Skip to content

פסטיבל האמנות "מתחת לפנס 7" מציג: "שמיטה בשדה תרבות"

מסלול הליכה רגלי לאורך שדרת פנסי הרחוב בשלושה ימים ולילות, עם מעל ל70 אמנים, שלל הופעות, מיצגי אמנות, מוסיקה ואור, תיאטרון רחוב, תערוכות, וידאו ארט, מחול ושירה. גבעת חביבה, חול המועד סוכות 16-17/10/2019.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל מתחת לפנס מתקיים בגבעת חביבה, מקום ששימש להכשרה של נערים ונערות לחיים משותפים, וכיום הוא בית לנוער מכל העולם המדבר בכל השפות. הפסטיבל מתקיים השנה בפעם השביעית. כמחווה למסורת היהודית והחקלאית, שנת שמיטה, נולד השם לפסטיבל: 'שמיטה בשדה תרבות'. פעולה זו מכילה בתוכה שבע שנות עשייה תרבותית של הפסטיבל.

צילום: טל בדרק
צילום: טל בדרק

מה בפסטיבל?

\\ ציבי גבע  ופריד אבו שקרה בתערוכה משותפת 'האזרח הטוב'

ציבי גבע יציג ציורים משנות השמונים, בהם הוא מערב אמנות ופוליטיקה שעדיין רלוונטים גם כיום. לציבי גבע קשר מיוחד לגבעת חביבה ולתנועת השומר הצעיר, בהיותו כנער מדריך בתנועה, ובהמשך דרך פעילותו ארוכת השנים. פריד אבו שקרה יציג עבודות מ30 שנה של פעילות שוטפת, במסגרת שיתוף פעולה עם ציבי גבע במסגרת התערוכה, 'האזרח הטוב' במרכז האמנות המשותף גבעת חביבה.

אבו שקרה, אמן רב תחומי, אוצר, חוקר, מורה, ממקימי הגלריה לאמנות אום אל פחם. בוגר בית הספר לאמנות קלישר, מלמד במכללת אורנים ואוצר את הגלריה לאמנות בנצרת. הציג תערוכות יחיד במשכן לאמנות עין חרוד וגלריה הקיבוץ, והשתתף בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם בין היתר במוזיאון ישראל, ביתן הלנה רובינשטיין, מוזיאון פתח תקווה והמוזיאון היהודי בוונציה.

\\ דורון גזית – 'הקו האדום'

אל הפסטיבל נכנסים השנה דרך המזבלה. שם יפעל האמן דורון גזית, ויקים גרסה נוספת של העבודה שלו 'הקו האדום', מיצב סביבתי הנוגע בסוגיות האקלים והסביבה ומוצג בימים אלו במסגרת הביאנלה בוונציה. דורון חזר מלוס אנג'לס אחרי 33 שנה של פעילות ענפה וחובקת ארצות ויבשות סביב העלאת המודעות לאתגרי הסביבה והשפעת האדם על הטבע, סביב פרויקט' הקו האדום', אותו הוא ביצע בים המלח, בנבאדה, בונציה ובקרוב גם ביער האמזונס.

\\ רוואן ג'בארין – צמה (יציקות גבס)

רוואן הציגה בפסטיבל מספר פעמים. לרוואן ג'בארין היכרות ארוכה עם פסטיבל' מתחת לפנס', היא הציגה בו מספר פעמים, כולל את הפרויקט המרהיב של השטיח האדום, אותו פרשה הן בישראל, והן בשיתוף פעולה עם אמנים מעזה. רוואן אמנית פעילה ומצליחה. לאחרונה הקימה מגמת אמנות בית ספרית ראשונה באום אל פאחם, שם היא מתגוררת. רוואן תציג ב'מתחת לפנס' פסל גוף חסר, המחזיק מזוודה ואותו היא תציב מול ארכיון יד יערי, המתעד את כל הפעילות הרעיונית הקיבוצית, כקוראת תיגר על הזיכרון ועל מה שנבנה ממנו.

\\ יפעת טריינין ליסאי – 'סוכת שלום'

יפעת טריינין ליסאי תטווה סוכה במהלך ימי הפסטיבל. ובה היא תזמין את הקהל להשתתף במלאכת הטווייה ולהעביר חוטים בין ענפי זית מעצי זית ממקומות שונים בארץ ישראל. בת קיבוץ בית ניר, אשר בשנים האחרונות עובדת, בין הפוגה להפוגה (סבבי הלחימה ברצועת עזה) בשדות קיבוץ בארי בעוטף. שם, בדרום, היא פועלת במבנים נטושים, דרכים מתפוררות, שדות מעובדים ואתרים היסטוריים. בנוסף, היא פועלת בעין שמר, שם היא יוצרת דמויות נשים מאדמה, ענפי עצים וחומרים שונים.

\\ אתי חן ברייר

ברייר מתארת את התמודדותה עם חוסר התפקוד של הגוף שלה דרך האמנות. אתי תציג בפסטיבל, מיצב המתמודד עם נושא השמיטה דרך הפן האישי טיפולי, סביב טיפולי החלפת דם אותם היא נאלצת לעבור, גם כיום.

\\ מרגו גראן

אמנית וציירת תושבת כרכור, העוסקת בעשור האחרון בחקר המדיום של צבעי המים ומלמדת טכניקה זו. עובדת במקביל לציור על נייר, בחריטה ורישום בקרמיקה. בתערוכה ישתתפו גם רותי זינגר, אריאלה למברג, נורית תמיר ברנשטיין, אוקי שוורץ, אפרת אהרונוב, נעמי שניידר, אגם בר אילן, ליאורה דרייפוס, תמר שליט ברלב.

עוד בפסטיבל ישתתפו המוסיקאי אלברט סופר, תיאטרון הידית במופע עתידני, ספוקנוער, להקות ודי ג'יי.

קישור לעמוד הפייסבוק של הפסטיבל

קישור למפה

גבעת חביבה | חול המועד סוכות –  16-17/10/2019 | הכניסה חופשית

רביעי, חמישי –  16/17 באוקטובר,  חוה"מ , 18:00-23:00

שישי 18/10 –  פנס קטן – 10:00-14:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן