Skip to content

שלושה נעצרו, שניים באלימות בהפגנות כיכר גורן

מפגיני המחאה ביקשו להניף שלט גדול - crime minister אותו הם מניפים מזה שבועות רבים. המשטרה התנגדה כי "זה מפריע למרחב הראיה". המפגינים סיפרו כי נאמר להם שנאסר להניף כי השלט דליק. מפגין אחד נחבט באגרוף בפניו. עורך דינו: אמליץ לו להתלונן במח"ש ולהגיש תביעת נזיקין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 600 פעילי ליכוד הגיעו אמש (מוצאי שבת) לכיכר גורן בפתח תקווה והתייצבו מול  200 פעילי המחאה הדורשים זה השבוע ה-150 מהיועץ המשפטי לממשלה לזרז הליכים ולקבוע באם ימומש כתב החשדות כנגד ראש הממשלה ויבשיל לידי כתב אישום. מולם התייצבו כמידי מוצאי שבת כ 200 פעלי מחאה.
שלושה פעילי מחאה נעצרו והובלו לחקירה לאחר שלטענת המשטרה תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי. המעצרים החלו לאחר שהמשטרה ניסתה למנוע מהמפגינים להניף שלט גדול, שעליו נכתב "CRIME MINISTER".
מהמשטרה נמסר בשעה 21:34 כי "במהלך הפגנה בכיכר גורן בפ"ת, נעצרו 3 מפגינים בעקבות הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.  מהמשטרה נמסר כי "החשודים יובאו לחקירה בתחנת המשטרה". כעשרים דקות לאחר מבן הודיעה המשטרה כי "לפני זמן קצר נעצר מפגין נוסף בגין תקיפת שוטר והפרת הסדר הציבורי". וכי "החשוד מובא בשעה זו לחקירה בתחנת המשטרה".  עוד נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה וחופש הביטוי אך לא תתיר את הפרת החוק והפרת הסדר הציבורי". מאוחר יותר שוחררו כלן השלושה בתנאים מגבילים.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


צפו – בדקה 0:59 – החבטה בפני העצור

האגרוף בפני העצור ( צילום מתוך הסרטון)
האגרוף בפני העצור ( צילום מתוך הסרטון)

המפגינים מצדם סיפקו עובדות שונות לחלוטין מטענות המשטרה. סמדר להב, תושבת תל אביב, פעילת מחאה קבועה בכיכר סיפרה למגפון כי השלט הגדול של 'crime minister' שכב על הרצפה ובשלב כלשהו ביקש ממישהו להצטלם ליד השלט: "הצעתי לו להמתין והחלטנו להניף למספר דקות את השלט ואז התחילה המהומה. השוטרים התפרצו ובקשו מאתנו מיד להוריד את השלט בטענה שהוא דליק, לא הבנו מה פירוש "דליק". כששאלנו מדוע בצד השני של מפגיני הליכוד מונפים שלטים  והאם הם שלטים ממוגני אש, ענו השוטרים שזה בסדר – 'הם מסודרים'".


נחבט במדרכה בעת מעצרו
כאמור בשלב הזה עצרה המשטרה שנים מהמפגינים שהתנגדו להורדת השלט אל הרצפה. אחד מהם – חיים טריוואקס נעצר ואז ספג תוך כך חבטת אגרוף בפניו מאחד השוטרים. מפגין נוסף – יצחק זרבין שנעצר ונכבל בעודו שרוע, סיפר כי נחבט בראשו במדרכה בעת מעצרו ונלקח לבית החולים על ידי בתו מיד עם שחרורו.  כל המפגינים שוחררו ללא תנאים כלשהם. טריוואקס זומן לחקירה ביום אחר.
יפעת, דוברת מרחב שרון במשטרת ישראל שללה את וענות המפגינים מכל וכל ועמדה על כך כי המפגינים נעצרו עקב תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי. לשאלת מגפון מדוע דרשו השוטרים להוריד מיד את השלט שהונף, ענתה כי "הוא חסם את מרחב הראייה של המשטרה".
– ומדוע תומכי נתניהו הניפו שלטים ללא הפרעה?
"הם לא חסמו את מרחב הראיה".

עורך הדין דניאל חקלאי שטיפל בשחרור העצורים הגיב לשאלת מגפון ואמר כי סביר לוודאי שטריוואקס יגיש תלונה במחלק לחקירות שוטרים  – מח"ש וכי הוא ימליץ למרשו לשקול הגשת תביעת נזיקין מהמשטרה.

גדי טאוב (צילום: ציפי מנשה)
גדי טאוב (צילום: ציפי מנשה)

בהפגנת הליכוד שניכר כי מומנה היטב על שלל מרכיביה נאם הסופר והפובליציסט גדי טאוב שאמר כי "ב-77 השליטה הישראלית הוותיקה איבדה את השלטון מאז היא מתבצרת במערכת המשפטית. ראש ממשלה לא מדיחים על אישום תקדימי שנוי במחלוקת. אין דבר כזה בדמוקרטיה. המשפטנים החליטו למנוע מהימין את השלטון. באנו לפה לומר להם די. רוצים דמוקרטיה לא בג"צוקרטיה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן