Skip to content

שיא של תוכן ישראלי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 בחיפה

76 סרטים ישראלים יוקרנו השנה במסגרות השונות של פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה: חול המועד סוכות, 12-21 באוקטובר, 2019
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

6 סרטים עלילתיים חדשים בתחרות הקולנוע הישראלי 2019

1. אפריקה –  Africa – בימוי ותסריט: אורן גרנר, הפקה: איתי עקירב, משחק: מאיר גרנר, מאיה גרנר, אורן גרנר.

מאיר, פנסיונר בן 68, מהנדס במקצועו, מגלה שתכנון החגיגה השנתית של הישוב הקהילתי בו הוא חי, מטלה שהוא מילא במסירות מזה שלושים שנה, הועברה למישהו אחר. מאיר מתקשה להתמודד עם אובדן הרלוונטיות שלו ויוצא למאבק שקט בניסיון להחזיר את תחושת החיוניות לחייו.

2. בשורות טובות – The Art of Waiting – בימוי: ארז תדמור, תסריט: ארז תדמור, רועי אסף, הפקה: שמי שינפלד, אביב בן שלוש, משה אדרי, לאון אדרי, לירון אדרי, משחק: רועי אסף, נלי תגר, שמיל בן ארי, אוולין הגואל, אלי גורנשטיין, רמי הויברגר, ערן פסח, אייל רוזלס, רבקה בכר, אילן דר, תום אנטופולסקי.

לירן וטלי, זוג בשנות השלושים לחייהם, חולמים להביא יחד ילד לעולם. השניים מתבשרים שיצטרכו לעבור טיפולי פוריות והמסע, שנראה בתחילה פשוט, הופך למורכב ומלא תלאות, עם כל הקשיים הפיזיים והנפשיים הנלווים לכך, הלחצים המשפחתיים וכמובן האתגר שמעמידים הטיפולים בפני הזוגיות של השניים. האם תחזיק אהבתם מעמד?

3. טרילוגיה על אהבה: לידה – Reborn – בימוי ותסריט: ירון שני, הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, מיכאל רויטר, משחק: סתיו אלמגור, אורי שני, לאה טוניק.

סודות אפלים מאיימים על שגרת חייהן של שלוש נשים. על פי התהום, הן מגלות חסד ואהבה והזדמנות לשינוי ולידה מחדש. "לידה" הינו חלק מתוך "טרילוגיה על אהבה" המציג גישה קולנועית יוצאת דופן המטשטשת את הגבול שבין בדיה ומציאות ממשית.

4. מיראז' – Mirage – בימוי, תסריט והפקה: דויד בן ארי, משחק: ליאור מילר, מושיקו סרור, ויקטור סבג, מושיק כהן, קים חן, נמרוד ברגמן.

שני גברים השונים זה מזה מרחק שמיים וארץ חולקים מסע לילי: עמי, בן תשע-עשרה, רוצח ועד מדינה; ויצחק, בן חמישים ושתיים, ראש ישיבה חרדית. השניים יוצאים להצלת אהובת לבם, מוריה בת השבע-עשרה, בתו של יצחק, אשר נחטפה על ידי העבריינים נגדם היה עמי אמור להעיד. במהלך המסע הלילי רווי התהפוכות יגלו יצחק ועמי שהם דומים הרבה יותר משחשבו ושיהיו מוכנים להקריב אף את חייהם זה עבור זה.

6. קולות רקע – Golden Voices – בימוי: יבגני רומן, תסריט: יבגני רומן, זיו ברקוביץ', הפקה: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי ליאון, איתן אבן, משה אדרי, לאון אדרי, משחק: ולדימיר פרידמן, מריה בלקין, אוולין הגואל, אלכסנדר סנדרוביץ', אורי קלאוזנר, נדיה קוצ'ר, ויטלי ווסקובויניקוב.

ויקטור ורעיה פרנקל היו קולות הזהב של הדיבוב הסובייטי במשך עשורים. בשנת 1990, עם תחילת התפרקותה של ברית המועצות, מחליטים בני הזוג, כמו מאות אלפי יהודים סובייטים אחרים, לעלות לישראל. למרות שבישראל לא ממש זקוקים למדבבים לרוסית, הכישרון של ויקטור ורעיה ייקח אותם, במהלך החודשים הראשונים שלהם בישראל, למקומות שונים ומשונים ויהפוך את חווית הקליטה, האבסורדית והטראומטית גם כך, לכואבת ומצחיקה עוד יותר.

7. שעתו האחרונה של מר קול – Mr. Kohl's Final Hour – בימוי: דורון ערן, תסריט: יהושע סובול, הפקה: דורון ערן. מפיקים שותפים: אייבי טבצ'י ואלעד פליקר, משחק: אוהד שחר.

לעורך הדין מיקי קול נותרה שעה בטרם יכנס לבית הכלא בעוון תקיפת שופט הפסק נגדו. קול עומד בכניסה לכלא כשהוא מקבל שיחת טלפון שטורפת את הקלפים ומגלה כי לא הכל אבוד במשפט בו הפסיד את אשתו, הונו וחירותו. במהלך אותה שעה, באמצעות שיחות טלפון עם הנשים בחייו ודרך הבזקי זיכרונות, מגלה קול את האמת על המשפט ועורך עם עצמו חשבון נפש נוקב.

קולנוע  ישראלי עלילתי – מחוץ לתחרות

1. המחשמלים – The Electrifiers – בימוי: בועז ארמוני, תסריט: שראל פיטרמן, שיר ראובן, צביקה נתן, הפקה: צביקה נתן, גל גרינשפן, רועי קורלנד, משחק: צביקה נתן, טל פרידמן, אלי יצפאן, שרון אלכסנדר, יגאל עדיקא, אורי הוכמן, תמרה קלינגון, אודליה מורה-מטלון, אלישע בנאי, אלה ארמוני, עידו מוסרי.

להקת "המחשמלים" הגיחה בשנת 1984 עם להיט שאף אחד לא זוכר. מאז היא מתברברת בדרך לכבוש את העולם. 30 שנה אחרי, הלהקה מקרטעת בין חלטורות לוועדי עובדים ובתי אבות. הסולן, מיקי תבל, עדיין בטוח שהוא כוכב. הוא מנהל אורח חיים של רוקר בן 20, חי מהיד לפה וחולם 'לעשות את זה' באמריקה. מיקי לא מפסיק לפשל ולאכזב את חברי הלהקה, את אשתו בנפרד ואת בתו החיילת. אבל בדיוק כשלכולם נמאס ממנו לגמרי, מגיעה הזדמנות מפתיעה וחד פעמית, שיכולה להעניק ל״מחשמלים״ את הקמבק המיוחל ולהחזיר אותם לתודעה בגדול.

2. נלסון – Nelson – בימוי: לודי בוקן. תסריט: לודי בוקן, עדי שובל, הפקה: אודי ירושלמי. מפיקים שותפים: אלכס אוסמולובסקי ומיכאל קטריך, משחק: פאול דיאנסקו, ג'וליה לוי בוקן, קריסטיאן בלינט, איתן ענר, תמר קינן תאו, תורן ניאגו.

הסאגה הזאת על החייל הישראלי אליהו ב' (המכונה מאוחר יותר בשם "טוני נלסון") נפרסת  בבית דין צבאי בשנת 1955 במשפט בו הוא מואשם בעריקה מהשירות לתקופה של 846 ימים, במהלכה הוא עשה את דרכו דרך איטליה לצרפת ולבסוף אל הביצות של וייטנאם, בחיפוש אחר צדק – ונקמה. הסרט "נלסון" נעשה בהשראת סיפור שקרה.

8 סרטים בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי, 2019

  1. אנדרגראונד בלט – Underground Ballet – בימוי: לינה צ'פלין, תסריט: לינה צ'פלין וברכה זיסמן כהן, הפקה: דניאלה רייס רזון.
  2. בוכרא פי (א)מישמיש – Bukra fil Mish-Mish – בימוי: טל מיכאל, תסריט: אבי כהן, טל מיכאל, הפקה: הלל רוזמן.
  3. האושר המוחלט – Absolute Happiness – בימוי: אביב אור משולם, תסריט: אביב אור משולם, אבישי ג'ון, הפקה: אביגיל שפרבר.
  4. הנביא כהנא – The Prophet – בימוי ותסריט: אילן רובין פילדס. הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, אלונה רפואה.
  5. מאה מיליון צפיות – 100 Million Views – בימוי ותסריט: איתמר רוז, הפקה: איתמר רוז, טל ברדה, נועם פנחס.
  6. מעברים – Crossings – בימוי: איציק לרנר, תסריט: איציק לרנר, דני סיטון, הפקה: איציק לרנר, איריס לרנר.
  7. מקום מפלט – Refuge – בימוי, תסריט והפקה: איילת דקל.
  8. קויה נוי – Kuya Noy – בימוי: דניאל בינסטד. יוצרים: דניאל בינסטד, גילי מלניצקי, דורי פריאור, תסריט: גילי מלניצקי, דורי פריאור, הפקה: אפרת כהן.

קולנוע ישראלי תיעודי מחוץ לתחרות

  1. עסקה עם אלוהים I Was Not Born a Mistake – במסגרת התחרות "בין יהדות לישראליות", בימוי והפקה: רחלי רוסינק, איל בן משה, תסריט: רחלי רוסינק.
  2. תעלומת הספר השחור – The Mystery of the Black Book – בימוי: בוריס מפציר, הפקה: צבי שפי, בוריס מפציר.

התחרות לסרטים קצרים וסרטי אנימציה

35 סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים קצרים ישתתפו בתחרות השנה.

תכניות קצרים מחוץ לתחרות

  1. "אל המופרך – אל הפנטסטי"  – מחווה במלאת 30 שנה לסם שפיגל – בית ספר ליצירה קולנועית.
  2. "אי/צדק" – מקבץ קצרים בהפקת ביה"ס מנשר לאמנות ובשיתוף קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי.
  3. "עד 10" – מיזם לסרטי עלילה קצרים של קרן מקור.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן