי שני אירועים: חייל צה"ל נהרג בגבול הרצועה. ירי מסיבי על אוטובוס מתנחלים בגדה המערבית. אמת או לוחמה פסיכולוגית?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעיצומה של ההסלמה תופסות כותרות בתקשורת הערבית לגבי שני אירועים: חייל צה"ל נהרג בגבול הרצועה. ירי מסיבי על אוטובוס מתנחלים בגדה המערבית.  לאחר פניית מגפון הודיע דובר צה"ל על מותו של חייל הבוקר בגבול הרצועה מסיבות לא ברורות עדיין

מאת הילאל עאדל

רשת החדשות הפלסטינית "אל-קודס" מדווחת, ממקורות ערביים, כי חייל צה"ל נהרג הערב בחילופי אש ליד גדר המערכת ברצועת עזה. הדיווח הערבי, טוען כי מקורות ישראלים אישרו את אמיתות הדיווח על נפילת החייל. דובר צה"ל מסר כי לא ידוע לו על מקרה שכזה.

גדר המערכת. באירוע עם נפגעים בצד הפלסטיני (ארכיון: ליאור גרונדמן)
גדר המערכת. באירוע עם נפגעים בצד הפלסטיני (ארכיון: ליאור גרונדמן)

יתכן והאירוע אליו מתכוונים הגורמים הפלסטיניים הוא האירוע שאותו התיר כעת דובר צה"ל לפרסום, לאחר שהתבקש להגיב על הדיווח של "אל-קודס". הותר לפרסום, כי חייל צה"ל נמצא הבוקר (ראשון), כשהוא ללא רוח חיים ברכב צבאי באזור כרם שלום.

החייל הוא נהג רכב צבאי ממוגן ("ספארון"), שישב והמתין לכוח מיוחד של צה"ל שפעל אמש ברצועת עזה. ההערכה בצה"ל, היא שהחייל ישן בזמן שהמתין לכוחות הפועלים ברצועה, כשמנוע הרכב פתוח וגזים רעילים החלו למלא את חלל הרכב, והחייל נחנק ומת. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

באירוע השני עליו מדווחת רשת "אל-קודס" נטען כי בשעות הערב פתחו פלסטינים בירי מסיבי על אוטובוס שהסיע מתנחלים ושעשה את דרכו להתנחלות גבעת אסף הסמוכה לרמאללה. לא ידוע על נפגעים באירוע.‬

לגבי אירוע זה מסר דובר צה"ל כי מדובר בידויי אבנים בלבד, לאוטובוס נגרם נזק קל וכי כוחות צה"ל מחפשים אחר מיידי האבנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן